Vera Vinge Skrevet 8. februar 2014 #21 Skrevet 8. februar 2014 Som de andre sier, ser jeg ikke problemet. Og å rive ham opp av avdelingen pga dette vitner jo om veldig liten evne til å sette seg inn i barnets behov. Mitt barn har også en favoritt og jeg skjønner hvorfor. I starten hang han litt mer ved henne, men nå er hun mer som en trygg havn han kan komme og få litt kos av når han blir sliten av leken. Jeg er veldig glad for at han har en han føler en ekstra trygghet ved. Om de ikke akkurat har startet i barnehagen, pleier det jo også å gå seg til med at de blir trygge på de andre voksne også. Men om de likevel har en favoritt, ser jeg ikke problemet.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #22 Skrevet 8. februar 2014 hverken bra for barnet eller assistenten. Tenk når assistenten har fri en dag? er barnet da helt "lost" i barnehagen? I de barnehagene jeg hadde så jobbet de voksne med at barna skulle ha kontakt med alle voksne og ikke knytte seg til bare 1 av de. Er ikke dermed sånn at ungen er lost vist den voksene h*n liker best er borte. Hos oss er det sånn at alle barna liker noen voksene bedre enn andre, og henger rundt den voksene vist den er der. Men de har det like fint med noen av de andre faste voksene. En liten gutt hos oss hadde også ropt etter en voksen hos oss, da mammaen ble litt streng å han ikke fikk viljen sin. Hun lo av det selv, og vet det er helt vanlig da hun selv jobber i bhg. Men han roper jo på mamma vist han får tilsnakk eller slår seg hos oss. Det er typisk barne oppførsel.Anonymous poster hash: 01c3c...499
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå