Gå til innhold

Valg av bil..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har to barn og en hund. Per dags dato er bilen veldig liten og vurderer derfor å kjøpe noe større. Jeg har sett på biler som Mazda 5 , Ford s Max... Men synes det hele er vanskelig. Blir ikke helt ny bil og vil ikke betale mer enn 250000. Jeg liker at Mazda har skyvedører men synes setene bak ser veldig rette ut og er redd bagasjerommet ikke tåler hundebur og bagasje i form av kofferter. Noe forslag?

Anonymous poster hash: 2d996...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom dere kjøper, ville jeg også sett på volvo vo70 2010. En helt fantastisk bil med både plass til hund, barn og bagasje. Vi hadde et hundebur i vår til vår golden ret. og fikk plass til alle voksne + voksne barn. En super bil altså!



Anonymous poster hash: d083b...95f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 5 er nok et godt kjøp rent prismessig - ingenting slår de i innkjøp. Men det henger sammen med at motorene begynner tidlig å bruke olje, og de er utsatt for rust. Litt gambling altså, men det kan være god økonomi i det.

Det samme gjelder for Opel Zafira. Billig som bruktbil, passe pålitelig. Vil du ha riktig god kvalitet, se etter Toyota Avensis Verso (obs! Alle biler er privat import og har som regel en utrolig svak motor), eller det hemmelige tipset: Honda Stream.

Honda er akkurat like pålitelig som Toyota, men mindre kjent. Streamen er en liten sjuseter basert på en Civic, og den er så sjelden at den er tungsolgt - masse rom for å prute. Honda har også andre sjusetere, ofte litt eldre modeller, men de kan anbefales.

På den andre siden gjør ikke du noe gærnt med Volvo V70 heller, som anbefalt overfor. Det er flotte biler, som er veldig populære av god grunn. Lett å selge også ved en senere anledning. Men jeg ville i tilfelle sammenliknet med Subaru Legacy og Outback, og Honda Accord Tourer. Japsene er ikke like komfortable, men like velbygd og kanskje hakket mer robust.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 67a77...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...