AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #21 Skrevet 9. februar 2014 Syns også han virket litt rar. Man spør ikke om du skal ha en til kaffe/øl, forså å komme tilbake med en kun til seg selv. Men du kunne jo også spurt om han kunne kjøpt en til deg og i og med køen var lang, og sagt at du kunne spandert neste øla. Anonymous poster hash: 3d7d6...f8b
krepsen33 Skrevet 9. februar 2014 #22 Skrevet 9. februar 2014 Hei! Jeg er en jente i starten av 20-årene som nå har begynt å snakke en del med en gutt. Jeg har en relativt god følelse for dette og vi har snakket veldig mye over nett/facebook (det var også her vi "møttes"). Jeg har ved tidligere anledninger også møtt gutter via nett, g da har møtet som oftest foregått på pub/cafe over kaffe eller et par øl. I de fleste tidligere tilfellene har gutten spandert det meste (ikke mye, men det vi da har drukket) eller så har vi tatt "runder" der han kjøper først og så jeg. Må innrømme at det alltid har endt opp med at han har kjøpt mest, men dette regner jeg med skjer de fleste jenter alt etter hva jeg har blitt fortalt. Men med denne gutten er det ganske så annerledes.. Første gang vi møttes på pub, så hadde han allerede kjøpt seg en øl før jeg kom, noe som var greit. Det føltes da helt naturlig at jeg gikk bort til baren og kjøpte min egen. Så hadde vi drukket dem opp og så skulle han ha seg en til, sa han. Det var lange køer foran baren, og han spurte "ja kunne du tenkt deg en øl til og?", og jeg sa som sant var at det ville jeg ha. Regnet da med at han kjøpte to øl (dette var heller ikke et dyrt sted), men etter en stund kom han bare bort med en til seg selv.. Er det bare meg som synes dette er litt lite gentleman eller er jeg urimelig? Jeg ble jo absolutt ikke sur eller noe men veldig overrasket fordi jeg er vant til at det er litt sånn at gutten spanderer bittelitt, men går ikke ut på date uten penger og forventer å bli vartet opp hele kvelden.. Men stedet var veldig fullt og ikke like lett å få tak i en ny øl sånn helt uten å måtte stå og vente.. Nå skal det sies at han kjøpte en runde til oss etterpå men da var jeg innstilt på å kjøpe en tilbake men da måtte han hjem sa han. Bortsett fra dette var møtet veldig hyggelig, men reagerte litt på akkurat dette. Vet han ikke hadde masse penger akkurat da og det er selvfølgelig greit, men han reiser masse ellers og kjøper mye annet så har jo ikke akkurat inntrykk av at han har dårlig råd.. MEN så skulle vi møtes igjen for en kaffe noen dager senere, og da skjedde det samme igjen. Men denne gangen ble jeg faktisk invitert ut på kaffe av han, og han sa at han skulle finne et koselig sted og gi meg den beste kaffen jeg har smakt eller noe sånt. Han vet og at jeg bare drikker enkel svart kaffe, altså det billigste som er å få av kaffe:P Så kom vi til kafeen, og uten å spørre om hva jeg skal ha eller noe så bare kjøper han seg en svart kaffe og går og setter seg.. Vet jeg høres rar ut men dette reagerte jeg faktisk litt på.. og jeg synes egentlig hele greia ble litt flau da han ikke engang kunne spandere en kaffekopp til 20 kr.. følte meg veldig overrasket da og men ikke irritert eller noe. KJøpte da min egen kaffe og vi hadde det veldig hyggelig så det ble fort glemt. Men så sitter han og undrer over om han skal ha en kopp til og spør om jeg og skal det. Så sier jeg ja, og så kommer han tilbake med PÅFYLL av sin gamle selvom han så at jeg og var tom for lenge siden:P Er det helt tåpelig å reagere litt på dette eller har jeg bare blitt ekstremt skjemt bort på mine tidligere dater? Jeg tenker jo også på at mange jenter ikke liker å bli spandert litt på, og at det kan hende dette er litt av grunnen for at han ikke vil/tør å spandere noe. Men har ved en anledning under en samtale med han om dette sagt at jeg synes det er koselig å bli spandert på en sjelden gang men at dette ikke er noe jeg forventer og at jeg synes at jenta og skal ta sin del i et forhold. Det skal sies at jeg synes det er fært med forhold der gutten skal betale for alt man gjør sammen så vil gjøre det klart med dette innlegget at jeg ikke er en sånn type jente.. bare ble .. litt overasket når det er tydelig at han liker meg veldig godt osv. Er jo mulig han bare er litt keitete på dette området. Men han har og ved tidligere anledninger snakket om å invitere meg ut på middag og at han vil spandere osv men den innbydelsen har visst bare blitt glemt:P Hva synes dere om dette? Er det urimelig av meg å i det hele tatt reagere LITT på dette? i tillegg så ymtet han frampå at han kan få tilbake ølen i noe annet osv, den runden han tok, men nevnte det bare en gang i en bisetning og har ikke nevnt det senere så er vel mulig han bare spøkte litt med det. Bortsett fra dette snakker vi veldig bra sammen og merker at det er en spenning i det. Han er også veldig søt og hyggelig ellers, og virker på en måte ikke gjerrig eller noe så er derfor jeg bare ble litt overrasket i disse tilfellene:P Tenker ikke på dette konstant altså, men bare dukker opp innimellom. vil jo ikke avskrive han på grunn av det eller noe da jeg tror det kanskje kan være noe der:) Da ville jeg vært veldig rar og urimelig så håper ingen her tror jeg synes det er verdens største deal.. bare noe jeg lurer på hva andre tenker om.. Bør gutten spandere litt eller ikke? Synes bare settingen var så merkelig da det nesten virker som han vil kjøpe noe til meg og kommer tilbake med drikke kun til seg selv:P Anonymous poster hash: fe5bd...43e Anonymous poster hash: d2a0e...330 Det er en kvalifiseringsteknikk. Hvis du fordufter etter et par sånne episoder så vet han at du ikke er noe å samle på ennå. Hvis du blir så vil du se at han endrer oppførsel ila de neste par datene. Hvis han mot formodning ikke gjør det kan du si ifra på en hyggelig måte, med en eller annen teit spøk Lykke til. Du har truffet en med over gjennomsnittlig intelligens, forbered deg på mye rart
Lady Skrevet 9. februar 2014 #23 Skrevet 9. februar 2014 Ja, jeg synes det virker litt snevert å ikke kjøpe med en kopp kaffe til deg, når han spør om du vil ha, for så å komme tilbake med mer kaffe kun til seg selv:p haha. Jeg er enig med deg i at det er hyggeligere om man spanderer litt på hverandre, istedenfor at man alltid betaler hver for seg. Det er hyggelig når det går begge veier:-) Ig at han sier han kan få tilbake den ene ølen han spanderte på deg i noe annet er merkelig..
lulle Skrevet 9. februar 2014 #24 Skrevet 9. februar 2014 vi kom faktisk inn på det temaet da han kom tilbake, og han ville jeg sku være ærlig om hva jeg synes så da sa jeg at når en gutt ber med meg ut så forventer jeg ikke å bli spandert på hele kvelden men måtte innrømme at det er koselig å få en kaffe eller en øl. Presiserte også at jeg mener man kan spandere runder på hverandre og at gutten ikke bør betale alt til en enhver tid. Han så veldig flau ut men tenkte tydeligvis ikke på dette når vi senere skulle ut og ta en kaffe.. Anonymous poster hash: d2a0e...330 Hehe da tror jeg faktisk jeg hadde minnet han på samtalen dere hadde hatt og sagt noe sånt som " det var i sånne situasjoner jeg mente da vi snakker om...." Sikkert litt frekt, men pytt pytt. Er jo trist for fyren også da å miste flotte damer fordi han ikke helt har sosiale antenner på det området
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #25 Skrevet 9. februar 2014 Det er en kvalifiseringsteknikk. Hvis du fordufter etter et par sånne episoder så vet han at du ikke er noe å samle på ennå. Hvis du blir så vil du se at han endrer oppførsel ila de neste par datene. Hvis han mot formodning ikke gjør det kan du si ifra på en hyggelig måte, med en eller annen teit spøk Lykke til. Du har truffet en med over gjennomsnittlig intelligens, forbered deg på mye rart Jeg heller litt mot denne jeg og. Har gjort et par slike forsøk selv. De kvinnfolk som synes det er et problem, og tar det for gitt at jeg som er mannen bør spandere, holder jeg meg unna. De har gjerne litt sånn prinsessefakter ellers også. Jeg er ikke ute etter ei prinsesse. Anonymous poster hash: 562cd...5c3
Chloe- Skrevet 10. februar 2014 #26 Skrevet 10. februar 2014 Jeg heller litt mot denne jeg og. Har gjort et par slike forsøk selv. De kvinnfolk som synes det er et problem, og tar det for gitt at jeg som er mannen bør spandere, holder jeg meg unna. De har gjerne litt sånn prinsessefakter ellers også. Jeg er ikke ute etter ei prinsesse.Anonymous poster hash: 562cd...5c3 Denne testingen har jeg ingenting til overs for. Gjerrighet kalles det. Om jeg hadde bedt med noen et sted hadde jeg med glede tatt første runda. Er ikke vedkommendes selskap verdt en kaffe eller en øl er det ikke verdt å være der i det hele tatt. 1
Alina X Skrevet 10. februar 2014 #27 Skrevet 10. februar 2014 Denne testingen har jeg ingenting til overs for. Gjerrighet kalles det. Om jeg hadde bedt med noen et sted hadde jeg med glede tatt første runda. Er ikke vedkommendes selskap verdt en kaffe eller en øl er det ikke verdt å være der i det hele tatt. Jeg forstår at de vil teste,for noen jenter er slike som automatisk forventer å bli oppvartet uten å gi noe tilbake,men synes allikavel det er LITT kleint da å tilby seg å kjøpe noe,for så å ikke kjøpe det. Man kan heller teste på den måten for å sjekke om jenta gidder å kjøpe noen runder,ikke si "jeg skal kjøpe kaffe til oss"og komme tilbake med en kopp liksom. Neste gang han sier han skal kjøpe noe så sier du "nei,det går bra jeg kjøper selv"....men her er det også litt problematisk for noen gutter vil tenke at du gjør det for å vise/bevise noe.....gutter er litt merkelige må jeg si.
Ferny Skrevet 10. februar 2014 #28 Skrevet 10. februar 2014 Jeg hadde blitt rimelig satt ut dersom en fyr spurte om jeg skulle ha mer/ha noe, for deretter å bare kjøpe til seg selv. Jeg mener - hadde jeg kommet først til disken og bestilt, så hadde jeg såklart bestilt og betalt for han også. Og kanskje tenkt at det sikkert ville jevne seg ut etter hvert. Og hvis ikke, så var det bare en kaffe/øl. Jeg hadde tatt han for å være gjerrig, frekk OG sosialt tilbakestående.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #29 Skrevet 10. februar 2014 Det er en kvalifiseringsteknikk. Hvis du fordufter etter et par sånne episoder så vet han at du ikke er noe å samle på ennå. Hvis du blir så vil du se at han endrer oppførsel ila de neste par datene. Hvis han mot formodning ikke gjør det kan du si ifra på en hyggelig måte, med en eller annen teit spøk Lykke til. Du har truffet en med over gjennomsnittlig intelligens, forbered deg på mye rart Exen min var sånn, han var fremdeles sånn da vi slo opp flere år senere... Slitsomt å bo sammen med noen som måtte vite hvor mange glass melk jeg hadde drukket eller egg jeg hadde spist så han kunne kreve tilbake rett beløp som han hadde lagt ut på butikken. Han var nok over gjennomsnittet intelligent, men noe sunt forhold får man da virkelig ikke på den måten...Anonymous poster hash: 88f80...8f6
krepsen33 Skrevet 11. februar 2014 #30 Skrevet 11. februar 2014 Exen min var sånn, han var fremdeles sånn da vi slo opp flere år senere... Slitsomt å bo sammen med noen som måtte vite hvor mange glass melk jeg hadde drukket eller egg jeg hadde spist så han kunne kreve tilbake rett beløp som han hadde lagt ut på butikken. Han var nok over gjennomsnittet intelligent, men noe sunt forhold får man da virkelig ikke på den måten...Anonymous poster hash: 88f80...8f6 Hvis det bare er en teknikk så gjør man det en eller to ganger. Hvis det vedvarer så er jeg enig, fyren er gjerrig og har noen sosiale utfordringer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå