Gå til innhold

PCO-helvette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter virkelig med alle plagene pco medfører i hverdagen. Jeg er ei jente på 26 år, som burde hatt tiden i mitt liv.. men i stede plager sykdommen meg på alle måter... Kviser, feit, barnløshet, hårete i ansikte..+++

Hva er dine plager? Hvordan går det i hverdagen for deg?

Anonymous poster hash: 3363d...9c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble kvitt alle mine plager ved å bruke metformin og gå på streng lavkarbo. Raste ned i vekt, fikk normalisert hormonene og har i dag tre barn.

Anonymous poster hash: 23a7a...d6e
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ble kvitt alle mine plager ved å bruke metformin og gå på streng lavkarbo. Raste ned i vekt, fikk normalisert hormonene og har i dag tre barn.

Hvordan fikk du tak i metformin?

Hva var startvekt og "sluttvekt"?

Var du også plaget med hårvekst og andre plager?

Bra det ordna seg for deg, du har vært heldig!

Skrevet

Fikk metformin hos fastlege. Startvekt på nesten 150 kg, ble gravid da jeg klarte å gå ned til 118. Ligger nå på rundt 90, for høyt i forhold til BMI, men jeg har det bra. Hårvekst kraftig redusert, men er heldig som aldri har hatt kviser. Går ikke på metformin lenger, men ser at lavkarbo er veldig bra for min del. Både med tanke på vekt og humør og generell velvære.

Skrevet

Fikk metformin hos fastlege. Startvekt på nesten 150 kg, ble gravid da jeg klarte å gå ned til 118. Ligger nå på rundt 90, for høyt i forhold til BMI, men jeg har det bra. Hårvekst kraftig redusert, men er heldig som aldri har hatt kviser. Går ikke på metformin lenger, men ser at lavkarbo er veldig bra for min del. Både med tanke på vekt og humør og generell velvære.

ok. Fikk du bivirkninger av metformin?

Og kan alle som sliter med pco og overvekt få disse tablettene, eller er det bare de som kommer under en spesiell kategori?

Jeg veier 102 kilo i dag, har ikke mens og bare plaget.. sliter ut et menneske dette her!

Skrevet

Hva gjør metformin? Altså hva hjelper det mot?

Anonymous poster hash: 03f01...b62
Skrevet

Lavkarbo

Anonymous poster hash: d03c4...ae1
Skrevet

Noen flere med erfaring?

Skrevet

Jeg prøvde metformin, men orket ikke pga bivirkningene. Evig diaré, magesmerter og luft i magen var for plagsomt.

Har også prøvd lavkarbo uten veldig god effekt. Men et kosthold basert på mindre raske karbohydrater er helt klart lurt når man har PCO(S).

For min del så har cystene blitt borte, kvisene er borte og hårveksten er litt mindre etter jeg fikk barn (med IVF). Svangerskapet hjalp mye til for min del, gikk ned masse i vekt. Sikkert siden jeg fikk mindre testosteron, ingen lege har kunnet forklart det for meg.

Anonymous poster hash: fb85c...9e0
Skrevet

Jeg prøvde metformin, men orket ikke pga bivirkningene. Evig diaré, magesmerter og luft i magen var for plagsomt.

Har også prøvd lavkarbo uten veldig god effekt. Men et kosthold basert på mindre raske karbohydrater er helt klart lurt når man har PCO(S).

For min del så har cystene blitt borte, kvisene er borte og hårveksten er litt mindre etter jeg fikk barn (med IVF). Svangerskapet hjalp mye til for min del, gikk ned masse i vekt. Sikkert siden jeg fikk mindre testosteron, ingen lege har kunnet forklart det for meg.

Anonymous poster hash: fb85c...9e0

Da gikk det veien for deg!:)

Hører også dessverre mere negativt enn positivt ang metformin..

derfor er jeg redd for å prøve..

Skrevet

Hvis du er påpasselig med å spise lite karber når du tar metformin så vil du slippe unna de fleste bivirkningene.

Skrevet

metformin ga for mye bivirkninger på meg til at jeg orket å bruke det lenge enn 3 mnd.

Anonymous poster hash: 15600...11a
Skrevet

Akkurat det jeg skulle spørre om, er det kombinasjonen med MYE karb og metformin som gjør bivirkningene?

Dere som har MASSE plager, hvordan blir dere etter at dere går ned i vekt?

Gjest Funky Punk
Skrevet

Legen min nektet plent å skrive ut metformin til meg (veide da 109 kilo)

Jeg begynte på lavkarbo og har mistet mange kilo. Huden min er mye bedre, har fortsatt "skjegg" og bart, men det virker som at det ikke vokser like voldsomt lengre, har fått sterkere negler, regelmessig menstruasjon og mindre plager med cyster

Skrevet

Legen min nektet plent å skrive ut metformin til meg (veide da 109 kilo)

Jeg begynte på lavkarbo og har mistet mange kilo. Huden min er mye bedre, har fortsatt "skjegg" og bart, men det virker som at det ikke vokser like voldsomt lengre, har fått sterkere negler, regelmessig menstruasjon og mindre plager med cyster

Nettop det der jeg lurer på. Hvorfor får ei med mange plager på 70 kilo metformin, men ikke ei på 200 kilo med "nok" plager metformin?

Hva er grensa her?

Skrevet

Noen?

Skrevet

Hvorfor får ei med mange plager på 70 kilo metformin, men ikke ei på 200 kilo med "nok" plager metformin?

Hva er grensa her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...