AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Vi reiser til NYC i tre netter/4 dager og lurer på hvor mye vi bør ha med i lommepenger hvis vi ønsker å ha et godt budsjett ift mat, drikke, sightseeing. Vi er i starten av 30-årene og liker å unne oss god mat og drikke når vi er på ferie, men de mer stivpyntede restaurantene osv er ikke noe for oss. Heller det at hvis man ønsker seg fem gode kaffer hver, en stor lunch osv, så skal vi kunne unne oss dette med rom for det i lommepengene. Vi kommer til å shoppe, men dette tenker vi er utenom ettersom det er så forskjellig hvor mye og hva man shopper, så det finner vi ut av Men tips ift HVA vi faktisk bør handle med fra USA er fint! Alt fra klær, leker (vi har to små barn, en gutt og en jente), apotekvarer etc Dersom noen har noen gode frokost/lunch/middagsretter og steder vi bør spise tar vi gjerne imot det også (skal bo i midtown, trolig Theater District området). Setter pris på alle svar!! Anonymous poster hash: c418c...150
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Ingen? Anonymous poster hash: c418c...150
linkan Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Har dessverre ingenting bra å bidra med enda, men jeg vil følge med i denne tråden siden jeg reiser til New York i juni
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Så bra Hvilket hotell har du valgt? Har googlet ang lommepenger og de fleste skriver rundt 10,000kr. Vi er jo to mannen min og jeg, så vi får se om det kommer til å gå med rundt 2500kr dagen på mat, drikke, sightseeing, taxi etc. Jeg tenker vi kommer til å gå aller mest og så bruke Hop on Hop off bussen som transportmiddel for å komme oss rundt. Anonymous poster hash: c418c...150
linkan Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Det høres lurt ut! Vi skal være der i fjorten dager vi da, så vi har leid et hus for hele oppholdet. Aner ikke hvor mye man må beregne på to uker heller, men jeg er redd det forsvinner en god del penger den ferien der...
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Oi, fire dager i NYC, det hadde jeg virkelig ikke giddet!! Reise den lange turen for å være der så kort, skjønner virkelig ikke vitsen... Har vært i NYC fire ganger, men aldri mindre enn en uke, det blir jo BARE stress!Anonymous poster hash: 64fc0...ab1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Oi, fire dager i NYC, det hadde jeg virkelig ikke giddet!! Reise den lange turen for å være der så kort, skjønner virkelig ikke vitsen... Har vært i NYC fire ganger, men aldri mindre enn en uke, det blir jo BARE stress!Anonymous poster hash: 64fc0...ab1 Skjønner den, men jeg har vært der to ganger tidligere. Første gang var jeg der 4 dager, andre gangen 2 dager (i forbindelse med en annen reise til USA, så var bare en kjapp tur innom). Så lenge man er innstilt på at man ikke får med seg alt hver gang, så syns jeg det er verdt det. Anonymous poster hash: c418c...150 1
Lykkerusen Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Så gøy! NYC er fantastisk:) Bodde der selv i noen mnd i fjor:) Ting jeg la merke til at var rimeligere er ; sportsutstyr. Nike var f.eks. mye rimeligere der enn i Norge. Merker slik som Tommy Hilfiger. Hårprodukter, essy neglelakk og sminke (spesiell ID bare minerals) er rimeligere der. hvertfall om du drar på butikker som har mye forskjellig. Slik som sephora (stor sminkekjede som du finner flere steder) og på apotekene som er åpne 24/7. Kjøpte også med meg tannbleking hjem:) Spisesteder jeg kan anbefale er - Tao --> kjent spisested, middels dyrt. tror den ligger 2 steder på manhattan. (http://taorestaurant.com/) - Delicatessen --> mye god mat. middag ligger på rundt 20-30 dollar. (http://www.delicatessennyc.com/) - The view --> dyr restaurant. her betaler du egentlig mer for utsikten enn for maten. - The general --> god mat og fin atmosfære. samme prisnivå som Tao. Ligger i Soho. Det er flere store lekebutikker rundt times square. men MYE folk i disse områdene. anbefaler å dra dit tidlig på dagen. I soho er det endel nisjebutikker.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Tusen takk for fantastiske tips Lykkerusen Anonymous poster hash: c418c...150
gjest:) Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 (endret) Jeg tenker vi kommer til å gå aller mest og så bruke Hop on Hop off bussen som transportmiddel for å komme oss rundt.Anonymous poster hash: c418c...150 Jeg ville mye heller satset på undergrunnsbanen enn hop-on-hop-off bussene. Raskere, billigere og mer forutsigbart. Endret 10. februar 2014 av gjest:) 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #11 Skrevet 11. februar 2014 Så bra Hvilket hotell har du valgt? Jeg tenker vi kommer til å gå aller mest og så bruke Hop on Hop off bussen som transportmiddel for å komme oss rundt. Anonymous poster hash: c418c...150 Anbefaler subway'en, men det kommer dere til å se når dere kommer dit God tur! Anonymous poster hash: 192b7...e07
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #12 Skrevet 11. februar 2014 Jeg hadde god nytte av app'en NYC Subway, med den ble det ekstremt enkelt å farte rundt med bane. Shoppet MYE! Hvis du er veldig interessert i klesshopping anbefaler jeg Woodbury Commons outlet, ca en times busstur utenfor byen. Rundt omkring 200 butikker.Anonymous poster hash: 4858f...3a0
Gjest Magdalene Skrevet 11. februar 2014 #13 Skrevet 11. februar 2014 Joggesko er mye billigere i New York, så om dere trener litt kan det lønne seg. Betaler nesten halv pris på Asics gel Kayano f.eks. Levisbukser er også superbillig. Kjøpte meg en som jeg vet koster 1200 i butikk her hjemme, til rundt 300kr der. Ellers er jo barneavdelingen på Macy`s verdt et besøk siden dere har barn. Handler alltid masse til ungene når vi er der. Jeg bruker alltid å handle med meg tannkrem fra apoteket, og eos lipbalm. Frisørshampo en billig der, og det samme er Michael Kors vesker, om man liker de. Mulberry ligger på samme prisen som her hjemme. Når det kommer til restauranter er jo River Cafè ganske fin, men den er jo også litt dyr. Men unsett syns jeg skikkelig god mat koster mye mindre enn her hjemme. Taxi koster ikke mye der.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #14 Skrevet 11. februar 2014 Tusen talk for enda flere bra tips! Vi er egentlig litt pysete, så vi tenker subwayen blir litt skummel... Men det er kanskje bare vås? Hvordan erfaring har dere fra subwayen og forståelse av systemet, dere som har tatt den under oppholdet? Har syklet forbi River Café faktisk og den ser kjempe koselig ut. Men spørs om vi tar oss tid til å være såpass langt nede denne gangen. Men absolutt et godt tips! Macys og barneavdelingen ja.. Lurt! Vi har lyst å handle litt til barna og tenkte på outletten, men samtidig så har vi ikke så mange dager at vi tar oss tid til å dra "såpass langt unna". Vi blir på manhattan, for vi skal ikke handle de dyreste merkene. Deilig at også barneklærne ikke er for dyre, for vi har småbarn og klærne slites ut og kastes i løpet av kort tid ettersom de vokser så fort. Hvordan er prisnivået på barneklærne hos Macys Magdalene? Levisbukser var et godt tips! Jeg har nesten ingen bukser som sitter fint, så får prøve å finne en modell eller to som er fin. Hvor i norge selger de det forresten? Kan prøve ulike her i Norge, så rasker jeg de bare med meg når jeg kommer dit Anonymous poster hash: c418c...150
Gjest Magdalene Skrevet 11. februar 2014 #15 Skrevet 11. februar 2014 Subway er veldig enkel, men helt unødvendig om man ikke skal farte mye opp og ned. (Syns jeg). Vi bruker bare å gå nedover ( shoppe underveis), eller hoppe i en taxi. PÅ barneavdelingen på Macy finner du alt fra Ralph Lauren merkeklær, til klær med HM-priser. Så mye å velge i. Levis har egen store på Times Square. I Norge selges det hvertfall i egne Levisbutikker. Litt usikker på andre steder.
Crizpo Skrevet 11. februar 2014 #16 Skrevet 11. februar 2014 Levisbukser var et godt tips! Jeg har nesten ingen bukser som sitter fint, så får prøve å finne en modell eller to som er fin. Hvor i norge selger de det forresten? Kan prøve ulike her i Norge, så rasker jeg de bare med meg når jeg kommer dit Anonymous poster hash: c418c...150 Carlings og Urban som jeg vet om ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #17 Skrevet 11. februar 2014 Takk takk for tips og hjelp Har sett de har egen Levi's butikk på Times Square, så da kommer jeg trolig til å gå innom der. Får prøve litt nærmere avreise, ift størrelse og sånn. Deilig å slippe og bruke tid på prøving osv når man ikke har altfor lang tid. For modellene er vel de samme? Dumt spmål egentlig, hihi. Tror ikke vi kommer til å benytte subwayen så mye, men bruke beina og Hop on Hop off buss. Da får man sett veldig mye (er første gang mannen min er der), samtidig som man kan gå av der man ønsker. Men forstår de som ikke syns den type sightseeing er alright, men det er noe vi pleier å gjøre i alle storbyer vi kommer til. Gleder meg til litt shopping og caféliv.. Noen hyggelige områder i gangavstand til Times Square hvor det er koselig å sette seg ned for en kaffe/lunch?Anonymous poster hash: c418c...150
Lykkerusen Skrevet 11. februar 2014 #18 Skrevet 11. februar 2014 Tusen talk for enda flere bra tips! Vi er egentlig litt pysete, så vi tenker subwayen blir litt skummel... Men det er kanskje bare vås? Hvordan erfaring har dere fra subwayen og forståelse av systemet, dere som har tatt den under oppholdet? Har syklet forbi River Café faktisk og den ser kjempe koselig ut. Men spørs om vi tar oss tid til å være såpass langt nede denne gangen. Men absolutt et godt tips! Macys og barneavdelingen ja.. Lurt! Vi har lyst å handle litt til barna og tenkte på outletten, men samtidig så har vi ikke så mange dager at vi tar oss tid til å dra "såpass langt unna". Vi blir på manhattan, for vi skal ikke handle de dyreste merkene. Deilig at også barneklærne ikke er for dyre, for vi har småbarn og klærne slites ut og kastes i løpet av kort tid ettersom de vokser så fort. Hvordan er prisnivået på barneklærne hos Macys Magdalene? Levisbukser var et godt tips! Jeg har nesten ingen bukser som sitter fint, så får prøve å finne en modell eller to som er fin. Hvor i norge selger de det forresten? Kan prøve ulike her i Norge, så rasker jeg de bare med meg når jeg kommer dit Anonymous poster hash: c418c...150 Glemte helt å skrive dette på forrige innlegg; last ned appen Hop stop. GENIAL for å finne frem med subway! Anbefaler absolutt å bruke subway da det er fort gjort å sitte stuck i trafikken om du reiser med taxi eller buss rundt omkring. Subway er trygt om du tar det dag/kveld. ville ikke tatt det etter 12-1 på natten, men da er det uansett ikke noe problem å få tak i taxi. Opplevde aldri noe skummelt der og tok den mye alene både på dag og kveldstid. Det koster 2,75 dollar for 1 billett, men kan være en god ide å kjøpe et metrokort så slipper dere å kjøpe enkeltbillett hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #19 Skrevet 11. februar 2014 Oi, fire dager i NYC, det hadde jeg virkelig ikke giddet!! Reise den lange turen for å være der så kort, skjønner virkelig ikke vitsen... Har vært i NYC fire ganger, men aldri mindre enn en uke, det blir jo BARE stress!Anonymous poster hash: 64fc0...ab1 4 dager i New York er jo mye bedre enn ingen Anonymous poster hash: a45d1...30b
Miss Lucky Skrevet 11. februar 2014 #20 Skrevet 11. februar 2014 (endret) Synst 4 dager i NY er midt i blinken jeg. Jeg blir i alle fall fort lei av å trakke rundt i de grå gatene. Hva man MÅ kjøpe med hjem varierer jo litt fra person til person. Er man sporty så er sko og klær fra Nike et godt kjøp. Selv er jeg storforbruker av gnagsårplaster og kjøper alltid det med hjem fra USA, det koster skitt og ingenting der i forhold til her hjemme. Må også alltid innom VS å kjøpe med litt undertøy Endret 11. februar 2014 av Miss Lucky
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå