Gå til innhold

Jente på ATV


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det harry når jenter kjører firhjuling? Hva syns dere? Fyller 16 nå snart og har hele tiden vært sikker på at jeg skulle kjøpe scooter, men nå har jeg blitt litt usikker. Med firhjuling kan jeg kjøre på vinteren og også ha passasjer, ikke sant? Er få av vennene mine som kjører opp på moped, så hvis noen kan sitte på med meg er jo det supert. Vi kan kjøre til elva og bade en sen sommerkveld uten å være avhengig av foreldre osv haha :) Hva vil dere anbefale, scooter eller firhjuling? Bor forresten ca en halvtime unna skolen min med bil, og kan ikke egentlig se for meg å kjøre hele den veien med scooter.. Men med firhjuling, kanskje det går en gang i blant? Jeg lurer på masse haha så blir veldig glad for alle tips jeg kan få :-)

Anonymous poster hash: b6e86...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt lappen på MC og kjørt MC i mange år, men har aldri holdt på å drepe meg selv før jeg satt meg på en ATV.

Hadde vært interessant å se om det finnes noe statistikk på ATV-ulykker kontra moped. Jeg tror nemlig ATV kommer dårligere ut der.

Hva som er harry eller ikke hadde jeg ikke brydd meg om, du slipper ihvertfall å ta bussen hele tiden!

Anonymous poster hash: d48a8...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes nå ikke det er noe harry med ATV. Hvorfor skulle det være mer harry en scooter? Kjør det du har lyst til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er "harry" (wtf, alt er jo harry nå for tida!).

Hadde ATV tidligere selv, veldig praktisk. Kommer fram "overalt", behagelig å kjøre, oppbevaringsplass og grei plass til passasjer. Jeg hadde riktignok en 250cc - den er nok litt festligere enn en 50 som du sikkert må ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen :-)

Har hørt mange sier at firehjulinger drar dårlig, stemmer det? Og er scooter tryggere? Leser så mye rart så blir litt usikker.. Er scooter mer behagelig å kjøre? Vurderer vespa eller peugeot viva city.

Anonymous poster hash: b6e86...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drar meget bra men det er jo en 500cc. Tror nok ikke de skal dra noe dårligere en en scooter. Ikke sikker om det er noe større fare med en atv en en scooter. Man sitter åpent på begge og har på seg samme klær. 4 mot 2 hjul er alltid bedre syntes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, var det jeg og tenkte.. Hmm dette blir nok vanskelig haha :)

Anonymous poster hash: b6e86...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er scooter tryggere på 2 hjul enn en atv på 4 hjul? Og attpåtil så kan du jo aldri kjøre deg fast med en atv. Kjørt atv selv i mange år, bor på bygda:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få mennesker dør av klemskader fra en scooter ihvertfall, om man kjører av veien eller velter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fyller og 16 snart, og bor ca 25-30 min unna ungdomsskolen nå.

Jeg har moped nå, og skal ta mopedlappen, men hvis jeg hadde hatt råd til både firhjuling og traktorlappen hadde jeg uten tvil tatt den! :glare:

Firhjuling trekker mye bedre i bakker enn det mopeden min gjør (og hvertfall scooter!), jeg føler meg tryggere på fire hjul enn to, og hvis det skulle være glatt vet jeg at jeg ikke kanter. Dessuten er det mer behagelig å sitte på over lengre tid, og du kan bruke den på vinteren! :laugh:

Skulle bare ønske jeg hadde råd til det :frown: :sur:



Anonymous poster hash: e8a86...0eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Har kjørt atv i mange år (har observert flere jenter kjøre atv også)

Man skal selvfølgelig være forsiktig, men om man aldri går utover sine egne begrensninger, så går det greit.

Har selv en 750 som lett kommer opp i 100 km/t på nullkommanix (det er ikke en sportsatv). Det er en arbeidsmaskin uten like som kommer frem i skog og mark, ja har til og med kjørt i dypt vann med den.

Jeg kunne ikke vært uten atv. Så deilig å bruke, spesielt om sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lappen på MC og kjørt MC i mange år, men har aldri holdt på å drepe meg selv før jeg satt meg på en ATV.

Hadde vært interessant å se om det finnes noe statistikk på ATV-ulykker kontra moped. Jeg tror nemlig ATV kommer dårligere ut der.

Hva som er harry eller ikke hadde jeg ikke brydd meg om, du slipper ihvertfall å ta bussen hele tiden!

Anonymous poster hash: d48a8...1a8

Ser ut som statistikken lar vente på seg, delvis fordi ATV kan være både traktor og moped.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...