Gå til innhold

Hva heter denne fargen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva heter fargen på båndet på denne kjolen?

post-60904-37475_thumb.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt, satengbånd i sølvfarge evt. sølvgrå

Anonymous poster hash: aadc2...3b5
Skrevet

Jeg ville sagt, satengbånd i sølvfarge evt. sølvgrå

Anonymous poster hash: aadc2...3b5

Den er ikke rent grå, det er et varmt skjær i den (litt lilla/orange/beige, avhengig av hvor på båndet du kikker). Jeg ville kalt den lys grålilla, muldvarp (taupe på engelsk), varmgrå, muligens lin.

Anonymous poster hash: 473aa...bdb

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Synes det er vanskelig å se, men det er mer enn grå. Noen jeg har spurt har sagt tåkelilla og bronse. Er vanskelig å finne ting som matcher uten å vite hva den heter. Muldvarp blir litt for mye brun tror jeg.

Skrevet

Definisjonen på muldvarp varierer sånn, synes jeg. Se her f.eks. Og tåkelilla er mye mer lilla i min verden, men jeg tror det kan være en fin farge å bruke for å forklare hva du mener.

Og selv om den ser lilla ut, så er det nødvendigvis ikke lilla i den. Jeg tok bildet inn i Photoshop og sjekka - det er mest grå pluss orange, faktisk. (men det endrer jo ikke på at den faktisk SER litt lilla ut, og det er jo det man må basere seg på)

• Liker 1
Skrevet

Jøss, orange!

Da har jeg litt å gå på når jeg kikker rundt etter ting som skal passe til. Takk for godt svar :)

Skrevet

Hehe, jeg vil kalle det greige....... Som er grå/beige :)

Skrevet

Du må huske på at farger på bilde ikkje alltid stemmer overens med faktisk farge, spesielt når det er så lite område med frage. Så sjølv om bilde er tatt inn i Photoshop, betyr ikkje det at det faktisk er oransje i båndet. Greir å vera litt obs på ;)

Skrevet

Du må huske på at farger på bilde ikkje alltid stemmer overens med faktisk farge, spesielt når det er så lite område med frage. Så sjølv om bilde er tatt inn i Photoshop, betyr ikkje det at det faktisk er oransje i båndet. Greir å vera litt obs på ;)

Nei - men jeg regner med at TS er interessert i fargen slik den ser ut på bildet. ;)

Skrevet

Hvis jeg ikke er helt i tåka, er dette en kjole fra Ladybird. Mener å huske at belter i denne fargen kalles nougat. (Er en stund siden jeg prøvde Ladybird-kjolene, men jeg vet de hadde belter som ble kalt nougatfarget av de i brudesalongen).

Skrevet

Ja, det er en Ladybird. Skal sjekke ut nougatfarget. Grunnen til at jeg vil vite hva fargen heter er slik at jeg kan finne ting som matcher til bryllupet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...