Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenåringsjenta på 17 dro på venninnebursdagsfest i kveld, og hun erklærte meg hønemor da jeg sa at jeg ville hun skulle gå hjem sammen med venninner, eller ringe hjem og bli hentet…

Bor i en by, men hun har ikke lang vei å gå, ca 15min. Må sies at det er mye rart som skjer her i byen, og venninnen hennes bor midt i sentrum. Og jeg husker Sigrid-saken friskt i minne..

Føler meg bare ikke komfortabel med at hun skal tusle hjem alene..

Er vi flere i samme båt som er hønemødre her? Eller overreagerer jeg noe innmari..

(jeg er ikke superstreng ellers)

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Syns du ikke overreagerer i det hele tatt :)

• Liker 7
Skrevet

Jeg er ikke hønemor og henter tenåringene.

Anonymous poster hash: 0f4c3...a5b

• Liker 1
Skrevet

Bra det ikke bare er meg da:)

Hun er av og til helt oppgitt….."mamma daaaaa, ærlig talt! Jeg trenger IKKE refleksvest (ok…den er muligens litt overkill….), og jeg GÅÅÅÅÅR hjem!!"..

Sier til henne at jeg stoler på henne, men ikke på andre tullinger..

• Liker 1
Skrevet

Du overreagerer ikke, mine barn er små enda, men jeg vet at om 12 år er jeg i samme situasjon!

• Liker 1
Skrevet

Helt naturlig reaksjon. Det er ikke trygt å ferdes alene i våre dager. Jeg hadde hentet

• Liker 1
Skrevet

Ba henne sende ei melding når hun skal hjem, og hun sendte nettopp ei melding nå om at hun går hjem om ikke så lenge, og slår følge med to venninner og en kompis:)

• Liker 1
Skrevet

Syns overhodet ikke du overreagerer!!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg kommer til å hente og bringe så lenge hun bor hjemme (og ser helst at hun bor sammen med meg til hun er sånn 35 :P ).

Skrevet

Den tanken har jeg og Sobril…..

Ut til venninne i kveld også, men den venninna bor heldigvis bare noen hus unna, så da får hun sende ei melding når hun har tenkt seg hjem, så tar stefaren med bikkja på luftetur og slår følge med henne i samme slengen:)

Heldigvis noen år igjen til minstejenta begynner å farte om kveldene..

Skrevet

Skyldig. Jeg har en jente i barnehagealder, så jeg har ikke opplevd problemstillingen din, TS, men ja - jeg hadde reagert på samme måte. Men det finnes langt verre ting enn å være hønemor, altså ;)

• Liker 1
Skrevet

Bra vi er flere hønemødre:)

Hadde selv ei mor som ikke brydde seg, og det var iallefall ikke noe kjekt.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg hadde tenkt om vi hadde bodd på en større plass, eller om jeg hadde hatt døtre.

Mine gutter på 12 og 14 går alene hjem fra kompiser, men jeg bor som sagt på en plass hvor du skal ha kjørt deg godt bort for å finne.

Uansett vil det jo være en grense for når de selv mener at det er hull i hodet å bli fulgt rundt lenger.

Skrevet (endret)

Jeg skjønner deg godt, TS!

Hadde jeg hatt en 17 år gammel datter og bodd i en by, så hadde ikke jeg likt at hun gikk alene hjem på kvelden jeg heller. Her hadde alternativet enten vært at hun gikk hjem sammen med noen kjente eller hadde blitt hentet. Og hadde hun insistert på å gå alene, så hadde hun nok pent måttet finne seg i at jeg tilfeldigvis tok meg en kveldstur på den samme strekningen akkurat når hun skulle hjem. :plystre:

Endret av SmallTalk
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vokste opp i en by på østlandet og jeg gikk alltid hjem sammen med venner eller ba mamma eller kjæresten min (vi ble sammen da jeg var seksten og et halvt og er gift i dag) komme og hente meg. Og det var eget valg, så jeg synes ikke du er hønemor :)

Kommer til å praktisere lignende når vesla blir eldre.

Endret av Tekola
Gjest Belle âme
Skrevet

For ein god mor dere er!

Her har eg gått aleine heim 2 om natta, men eg bur ein liten plass også da.

Skrevet

Jeg liker ikke å gå hjem alene seint om kvelden selv heller…. har jeg vært ute på vift med venninner så tar jeg alltid taxi selv om det ville tatt meg 20min å gå hjem. Med mindre jeg slår følge med noen da.

Unngår også å gå hjem alene etter seinvakt, da haiker jeg gjerne med kollegaer hvis jeg ikke kjører selv.

For noen år siden så ble en kollega av meg voldtatt på vei til tidligvakt, kl 6.30 om morgenen...

Skrevet

Jo, jeg er hønemor.

Har ei i 1.klasse, et svært etterlengtet barn med traumatisk start på livet.

Aller helst vil jeg tape fast jenta til kroppen min og gjøre så hun ikke blir eldre enn dette.

:ler:

Mannen min beskylder meg med et smil for å være hønemor men jeg tenker at så lenge jeg ser det selv er det ikke noe problem.

• Liker 1
Skrevet

Syns du tar fornuftige forholdsregler og ikke overreagerer. Jeg bor også på et lite sted; da jeg var tenåring for drøyt 20 år siden gikk jeg hjem fra vennebesøk/fest selv om det var natterstid. "Alle" gjorde det, og det gikk i all hovedsak bra. Men mye har skjedd. Stedet jeg bor på har ikke særlig flere innbyggere, men det har vært flere tilfeller av voldtektsforsøk, forsøk på å dra barn eller tenåringsjenter inn i biler osv. Har også vært drinkdop i sving.

Så hun får bare TÅLE at du "maser" og krever sikkerhetstiltak, så får du heller tåle litt sutring fra hennes side. Tror nok hun vil se litt annerledes på ting om noen år og se at det du gjorde var riktig!

Anonymous poster hash: f1c51...57f
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...