Gjest carmabell Skrevet 7. februar 2014 #1 Skrevet 7. februar 2014 Hei! Jeg er ei jente på 17 år som sliter med bulimi og har vært i behandling for spiseforstyrrelser i fire år nå. Har flere innleggelser bak meg og skulle bli lagt inn på Capio, men jeg feiga ut. For tiden bor jeg alene og prøver å bli frisk på egenhånd, men det er ikke lett. Er det noen av dere som har tips til hvordan man hindrer å overspise? Et tilleggsproblem er at jeg også må opp i vekt fordi jeg er en god del undervektig, men jeg ønsker å gå opp i vekt på en sunn måte uten overspising. Tror derfor næringsdrikker er det beste alternativet der, eller? Andre forslag? Spiser rundt 6000-12000 kalorier hver dag som jeg kaster opp og ellers spiser jeg ganske så små måltider som jeg beholder (bulimi med anorektiske tendenser), fordi jeg er livredd for å legge på meg. Ønsker virkelig å bli frisk og leve livet igjen! Går for tiden til samtaler på bup en gang i uken, to ganger i timen på samtaler hos spiseenheten og behandling på dps for å lære å styre følelser.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #2 Skrevet 7. februar 2014 Heisann:) har du prøvd å stte opp en måltidsplan og så kun ofrholde deg slavisk til denne? Anonymous poster hash: 91dcc...00b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #3 Skrevet 7. februar 2014 ForholdeAnonymous poster hash: 91dcc...00b
Rainbow Skrevet 7. februar 2014 #4 Skrevet 7. februar 2014 Kjære TS. Denne type tråder kan vi dessverre ikke la stå åpne på KG. Dette er sakset fra reglene...Du kan ikke poste innlegg som inneholder: "Selvmordstanker, selvskadingsmetoder og tanker om spiseforstyrrelser. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge disse temaene, og forstår at mange kan ha behov for å skrive om problemene sine. Samtidig kan vi i Kvinneguiden ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe. Derfor vil slike tråder kunne bli stengt, og vi henviser til steder der man kan prate med noen som har kompetanse til å håndtere slike situasjoner. " Det er veldig bra at du prøver å komme deg ut av spiseforstyrreler, og at du har hjelp fra BUP. Her er noen forslag til steder du kan ta kontakt for hjelp: ROS, Rådgivning for spiseforstyrrelser, kan kontaktes både på mail og telefon. De tilbyr råd og veiledning, blant annet akkurat av den typen du på jakt etter. I tillegg kan du ta kontakt med IKS, Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser, som har årelang erfaring i å hjelpe kvinner i din situasjon. Beklager at jeg må stenge tråden. Håper du får den hjelpen du trenger. Det kan føles tryggere å sende en mail et sted enn å måtte prate med noen ansikt til ansikt, og på linkene jeg har gitt deg har du muligheten til å få råd. Ta vare på deg selv. Rainbow81, mod
Fremhevede innlegg