Enyya Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Har hørt en historie fra min gamle bestemor på 86 år som jeg vil dele med dere. Hun møtte bestefaren min da hun var ung og de gikk ut litt sammen og ble veldig forelsket. Etter en stund skulle han ut på en lenger reise, men før han reiste så sa han til henne at når han kom tilbake skulle de forlove seg. Min bestemor var hadde en veldig streng mor hun ikke kunne snakke så mye med og det var noen venninner som nevnte at når de skulle forlove seg, kom han til å forvente sex når han kom tilbake. Hun hadde hørt om dette før, men visste ikke hva det gikk ut på. Fra sin mor fikk hun høre at det var noe grusomt ekkelt. Så hun gikk der og gruet seg i flere måneder før han kom tilbake. Hun gledet seg til å se han, men gruet seg så til at de skulle ha sex som hun fortsatt ikke visste hvordan foregikk. Så kom han tilbake og de forlovet seg. Så kom en dag da hun skulle overnatte hos han. Bestefaren min merket at hun var veldig nervøs og han fant fram sjakk slik at de kunne spille litt og hun kunne roe seg ned. Hun hadde aldri vært borti sjakk før og synes dette var veldig gøy. De ble sittende til langt på natt og spille før de la seg til å sove. Neste dag hadde hun betrodd en venninne at sex var et morsomt spill. Regner med at de fant ut av det etterhvert for de fikk jo moren min;-) Men en artig historie ble det! Rart hvordan samfunnet har forandret seg siden den gang;-) 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Oi, selv på den tiden var hun grusomt misinformert. Det der var ikke vanlig på den tiden! Anonymous poster hash: d4f40...0c5 3
Gjest Ironically me Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Selv i et en tid med strengere moralske normer, så har mennesker hatt sex - om ikke alltid like åpenlyst som i dag. Dette må ha vært på slutten av førti, eller tidlig femti-tall. Du er vel klar over at kvinner snakket sammen den gangen også? Mange unge gutter, som dro til sjøs, fikk sine første tvilsomme sex opplevelser på et eller annet bordell i Europa eller Sør amerika. Rett etter krigen, så var desuten mange barn med ukjent far, og de fleste jenter fikk innprentet hvordan de skulle unngå det. Det var, på 1800 tallet, flere bordeller rundt Vaterland (Oslo S) 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Selv i et en tid med strengere moralske normer, så har mennesker hatt sex - om ikke alltid like åpenlyst som i dag. Dette må ha vært på slutten av førti, eller tidlig femti-tall. Du er vel klar over at kvinner snakket sammen den gangen også? Mange unge gutter, som dro til sjøs, fikk sine første tvilsomme sex opplevelser på et eller annet bordell i Europa eller Sør amerika. Rett etter krigen, så var desuten mange barn med ukjent far, og de fleste jenter fikk innprentet hvordan de skulle unngå det. Det var, på 1800 tallet, flere bordeller rundt Vaterland (Oslo S) Ja, enig. Det foregikk veldig mye svineri i gamle dager også, men mer i det skjulte siden det var tabu. Men jeg har hørt mange historier om visse kvinner som knulla rundt med menn i bygda, og dette var på 50-60-tallet. De visste å kose seg på denne tiden også, og det var nok ikke få småhorer på den tida. Husk at mange va mannfolka ofte var borte i ukesvis (f.eks. på fiske) og jeg har full foståelse for at de fant litt hygge mens de var borte. Anonymous poster hash: 9bac2...817
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Ja, enig. Det foregikk veldig mye svineri i gamle dager også, men mer i det skjulte siden det var tabu. Men jeg har hørt mange historier om visse kvinner som knulla rundt med menn i bygda, og dette var på 50-60-tallet. De visste å kose seg på denne tiden også, og det var nok ikke få småhorer på den tida. Husk at mange va mannfolka ofte var borte i ukesvis (f.eks. på fiske) og jeg har full foståelse for at de fant litt hygge mens de var borte. Anonymous poster hash: 9bac2...817 Så kvinnfolka var horer, mens du støtter mannfolka som pulte rundt? Jøss, kvinnefiendtlig much? Anonymous poster hash: d4f40...0c5 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Så kvinnfolka var horer, mens du støtter mannfolka som pulte rundt? Jøss, kvinnefiendtlig much? Anonymous poster hash: d4f40...0c5 Hun sier vel at hun forstår godt at damene koste seg mens mennene var borte? Anonymous poster hash: b82cb...765
Gjest BettyBoop Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Har hørt en historie fra min gamle bestemor på 86 år som jeg vil dele med dere. Hun møtte bestefaren min da hun var ung og de gikk ut litt sammen og ble veldig forelsket. Etter en stund skulle han ut på en lenger reise, men før han reiste så sa han til henne at når han kom tilbake skulle de forlove seg. Min bestemor var hadde en veldig streng mor hun ikke kunne snakke så mye med og det var noen venninner som nevnte at når de skulle forlove seg, kom han til å forvente sex når han kom tilbake. Hun hadde hørt om dette før, men visste ikke hva det gikk ut på. Fra sin mor fikk hun høre at det var noe grusomt ekkelt. Så hun gikk der og gruet seg i flere måneder før han kom tilbake. Hun gledet seg til å se han, men gruet seg så til at de skulle ha sex som hun fortsatt ikke visste hvordan foregikk. Så kom han tilbake og de forlovet seg. Så kom en dag da hun skulle overnatte hos han. Bestefaren min merket at hun var veldig nervøs og han fant fram sjakk slik at de kunne spille litt og hun kunne roe seg ned. Hun hadde aldri vært borti sjakk før og synes dette var veldig gøy. De ble sittende til langt på natt og spille før de la seg til å sove. Neste dag hadde hun betrodd en venninne at sex var et morsomt spill. Regner med at de fant ut av det etterhvert for de fikk jo moren min;-) Men en artig historie ble det! Rart hvordan samfunnet har forandret seg siden den gang;-)så søtt. Rart at venninnene ikke informerte henne da siden de tydeligvis visste hva det var da
Gjest BettyBoop Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Oi, selv på den tiden var hun grusomt misinformert. Det der var ikke vanlig på den tiden!Anonymous poster hash: d4f40...0c5 hun kom nok fra en ekstremt strengt religiøs familie vil jeg tro. Og noen er mer naiv og uskyldige enn andre
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 hun kom nok fra en ekstremt strengt religiøs familie vil jeg tro. Og noen er mer naiv og uskyldige enn andre Tror neppe det har så mye med religiøsitet å gjøre heller besteborgerlighet. Mindre religiøse byfamilier viste ikke så mye mer. På landet var folk vel vant med å se dyr parre seg og man viste selvfølgelig at det samme gjaldt for menneskene. Dette var selvfølgelig uavhengig av religion. Anonymous poster hash: 8e26f...d87
Alina X Skrevet 8. februar 2014 #10 Skrevet 8. februar 2014 Tenk så kjipt detvar med sex før. Bare ligge der og se i taket,kanskje helt tørr og med smerter pga 0 forspill. Glad for å leve i en mer moderne tid, tenk på de usviliserte landene hvor det fortsatt er slik...
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Tenk så kjipt detvar med sex før. Bare ligge der og se i taket,kanskje helt tørr og med smerter pga 0 forspill. Glad for å leve i en mer moderne tid, tenk på de usviliserte landene hvor det fortsatt er slik... Det har ikke noe med "sivilisasjon" å gjøre. Det finnes masse eksempler på usiviliserte samfunn hvor man hadde et godt forhold til sex og begges nytelse. Anonymous poster hash: 8e26f...d87 2
Gjest Lille-pus Skrevet 8. februar 2014 #12 Skrevet 8. februar 2014 Tenk så kjipt detvar med sex før. Bare ligge der og se i taket,kanskje helt tørr og med smerter pga 0 forspill. Glad for å leve i en mer moderne tid, tenk på de usviliserte landene hvor det fortsatt er slik... Jeg er nå ikke så helt overbevist om at det du sier var den almenne sannhet. Jeg mistenker stort at folk hadde et sexliv som ikke er så urimelig langt fra det sexlivet folk har i dag, - selv om åpenheten rundt det var en helt annen enn den er i dag. Dette da menneskets natur ikke har endret seg noe på et-par-10 generasjoner. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 8. februar 2014 #13 Skrevet 8. februar 2014 (endret) Tenk så kjipt detvar med sex før. Bare ligge der og se i taket,kanskje helt tørr og med smerter pga 0 forspill. Glad for å leve i en mer moderne tid, tenk på de usviliserte landene hvor det fortsatt er slik... hvordan vet du hvordan man hadde sex før? Sex var ikke sånt man snakket åpent om, så det er umulig å vite hvor dirty eller hvor vanilje de hadde sex bak lukkede dører. Dessuten tror jeg sex var mer spennende da det var mer tabu. Tror det var mye (dersom man ikke var gift da) at man snek seg ut og hadde sex i skauen o.l. Endret 8. februar 2014 av BettyBoop
Mike Waters Skrevet 8. februar 2014 #14 Skrevet 8. februar 2014 Spennende sex er noe som ble oppfunnet på 90-tallet. I det gamle roma og antikke Hellas så hadde de ikke sex en gang, sæden fra mannen ble overført kvinnen via trakt. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 8. februar 2014 #15 Skrevet 8. februar 2014 (endret) Tror neppe det har så mye med religiøsitet å gjøre heller besteborgerlighet. Mindre religiøse byfamilier viste ikke så mye mer. På landet var folk vel vant med å se dyr parre seg og man viste selvfølgelig at det samme gjaldt for menneskene. Dette var selvfølgelig uavhengig av religion. Anonymous poster hash: 8e26f...d87 jojo mulig det. Men ts stakkars bestemor var tydeligvis både uopplyst, ble oppdratt svæert strengt og konservativt samt at hun nok ikke var av den opprørske typen. har ingen tro på at alle byjenter var jomfruelige bare fordi hun var det. Endret 8. februar 2014 av BettyBoop
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå