AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Ble da tatt ut til tilfeldig kontroll etter piping i sikkerhetskontrollen. Jeg vet fra før at de har begynt å kjenne rundt bukselinningen. Men han kontrolløren her satte seg på huk foran, trakk ut buksa og kjente inni undertøyet i tillegg. Er dette virkelig standarden nå? Isåfall skal jeg anskaffe en body til å ha under tøyet på reise. Har ingen interesse av at strategist plasserte personer kan se rett ned i undertøyet. Anonymous poster hash: 10f2c...d14
Gjest Badabing Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Nei, dette er ikke normalt i Norge.
viren Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Det har jeg aldri opplevd - det kan da virkelig ikke være vanlig prosedyre?
Catlin Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Nei, dette er ikke normalt. Tror dessuten du har krav på å ha en kontrollør av samme kjønn hvis du må kroppsvisiteres
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Dette hadde jeg meldt fra om til flyplassen. Anonymous poster hash: 9f5bd...fae 4
Avalon Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Ikke normalt nei. Jeg har også blitt sjekket med hender etter at det har bippet i den der kontrollen. Men da av en dame, og hun kjente kun utenpå klærne. Når det ikke har vært kvinner tilstede, har de brukt en mini bippedings på meg. Og da den mannen med dingsen fant ut at det var hektene på bhn min som bippet, ble han meget rød i fjeset og jeg fikk gå videre.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Har blit tatt ut til tilfeldig kontroll på flyplassen et par ganger, og har aldri opplevd noe slikt! Og ja, du har krav på en kontrollør av samme kjønn evt. ta det på et privat rom. Synes du skal si i fra med en gang! Anonymous poster hash: 9f582...17d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Du har krav på en kontrollør av samme kjønn om du ber om det. Men det du beskrev er definitvt ikke normalt, Anonymous poster hash: 33489...33e 1
Gjest Badabing Skrevet 9. februar 2014 #9 Skrevet 9. februar 2014 Nei, dette er ikke normalt. Tror dessuten du har krav på å ha en kontrollør av samme kjønn hvis du må kroppsvisiteres Bare hvis man spør etter det. Men vanligvis får man en profesjonell kontroll. Ikke noe lignende dette. Det bør meldes fra om så snart som mulig, da det vel er kameraer der? 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #10 Skrevet 9. februar 2014 Har blitt tatt ut til kontroll et par ganger og har ikke opplevd det der nei. De kjenner rundt bukselinningen men titter aldri nedi buksa nei. Jeg hadde en kvinnelig kontrollør da.Anonymous poster hash: 98b3b...0c1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #11 Skrevet 9. februar 2014 Hvor var dette, Ts? Anonymous poster hash: dc0b0...378
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #12 Skrevet 9. februar 2014 Hvor var dette, Ts? Anonymous poster hash: dc0b0...378 Værnes for en uke siden. Han spurte om jeg ville ha kvinnelig kontrollør, men jeg takket nei til det da jeg aldri har vært ute for en så nærgående kontroll før og ikke var forberedt på det nå. Og det hjelper jo ikke så mye å be om en kvinne siden kontrollen uansett foregår foran alle andre passasjerer. Hva er egentlig greia med å sjekke i bukselinningen? Hva hvis passasjeren har kjole, skal de løfte den opp da? Syns bare sikkerhetsrutinene blir stadig mer meningsløse. Anonymous poster hash: 10f2c...d14
Gjest Badabing Skrevet 9. februar 2014 #13 Skrevet 9. februar 2014 Å sjekke bukselinningen er jo fordi det er enkelt å gjemme en kniv der. Men nedi undertøyet blir noe annet. Meldte du ikke fra?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #14 Skrevet 9. februar 2014 Å sjekke bukselinningen er jo fordi det er enkelt å gjemme en kniv der. Men nedi undertøyet blir noe annet. Meldte du ikke fra? Nei, jeg gikk fortest mulig derfra. Anonymous poster hash: 10f2c...d14 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #15 Skrevet 11. februar 2014 Ah, flyplassen. Det eneste stedet man er skyldig til det motsatte er bevist.Anonymous poster hash: fd8f1...ba6 1
Svevendemeg Skrevet 13. februar 2014 #16 Skrevet 13. februar 2014 Kan det ikke ha vært en glipp..? Han trodde han tok buksa, men fikk med trusa i slengen? Og han sa vel ikke nedi, som noen over her skrev, han satt jo på huk. Men: stadig nye greier i sikkerhetskontrollen. Og ulike regler fra flyplass til flyplass, og land til land. Blir aldri klok. I Asia har jeg flere ganger måttet ta av genseren, hva faen er det...
Avalon Skrevet 14. februar 2014 #17 Skrevet 14. februar 2014 Usj, jeg har heldigvis aldri opplevd det på værnes. Har bippet i kontrollen der et par ganger.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2014 #18 Skrevet 18. februar 2014 På hjemreisen fra en annen flyplass (naturlig nok) ble jeg ikke tatt ut til kontroll. Men jeg fulgte litt med på en som ble tatt til side, og det var ikke snakk om noen sånn sjekk jeg fikk. Der kjente de bare litt på utsiden av genseren. Det er vel ulikt fra sted til sted og person til person antagelig. Det som virkelig irriterer er det idiotiske i at de finmåler hvor mye tannkrem man har, mens lightere og fyrstikker får man søren meg ha med seg. Jfr. den historien i dag der et fly ble forsøkt påtent fem ganger! Anonymous poster hash: 10f2c...d14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå