AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Lurer på dette..Har sett at de som er hardt rammet av Tourettes utelukkende banner og bruker mye skjellsord. Hvordan vet sykdommen hva som er banneord eller ikke? Hva om pasienten aldri hadde lært noen banneord før de ble syk? Hva ville sykdommen fått de til å si da? Anonymous poster hash: c25d0...04f 1
BunnyBlue Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Verbale tics trenger ikke være skjellsord eller banning, det kan også dreie seg om hosting, harking eller dyrelyder for den saks skyld. Har lest at bare 15-20% av de med verbale tics sliter med ufrivillig banning. Uten at jeg skal si det for sikkert tror jeg dette påvirkes til en viss grad av hva personen selv er engstelig for å si og synes er upassende, og banneord er jo høyt på lista hos mange. Har du Tourettes og ikke har lært å banne, vil du derfor kanskje si noe annet som du ikke har lyst å si:p Har du noen gang har vært i en situasjon der du overhodet ikke burde le (klasserom, begravelse, alene på bussen) og likevel fått latterkrampe? Tror det kanskje blir litt som når ticsene melder seg for en med Tourettes, man klarer bare ikke la være å si det man tenker man ikke vil si. Flåsete forklart, men håper det ikke var alt for håpløst å tyde:)
Gjest Blomst83 Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 Verbale tics trenger ikke være skjellsord eller banning, det kan også dreie seg om hosting, harking eller dyrelyder for den saks skyld. Har lest at bare 15-20% av de med verbale tics sliter med ufrivillig banning. Uten at jeg skal si det for sikkert tror jeg dette påvirkes til en viss grad av hva personen selv er engstelig for å si og synes er upassende, og banneord er jo høyt på lista hos mange. Har du Tourettes og ikke har lært å banne, vil du derfor kanskje si noe annet som du ikke har lyst å si:p Har du noen gang har vært i en situasjon der du overhodet ikke burde le (klasserom, begravelse, alene på bussen) og likevel fått latterkrampe? Tror det kanskje blir litt som når ticsene melder seg for en med Tourettes, man klarer bare ikke la være å si det man tenker man ikke vil si. Flåsete forklart, men håper det ikke var alt for håpløst å tyde:) Jeg synes det var bra forklart. Jeg har selv touretts,en av mine verbale tics snufsning,og når den først setter i gang greier jeg ikke å slutte.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 det er nok som du over her sier ja. at det er ord du virkelig ikke ønsker å si. og du kjemper for å unngå å si det ordet. men så av en eller annen grunn jeg ikke kan foreklare hvorfor, så kommer ordene ut. jeg har selv merket at det er enkelte ord jeg bare må si. jeg har heldigvis inntill videre klart å holdt de inni meg, med å bare uttale et liet ynk, men jeg prøver så godt jeg kan å ikke si det inni meg også, men det kommer uansett. jeg skal bli utredet for touretts nå snart. og jeg har flere diagnoser. men en av de største problemene for meg, er nok mine tics. for det er noe som har fulgt meg så lenge, og jeg sliter så mye med det. jeg har rykninger i hele kroppen også. og da spessielt i ansiktet, men også mindre rykninger i kroppen ellers som jeg klarer å gjøre så små at det ikke er godt synlige. Anonymous poster hash: 4efd9...a79
Gjest Tamsi Skrevet 7. februar 2014 #5 Skrevet 7. februar 2014 Så en dokumentar, tror den ligger på youtube, om en jente som ropte "nigger" hver gang hun så en mørk person. Hun ville selgsagt ikke være høflig, men det endte opp med at det skjedde hver eneste gang. Kanskje litt sånn "ikke tenk på en blå elefant nå"- aktig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå