AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Del Skrevet 7. februar 2014 Over alt står det at utrente kommer veldig raskt opp i puls, men jeg får ikke dette til å stemme for min del. Jeg er relativt utrent, men jeg får ikke pulsen opp. I går løp jeg 40 minutter så svetten haglet og beina stivnet, men jeg kom likevel ikke opp i pulssone 3. I dag skulle jeg ha en rolig restitusjonsøkt, og jeg holdt meg godt i lavere område av sone 1 når jeg gikk i raskt tempo, med småjogg kom jeg så vidt opp i sone 2. Jeg har ikke testet makspuls nå, men sist jeg målte den for et år siden var den på 182. Det er ikke snakk om overtrening. Hva gjør jeg galt, og hva kan jeg gjøre for å komme opp i puls? Anonymous poster hash: eae96...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 10. februar 2014 #2 Del Skrevet 10. februar 2014 Syns det er rart at du sier at du ikke kommer opp i puls men svetten siler. Er du anpusten eller kan du fint føre en vanlig samtale? Hvilke pulsklokke har du og hva viser en av % av makspuls når du svetter men du syns du har for lav puls? Løsningen på problemet er at du er i veldig bra form! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Del Skrevet 10. februar 2014 Jeg er andpusten ja, og klarer ikke å føre en vanlig samtale. En setning eller to går greit, men ikke mer. Pulsklokken jeg har er Polar FT-80, og jeg kommer kun opp i 70-75% av makspuls. Det er også veldig rart at jeg er oppe i 60 % allerede før jeg starter på oppvarmingen. Anonymous poster hash: eae96...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #4 Del Skrevet 10. februar 2014 Er du frisk? Jeg måtte utredes pga lav hvilepuls. Da var det åpenbart viktig å få konstatert at pulsen økte normalt ved belastning. Kanskje du skulle forhøre deg med legen din? Anonymous poster hash: 7a7ed...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #5 Del Skrevet 10. februar 2014 Er du frisk? Jeg måtte utredes pga lav hvilepuls. Da var det åpenbart viktig å få konstatert at pulsen økte normalt ved belastning. Kanskje du skulle forhøre deg med legen din? Anonymous poster hash: 7a7ed...db2 Om jeg er frisk kan diskuteres siden jeg er kroniker, men jeg har ingen infeksjoner som kan forklare dette. Hvilepuls er forøvrig normal. Anonymous poster hash: eae96...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 11. februar 2014 #6 Del Skrevet 11. februar 2014 Kan det være at innstillingene på klokken din er feil? Gå inn og sjekk at pulsinnstillinger makspuls ser normal ut. Dersom man har lagt inn for høy eller lav makspuls viser den vel feil % også? Regn ut din makspuls med metoden fra ntnu eller olympiatoppen, og se hva pulsklokken din forteller at du skal ha i makspuls? Kan det være noe her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #7 Del Skrevet 11. februar 2014 Hva er de faktiske pulsverdiene når du hviler, under oppvarming, når du kjører et drag og hvor høyt har du klart å komme? Anonymous poster hash: 612b3...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #8 Del Skrevet 11. februar 2014 Hva er de faktiske pulsverdiene når du hviler, under oppvarming, når du kjører et drag og hvor høyt har du klart å komme?Anonymous poster hash: 612b3...dde Hvilepuls morgen: 60 Fra siste økt: Puls ved oppstart: 99 Puls under oppvarming lå rundt 120 Kom ikke høyere enn 148 i løpet av økten. Kun ved to anledninger har pulsen vært høyere, og det var i løpet av den første måneden etter at jeg begynte løpe for ett år siden. Pulsen var da hhv 156, og 150. Anonymous poster hash: eae96...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #9 Del Skrevet 12. februar 2014 Du sier at makspulsen for ett år siden var 182, da er den nok det nå også. 148 bpm er 81% av makspuls og dette er ikke all verden, spesielt når du sier at du løp så beina stivnet. Hvordan målte du makspulsen? Kan du ha en infeksjon i kroppen? Hvor mye/ofte trener du? Anonymous poster hash: 612b3...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå