Rofl Skrevet 7. februar 2014 #21 Skrevet 7. februar 2014 Friskis i 12 år til hun ikke kunne spise det mer. Nå får ho noe nyrevennlig kattemat som koster masse som hun egentlig ikke liker så godt. Er bare 2 typer "nyre" mat så håper hun liker den andre eller kan like dem blandet. Før spiste ho bare Friskis tørrfor og alt av levende dyr som kunne fanges og spises.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #22 Skrevet 7. februar 2014 Han får hovedsaklig brit, four friends og orijen av tørrfor. Av våtfor så får han brit. Anonymous poster hash: 3ad30...35e
Gjest Funky Punk Skrevet 7. februar 2014 #23 Skrevet 7. februar 2014 Kjøtt og bein av det jeg kan få tak i der og da. Noen ganger blir det kyllingskrog, andre ganger blir det avfall fra viltkjøtt osv Mine dyr blir kun råfôret
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #24 Skrevet 7. februar 2014 Taurin er nødvendigvis ikke tilsatt pga. at det lite kjøtt i fôret, men fordi taurin er noe som finnes i ferskt kjøtt. Siden tørrforet er tørket, så forsvinner det, derfor må det tilsettes. Anonymous poster hash: b2981...f88
Gjest crazycatlady Skrevet 7. februar 2014 #25 Skrevet 7. februar 2014 Mine får orijen og royal canin tørrfor og bozita våtfôr.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #26 Skrevet 8. februar 2014 Jeg forer Hills til mine Maine Cooner. Og det fungerer veldig godt. Hadde problemer med løs mage da de fikk RC ,men etter jeg skifta til Hills for flere år siden så hadde jeg ikke dette problemet lenger. De får også innimellom en boks Sheba på deling, sånn man kjøper på vanlig matforretning. Denne gir heller ikke løs mage og de liker den veldig godt :-) Anonymous poster hash: 0447d...6e1
miramis Skrevet 10. februar 2014 #27 Skrevet 10. februar 2014 Gir ikke av de store merkene (hills, royal), da det er drittprodusenter og bl.a. bruker genmodifiserte ingredienser. I tillegg har flere "billigtyper" høyere kjøttprosent. Gir mest mulig kjøtt og fisk
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #28 Skrevet 11. februar 2014 Gir ikke av de store merkene (hills, royal), da det er drittprodusenter og bl.a. bruker genmodifiserte ingredienser. I tillegg har flere "billigtyper" høyere kjøttprosent. Gir mest mulig kjøtt og fisk Har du noen dokumentasjon på dette eller? Anonymous poster hash: 2b1b1...1c0
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #29 Skrevet 11. februar 2014 Mine to får Royal Canin (2/3 Outdoor, 1/3 Fussy cat - jepp, egen blanding) - de elsker foret sitt. I tillegg får de en boks våtfor på deling til "middag" hver dag. Går mest i Almo Nature, evt noen Sheba-varianter. Friskies/Whiskas/annet våtfor fra dyrebutikk/veterinær lukter de bare såvidt på og nekter å spise. Innimellom får de rått kjøtt (selvkvernet elg), og så hender det de tigger til seg en reke eller to, eller en skive roastbiff i helgene. Jentepusen min er gal etter indisk mat, hun elsker chili og hvitløk og er i himmelen om hun får slikke litt indisk saus av fingeren min. Guttepusen min sin favoritt er ost, gjerne manchego, og blir dypt fornærmet hver gang han ikke får en smakebit. Raringer. Anonymous poster hash: 2551f...487
Sauen Shaun Skrevet 11. februar 2014 #30 Skrevet 11. februar 2014 Turbo får Felleskjøpets kattunge-tørrfor. I tillegg får hun LITT våtfor morgen og kveld. Våtfor kjøper jeg ulike merker, og varierer mellom for med kjøtt, fugl og fisk.
Kittykat Skrevet 11. februar 2014 #31 Skrevet 11. februar 2014 Vi gir kattene våre forskjellig typer tørrfor. Vi kjøper hovedsaklig tørrfor i dyrebutikken og så kjøper vi tørrfor fra Friskies og Kitekat innimellom, sånn at de får litt variasjon og ikke skal gå lei av å spise den samme maten med den samme smaken hver dag. Også får de våtfor og fisk med jevne mellomrom. Også har vi vannfontene til kattene sånn at de har tilgang på ferskt vann hver dag
illywhack Skrevet 11. februar 2014 #32 Skrevet 11. februar 2014 De tidligere kattene vi har hatt, har fått enten Orijen eller Josera. Ene katten ble ganske dårlig av overgangen til Orijen, men reagerte veldig fint på Josera! Katten jeg har nå skal gå over til Josera når jeg får kjørt ut og kjøpt. Foreløpig får den Hills. Josera er uten hvete, og jeg er overbevist om at dette katteforet er bedre enn mye annet, også veterinærfor med hvete. Jeg har i alle fall ikke hatt finere pels på kattene mine enn med Orijen og Josera! Josera kan du forresten få kjøpt på nettdyret.no
Gjest Lolita8 Skrevet 11. februar 2014 #33 Skrevet 11. februar 2014 Jeg gir Royal Canin, da Orijen er mer eller mindre umulig å få tak i her. Skal prøve å snakke med en forhandler og bytte fòr I tillegg får de alle v&h, og annet rått.
Chiqette Skrevet 11. februar 2014 #34 Skrevet 11. februar 2014 Min får orijen som basisfor blandet med vom og hundemat, i tillegg til at jeg suppelerer med rent kjøtt og ben utenom.
Gjest Anubiel Skrevet 11. februar 2014 #35 Skrevet 11. februar 2014 Jeg gir Royal Canin, da Orijen er mer eller mindre umulig å få tak i her. Skal prøve å snakke med en forhandler og bytte fòr I tillegg får de alle v&h, og annet rått. Hvorfor ikke kjøpe på nett? Det er enkelt og greit. animail.no leverer til og med på døra med UPS...
Lubbe Skrevet 11. februar 2014 #36 Skrevet 11. februar 2014 Bruker Iams kattungefòr, og Iams våtfòr, og innimellom får han kylling også. Aller helst vil han bare ha våtmat, men han spiser bra av tørrfòret så lenge det ikke står noe framme som frister mer.
Gjest Lolita8 Skrevet 11. februar 2014 #37 Skrevet 11. februar 2014 Hvorfor ikke kjøpe på nett? Det er enkelt og greit. animail.no leverer til og med på døra med UPS... Jeg tenkte jeg skulle prøve det! Har du noen erfaring med dette? Hvor sendes det fra?
Gjest Anubiel Skrevet 11. februar 2014 #38 Skrevet 11. februar 2014 Jeg tenkte jeg skulle prøve det! Har du noen erfaring med dette? Hvor sendes det fra? Jeg har bestilt fra dem flere ganger. Det går helt supert. Så vidt jeg vet sender de fra Sverige, men du betaler ikke toll eller moms selv om du kjøper for over 200 kroner. Kan trygt anbefale siden.
Gjest Lolita8 Skrevet 11. februar 2014 #39 Skrevet 11. februar 2014 Jeg har bestilt fra dem flere ganger. Det går helt supert. Så vidt jeg vet sender de fra Sverige, men du betaler ikke toll eller moms selv om du kjøper for over 200 kroner. Kan trygt anbefale siden. Herlig, tusen takk!
miramis Skrevet 11. februar 2014 #40 Skrevet 11. februar 2014 Har du noen dokumentasjon på dette eller? Anonymous poster hash: 2b1b1...1c0 Tar ikke så mye tid å finne det. Skjønner ikke hvorfor de blir så mye anbefalt av dyrleger. Har hatt over 12 katter, de 6 første ga jeg dyrt for men mange av de kastet mye opp, byttet over til billigere og alle er finere i pelsen og mindre kvalme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå