AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Hei! Jeg har akkurat fått ny kjæreste. Nå har vi ikke vært sammen så lenge, og han nettopp tatt opp med meg at han driver med bdsm, og at han ikke bare vil ha det som en del av sexen, men at vi har regler i forholdet også. Han er veldig tydelig på at det er jeg som setter grensene, og jeg tror jeg tenner på tanken selv også, men han har et mye mer bevisst forhold til det og vet så mye bedre hva det går ut på. Jeg har ikke tenkt så mye over det i forhold til min egen seksualitet, men har alltid hatt en dragning dit når det kommer til fantasier. Jeg lurer egentlig bare på om noen vet av noen ressurser om dette på nettet, for jeg vet ikke hvordan man snakker om dette eller hva han legger i begrepene han bruker. Han vet jo det, men jeg tenkte jeg kunne lete litt selv og kanskje finne ut litt hva som kunne vært aktuelt for meg før vi begynner å eksperimentere veldig selv. Er det noen her inne som har noen hjelpende råd eller tips til hvor jeg kan finne seriøse sider om dette? Jeg tenker at et tilfeldig internettsøk kan gjøre at jeg får helt feil inntrykk. Jeg synes det er veldig spennende og tror det kan bli et bra tilskudd til forholdet oss i mellom, men føler meg så kunnskapsløs! Anonymous poster hash: 76ea6...7f7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Det finnes like lite seriøse ressuser for BDSM- interesserte som det finnes seriøse håndbøker for pyromane, eller for dyresexentusiaster og andre parapile. Men det finnes selvsagt faglitteratur om motefenomenet "liksom-BDSM" og om de mer alvorlig psykopatologiske fenomene underdanig og sadistisk personlighetsforstyrrelse. Anonymous poster hash: 7cdfa...d3a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Det finnes like lite seriøse ressuser for BDSM- interesserte som det finnes seriøse håndbøker for pyromane, eller for dyresexentusiaster og andre parapile. Men det finnes selvsagt faglitteratur om motefenomenet "liksom-BDSM" og om de mer alvorlig psykopatologiske fenomene underdanig og sadistisk personlighetsforstyrrelse.Anonymous poster hash: 7cdfa...d3a Nå er heldigvis ikke sadomasochisme klassifisert som en sykdom lenger, da. Ellers jævlig hjelpsomt innspill, takk skal du ha. Anonymous poster hash: 76ea6...7f7 1
Gjest Ciegus Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Ta en titt på smil-norge.no (men ikke bland deg inn i forumet, der krangler de mye ). Helsedirektoratet ga også ut en brosjyre for ungdom, den skal ligge ute på nett. Hvert år holdes også en konferanse om bdsm/kink i landet, den er vel om ikke så lenge. Kinkferansen mener jeg den heter. Bare å sende meg pm hvis du vil også, om du lurer på noe konkret (men jeg kan bare bidra med egne tanker og erfaringer, ingen korrekte svar) . det beste hadde kanskje vært om du også fikk snakket med andre som har erfaring, registrerer du deg på fetlife kan du treffe mange oppegående folk (men også mange rare...) Men smil-norge.no er hvertfall en seriøs plass å starte, da saklig informasjonsarbeid er deres greie. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Tusen takk, Ciegus Da har jeg en plass å starte! Anonymous poster hash: 76ea6...7f7
Gjest Coolaid Skrevet 7. februar 2014 #6 Skrevet 7. februar 2014 Ja smil er et bra sted å begynne. Siden det nå er kjæresten din som kommer med forslaget og dere ikke har vært sammen så lenge, så ville jeg husket å være ganske klar på å sette egne grenser. Er det ikke litt tidlig å gå inn i et mer seriøst bdsm forhold når forholdet ikke er kommet så langt?. Jeg personlig tenker at bdsm krever mye trygghet og kjærlighet. Lykke til !
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #7 Skrevet 7. februar 2014 Fetlife.com har også mange artikler og forum som kan være verdt å ta en titt på. Anonymous poster hash: 953dd...a38
Bettina82 Skrevet 7. februar 2014 #8 Skrevet 7. februar 2014 Spennende verden dette, men personlig ville jeg aldri gått inn i slike avtaler/regler før jeg kjente personen godt. For min del er dette heller en ting som kommer etter lang tid i ett forhold hvor man har lært å være trygge på hverandre, og at man er trygge nok til å sette de grensene som er viktig for en selv. 1
Erazor Skrevet 7. februar 2014 #9 Skrevet 7. februar 2014 Et alternativ kan være å bli med i en lokal forening. Der vil det nok være mulig å treffe likesinnede man kan utveksle erfaringer med, og sikkert også spørre om det man eventuelt lurer på.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #10 Skrevet 7. februar 2014 Når jeg sier at vi nettopp er blitt kjærester så må jeg legge til at vi har kjent hverandre lenge. Jeg gikk ut av et dårlig forhold nå for ikke så lenge siden, og han var en flott støtte for meg både da jeg gikk igjennom bruddet og etterpå. Vi har kjent hverandre i mange år, men dette med fetisjer er jo ikke noe man deler uten videre. Jeg ser på det som en tillitserklæring av de sjeldne at han har åpnet seg om dette nå. Noe så viktig er det vel fint å få kartlagt, så man ikke går inn i noe med falske forhåpninger. Vi kommer ikke til å kaste oss ut i en grenseløs tilværelse, men ta det rolig. Han er også veldig moden og trygg på det, og jeg har ikke borbAnonymous poster hash: 76ea6...7f7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #11 Skrevet 7. februar 2014 Noen grunn til å være redd for dette. Grensesetting er viktig og det er bra dere tar det opp Takk for alle tips. Jeg tar dem med meg! En viktig ting for meg er jo nettopp å prøve å vite mer hva jeg eventuelt går til og om jeg er klar for det. Anonymous poster hash: 76ea6...7f7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå