Gå til innhold

erfaringer med toyota urban cruiser


Gjest star123

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En bekjent av meg er Toyotaforhandler i Tyskland. Der er bilen mye dyrere enn en Auris/Corolla, men den er også omtrent like stor. Derfor sier han at bilen er veldig tungsolgt.

I Norge er nok saken en annen. Jeg synes at Aurisen er trang og upraktisk inni, karosseriformen til UC får meg til å tro at den bruker plassen sin bedre.

Anonymous poster hash: b31e1...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Kjenner en som allerede har bytta motor på bilen, tror ikke den var et år engang da. Er stadig inne og reparere noe på den bilen. Har vel hatt den i 2 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest star123

Kjenner en som allerede har bytta motor på bilen, tror ikke den var et år engang da. Er stadig inne og reparere noe på den bilen. Har vel hatt den i 2 år nå.

er det bensin eller diesel motor han byttet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av bilene hjemme hos mamma og pappa er en Urban Cruiser, og både de og jeg er veldig fornøyd med den. Den er på en måte veldig kompakt og liten, samtidig som man sitter høyt og behagelig (noe som er veldig viktig for meg.) De har dieselbil, og en bil jeg som relativt uerfaren bilkjører syns er veldig god å kjøre. Aldri vært noe problem med bilen. Kjøpte den for 3 år siden tror jeg.

Eneste er jo lite bagasjeplass, men det regner man vel ikke med når det er en såpass liten bil.



Anonymous poster hash: 047f0...5ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest star123

En av bilene hjemme hos mamma og pappa er en Urban Cruiser, og både de og jeg er veldig fornøyd med den. Den er på en måte veldig kompakt og liten, samtidig som man sitter høyt og behagelig (noe som er veldig viktig for meg.) De har dieselbil, og en bil jeg som relativt uerfaren bilkjører syns er veldig god å kjøre. Aldri vært noe problem med bilen. Kjøpte den for 3 år siden tror jeg.

Eneste er jo lite bagasjeplass, men det regner man vel ikke med når det er en såpass liten bil.

Anonymous poster hash: 047f0...5ad

det med bagasjerom er ikke så viktig for meg. og jeg ønsker meg en 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med bagasjerom er ikke så viktig for meg. og jeg ønsker meg en 4x4 :)

Ja, det er veldig praktisk. Vi bor på toppen av en bratt bakke, og det hadde vært ganske umulig å komme seg opp der om vinteren uten. Tror foreldrene mine er mer glad i urban cruisern enn i den andre bilen deres :laugh:

Anonymous poster hash: 047f0...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en UC i tre år gjennom jobben (diesel-modellen). Var veldig glad i den bilen, men den ble litt for liten for vårt bruk, så nå er den byttet ut.
Syns bilen var veldig behagelig å kjøre, samtidig som den kom greit frem.
Jeg kjører endel i "ulendt" terreng på fjellet og der hendte det jeg syns jeg hadde litt lite bakkeklaring, men den heter jo tross alt "urban" cruiser, så det er vel ikke meningen man skal bevege seg så langt utenfor alfarvei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Kjørt diesel-modellen. Liten, kompakt og h*lvetes dårlig plass til både bein, bagasje, bikkje etc. Lite bagasjerom og trangt baksete. Men absolutt en grei bil, tok seg godt frem på glatt føre. Et mareritt å kjøre med utenfor vanlig vei / godt brøytet vei (hjelper ikke med firehjulstrekk når bilen er så smal at den sporer og slenger hit og dit), og veldig lav ifht. andre 4WD-bilder. Var også veldig mye ulyder i den på tross av at den var ny.

Men skal du kjøre mest i bystrøk, med litt bratte bakker og ikke trenger stor plass i baksete og bagasjerom - kjempesøt og praktisk bil! :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest star123

er jo bare meg en min sønn på 7 år så ville tro at denne ville passe perfekt for meg :) er liksom ikke noen andre biler i denne pris klassen som har 4x4 og gått under 50000 til en pris klasse på 200 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...