AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Jeg fikk barn for noen måneder siden og la ut det "obligatoriske" bildet av babyen ca 2 uker etter fødselen.. Jeg fikk ca 40 likes. MEN så har jeg lagt merke til at andre som har fått babyer (har inntrykk av at folk går amok med like knappen når det er bilder av babyer, brullyp, at noen har fått mastergrad eller poster feriebilder fra supereksotiske steder) har fått typ 200 likes på sine bilder! Plutselig følte jeg meg veldig dum, der jeg satt med mine "bare 40 likes". Jeg VET at man ikke skal bry seg så mye om det, men jeg føler liksom at ANDRE kanskje tenker over det? Også blir jeg stressa over hva de tenker om meg, som "bare" har fått så så mange likes.. Poster jeg et nytt profilbilde får jeg kanskje toppen 25 likes. MANGE andre på min venneliste får mellom 80 - 190 likes..... Poster jeg feriebilde får jeg kanskje 14 likes, mens andre får rundt 100 - 150 likes. En av mine venner postet at han nå var ferdig med mastergraden og har 234 likes i skrivende stund... Det er jo helt vilt! Nå er ikke jeg den som poster ting oftest, jeg skriver aldri statuser og legger ut et bilde kanskje 4 -5 ganger i året.. men jeg er flink til å like ting hos andre.. Nå er det nesten sånn at jeg kvier meg for å legge ut noe som helst, i frykt for å få for lite likes i forhold til hva som ser ut som er normalen.. og jeg føler meg så dum, fordi jeg tenker at andre må tenke at jeg må jo være verdens mest usosiale person eller noe siden jeg får så få likes.. :/ oppfører meg som en fjortis og jeg er altså i midten av tjueåra.. Anonymous poster hash: 36596...9a1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Hvor mange venner har du da på Facebook? Folk med få venner vil jo automatisk få færre likes enn de men flere venner. For eksempel har en person med 1000 venner, som får 100 likes på et bilde, fått liker av 10 prosent av sine venner. Dersom du har 100 venner og 10 likes, har jo 10 prosent av dine venner likt ditt bilde. Anonymous poster hash: f8b62...009
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 De som er mest aktive på face blir også mye mer synlige. De som legger ut sjeldent, synes ikke alltid på veggen til folk. Du må for all del ikke telle likes. Vil tro at de fleste, som så bildet, trykket liker på dette. Anonymous poster hash: 2c2f3...b2a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå