Gå til innhold

kjære mamma og stepappa

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Kjære X stefar!

Tilgi meg for at jeg stolt på deg

Tilgi meg for at jeg åpnet meg for deg

Tilgi meg for at jeg trodde du kunne forandre deg

Tilgi meg for at jeg ikke er den du vil at jeg skal være

Tilgi meg for at jeg kommer fra den familien jeg kommer fra

Men mest av alt:

Tilgi meg for at jeg ikke kan hindrer deg å såre henne!

Tilgi meg for at jeg ikke kan hindre deg å ødelegge henne!

Kjære mamma!

Tilgi meg for at jeg ikke er den dattera du trenger

Tilgi meg for at jeg ikke kan stille opp så mye som jeg burde

Tilgi meg for at jeg kan åpne øynene dine.

Tilgi meg, mamma! Jeg er glad i deg!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

:cry: veldig bra skrevet

Gjest Anonymous
Skrevet

Bra skrevet? Hva er bra skevet med å skrive "tilgi meg" til folk du tydeligvis egentlig mener å si "be meg om tilgivelse" til.. ??

Skrevet

Jeg synes også sånne "dikt" eller hva de nå enn skal kalles er litt tåpelige.

Det det bes om tilgivelse for er jo ikke ting en mener å be om tilgivelse for. Skjønner?

Bare en måte å få folk til å si "stakkars deg".

Var en veeeldig lik tråd her inne for ikke lenge siden. Men da var det en som skulle ha samboeren sin til å tilgi for alle mulige teite ting.

Pointet er at denne personene som har skrevet dette egentlig ikke vil bli tilgitt, men mener at h*n har gjort alt rett, og den andre parten alt feil.

Utrolig teit "dikt" synes nå jeg...

Gjest Phair
Skrevet
Jeg synes også sånne "dikt" eller hva de nå enn skal kalles er litt tåpelige.

Det det bes om tilgivelse for er jo ikke ting en mener å be om tilgivelse for. Skjønner?

Bare en måte å få folk til å si "stakkars deg".

Var en veeeldig lik tråd her inne for ikke lenge siden. Men da var det en som skulle ha samboeren sin til å tilgi for alle mulige teite ting.

Pointet er at denne personene som har skrevet dette egentlig ikke vil bli tilgitt, men mener at h*n har gjort alt rett, og den andre parten alt feil.

Utrolig teit "dikt" synes nå jeg...

Det var vel mine tanker du sikter til tenker jeg, det var ikke forsøk på dikt, det var slik mine følelser var der og da, men det er bra du har såpass medfølelse for mennesker som trenger en liten klapp på skulderen.

Skrevet

Ingen dikt er teite, da er det bare leseren som ikke forstår. Jeg er ikke så veldig glad i slike små sarkastiske dikt, men et dikt er det da iallefall.....

Skrevet

Enig, åbruke ordet teit om et dikt var ikke riktig. Det gikk litt fort for seg da jeg skrev i sted.

Men det er da lov å synes at et dikt var dårlig skrevet/formulert. Fordi om det har formen som et dikt betyr ikke det automatisk at det ikke kan kritiseres!

Jeg er klar over at denne Becca eller Patricia er ute etter noen trøstende ord. Og det er i og for seg helt greit. Kan bare ikke fordra måten de ber om det på.

Sånn "unnskyld at jeg er til" holdning.

Hvis du trenger hjelp til noe har jeg så utrolig mye mer sansen for, og lyst til å hjelpe dersom du spør rett ut. Ikke pakk det inn så veldig, og kom med utsagn som "Å, den plenen skulle vært klippet..." Spør heller skikkelig! "Å, den plenen skulle vært klippet, kunne du være så grei å hjelpe meg?"

Siden jeg er sånn så liker jeg ikke dette type "dikt" som ble skrevet av Becca.

Gjest Phair
Skrevet

Det som jeg skrev var faktisk ordsett fra en samtale jeg hadde med min samboer, altså nok en gang ikke et dikt. Og mennesker har forskjellige måter å uttrykke seg på. Det var ikke en måte å be om tilgivelse på heller, det var en beklagelse av de følelser som hadde oppstått. Din håning av menneskers følelser finner jeg utrolig motbydelig.

Skrevet
Det som jeg skrev var faktisk ordsett fra en samtale jeg hadde med min samboer' date=' altså nok en gang ikke et dikt. Og mennesker har forskjellige måter å uttrykke seg på. Det var ikke en måte å be om tilgivelse på heller, det var en beklagelse av de følelser som hadde oppstått. Din håning av menneskers følelser finner jeg utrolig motbydelig.[/quote']

Hvis du leser det jeg skriver så håner jeg ingens følelser, men måte å uttrykke seg på. (Det er to forskjellige ting.) Jeg hater sånn unnskyld at jeg er til måte å uttrykke seg på. Si det som det er, så er ting ofte lettere å rydde opp i, er nå min mening.

Så det du skrev mente i "diktet/samtalen" med din samboer mente du faktisk seriøst og bokstavelig? Ja, ja, da skal jeg ikke si noe mer om ditt dikt, og trekker det jeg skrev tilbake om DEG og DITT.

Står fortsatt for det jeg skrev om diktet i denne tråden. Og jeg mener fortsatt for at jeg ikke håner hennes følelser for stepappa og mamma. (Betviler ikke at disse følelsene er ekte, og vonde.) Men for å gjenta til det kjedsomme; måten å uttrykke seg på...OK?

Gjest gjesta
Skrevet

Synes ordene utrykker en sårhet.

Fortsett med å sett følelsene dine ned på papir du. Overhør sure kommentarer. Noen ganger er det utrolig godt å skrive ned tanker og følelser. Der og da. Og vi mennesker har ikke politisk korrekte følelser. Iallfall ikke jeg :wink:

Skrevet
Synes ordene utrykker en sårhet.

Fortsett med å sett følelsene dine ned på papir du. Overhør sure kommentarer. Noen ganger er det utrolig godt å skrive ned tanker og følelser. Der og da. Og vi mennesker har ikke politisk korrekte følelser. Iallfall ikke jeg :wink:

Ahhh!!! :murvegg:

Jeg sier ikke at man må ha politisk korrekte følelser, eller at man må skrive bra/etter min smak for å få lov til å skrive ned tanker og følelser.

Sa bare at jeg ikke synes det var så bra skrevet som alle andre ga uttrykk for.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har da ikke sagt noe på at du ikke syntes det var bra skrevet. Din mening er helt grei. Har ingen problemer med å akseptere den.

De fleste av oss her inne har ikke erfaring/kunnskap til å vurdere om en tekst er såkalt bra. Vi er helt vanlige mennesker som skribler ned ord og tanker vi har. Fordi vi har lyst og har et behov. Og sånn skal det være. Noe treffer meg og noe er jeg likegyldig til. Og sånn er det for de andre brukerne her inne også.

Gjest gjest1
Skrevet

er ikke ute etter noen trøstende orden eller klapp på skuldra. Synes det bare er godt å kunen får skrive ned hva jeg føler inne mellom..

Vet ikke om jeg ville kalle det for et dikt, men samme er det!

Gjest Phair
Skrevet
er ikke ute etter noen trøstende orden eller klapp på skuldra. Synes det bare er godt å kunen får skrive ned hva jeg føler inne mellom..

Vet ikke om jeg ville kalle det for et dikt, men samme er det!

Jeg skjønner deg. Det er bare godt å få ting ut av og til.

Skrevet

Kjære Becca,det er nok av folk her inne som skal dra ting ned i skiten og gjøre ting møkkete,misforstå,vrenge og ødelegge ting.

Jeg støtter deg fult ut.

Noen må bare kverulere for kveruleringen sin skyld.

Noen ganger skulle en tro at de legger ut provoserende svar i hytt å pine uten å tenke, eller kanskje de gjør alt for å øke anntall innlegg de har vet du :hoho::hoho::hoho:

Finnes mye rare folk som bare må misforstå.

Det er deres mål i livet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare le og gjør narr alt dere vil.. Jeg synes fortsatt det er direkte feigt å skrive slike "unskyld" vinklede innlegg. :roll:

Det er ikke for å kverulerer eller være vanskelig eller missforstå, men fordi jeg blit oppriktig irritert på folk som bruke denne typen "virkemidler". :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...