bambyb82 Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Hei! Jeg holder på å starte eget firma som interiørdesigner og lakkerer. Og jeg trenger en hjemmeside. Der må jeg ha en blogg, en oversikt over hva jeg gjør, må ha plass til mange bilder osv... Dette har jeg aldri opprettet før... Så, hvordan gjør jeg dette? Må jeg kjøpe et domene? Hvordan kan jeg gjøre dette både billig og bra? Takker for alle innspill som kommer :O) 1
tim9009 Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 (endret) Hei! Jeg ser at denne posten er noe gammel, men tar likevel sjangsen på å svare. Ja du har helt rett i at du trenger et domene for å opprette en nettside. For et norsk firma vil mange si at et eget .no domene ser mest profesjonelt ut og føles tryggest for kunden. Dette vil du få muligheten til å kjøpe/leie så fort du har opprettet firmaet/foretaket. Etter dette trenger du en "web host" eller "netthotell" som det ofte kalles på norsk. Dette vil utgjøre en månedsutgift på alt fra 30kr (server lokalisert i utlandet) til i overkant av 140 kr (server lokalisert i Norge). Når alt dette er på plass så trenger du den viktigste delen, nemlig selve nettsiden. Her er det mulighet for å bruke "programmer" for å selv lage nettsiden din (f.eks wordpress), men dette vil begrense kraftig hva du kan lage hvis du ikke har noen erfaring med å lage nettsider fra før av. Det vanligste og det som gir best resultater er å betale en webdesigner for å gjøre jobben. Prisene her varierer kraftig utifra hvor mye innhold du ønsker på siden, hvor mange sider du ønsker og hvem du får til å gjøre jobben, men du må i de fleste tilfeller regne med å betale rundt 8-15 000 kroner for en enkel nettside (stort sprang, men som sagt varierer prisen kraftig). Profesjonelle webdesignfirmaer kan finne på å ta mye mer enn dette, så for et oppstartsfirma er freelance webdesignere verdt å ta en kikk på. Om du skulle ønske det så kan du gjerne ta kontakt med meg om du har noen flere spørsmål, og så vil jeg også nevne at jeg jobber en del freelance med webdesign og kan gladlig gi deg et veldig rimelig tilbud for både nettside og oppstartshjelp. Hvis dette høres interessant ut er det bare å si i fra, så sender jeg deg en privat melding med e-post adressen min. Jeg håper du har fått svar på noe av det du lurte på her, og jeg ønsker deg lykke til med oppstarten av firmaet! Endret 30. mars 2014 av tim9009
Safiye Skrevet 10. oktober 2015 #3 Skrevet 10. oktober 2015 Tråden er ryddet for reklame. - Pavilion,mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå