Gå til innhold

p-piller og vektoppgang

Fremhevede innlegg

Skrevet

Første gangen jeg begynte på p-piller gikk jeg opp ca. 7 kilo. Etter at jeg hadde brukt de i ca. 5 år, sluttet jeg med de. Reagerte på hormonene, så planen var å prøve en annen type prevensjon.

Ombestemte meg, så etter 3-4 måneder begynte jeg på de samme pillene igjen. Dette er nå ca. 10 mnd siden. I løpet av disse månedene har jeg gått opp 6-8 kg. Jeg spiser ca. det samme som jeg gjorde tidligere, så syns det er rart at jeg har gått så mye opp i vekt på såpass kort tid.

Noen som vet om det er sannsynlig at grunnen til dette kan være p-pillene, slik at det er hormonene som er årsaken?

Anonymous poster hash: c5035...2d6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også legge til at jeg alltid har hatt veldig rask forbrenning, slik at jeg har hatt vanskelig for å legge på meg.

Skrevet

Jeg har gått på flere typer p-piller. De eneste jeg har gått opp i vekt av er Cerazette. La på meg ca 5 kg på de. Kiloene forsvant ganske raskt når jeg gikk over til et annet merke.

Anonymous poster hash: 55fba...076
Skrevet

Jeg gikk hvertfall mye opp når jeg begynte.

Skrevet

Men sist så gikk jeg jo ned igjen det det jeg pleide å veie, så da er det jo mulig at det skjer denne gangen også. Frister litt å bare kvitte meg med disse dumme pillene, men er så usikker på hvilken annen type prevensjon som kunne vært bedre. Finnes det prevensjon uten hormoner?

Skrevet

Hehehe, P piller er no styr hvis man ikke finner det rette! Jeg gikk på Jasmine da jeg begynte og la på meg 10 kg på kun få mnd. Deretter begynte jeg på Loette og gikk ned masse! De er også de sikreste p pillene der sjangsene for å få blodpropp er minst. De har heller ikke så fryktelig mye hormoner i seg som Jasmine så kanskje greit å teste!

Anonymous poster hash: 4276f...c6c
Skrevet

Gjennomsnittlig vektoppgang er 0,2 kg. Er du sikker på at det er p-pillene sin skyld?

Anonymous poster hash: df80f...829
Skrevet

Gjennomsnittlig vektoppgang er 0,2 kg. Er du sikker på at det er p-pillene sin skyld?

Nei, men syns det er veldig rart å gå opp såpass mye i vekt på akkurat disse tidspunktene..

Er jo ca. like mange kg også.

Skrevet

Nei, men syns det er veldig rart å gå opp såpass mye i vekt på akkurat disse tidspunktene..

Er jo ca. like mange kg også.

Det er en del folk som blir mer sulten pga p-pillene, så det må du kontrollere selv ved at du heller spiser grønnsaker i stedet for at du spiser mer mat enn før :) Så du må kontrollere at du ikke spiser mer enn du forbrenner.

Skrevet

Hehehe, P piller er no styr hvis man ikke finner det rette! Jeg gikk på Jasmine da jeg begynte og la på meg 10 kg på kun få mnd. Deretter begynte jeg på Loette og gikk ned masse! De er også de sikreste p pillene der sjangsene for å få blodpropp er minst. De har heller ikke så fryktelig mye hormoner i seg som Jasmine så kanskje greit å teste!

Anonymous poster hash: 4276f...c6c

Rar følelse og bare gå opp flere kg uten grunn.. også stopper det ikke heller :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...