AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #1 Skrevet 6. februar 2014 Hei dere ! Det har sittet langt inne, men etter mye om og men skal jeg da forsøke å gå til psykolig ifm noen fobier jeg har. I den forbindelse har jeg fått en liste av legen min over en rekke psykologer i området - sikker 120 navn.. Hvordan velger man dette? Hvilket kjønn har dere? Jeg må jo begynne et sted.. Puhh.. Anonymous poster hash: ebff6...544
Gjest Kaffelattn Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Spørsmålet stilles som om det ønskes at enhver har psykolog, for å likestille det og høres like alminnelig ut som når de fleste har en tannlege, frisør og fastlege å gå til. Har ingen psykolog, synes hele yrkesstanden inkludert psykiatere virker litt for spesielle etter min smak. Ser ikke behovet.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Jeg har mann. Er selv jente på 20 Anonymous poster hash: 69e23...56a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Jeg er kvinne og har kvinnelig psykolog. Jeg fikk ikke velge psykolog men er heldigvis veldig fornøyd med henne jeg fikk utdelt. Anonymous poster hash: 79cab...701
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Jeg lurer på om det er best med mann eller dame når jeg er dame selv 28 år.. TS Anonymous poster hash: ebff6...544
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Har mannlig psykolog. Er selv jente. Er mer komfortabel med en mann, da jeg føler kvinner generelt virker mer dømmende..Anonymous poster hash: 813c7...3ef
Gjest Crazycatlady Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Spørsmålet stilles som om det ønskes at enhver har psykolog, for å likestille det og høres like alminnelig ut som når de fleste har en tannlege, frisør og fastlege å gå til. Har ingen psykolog, synes hele yrkesstanden inkludert psykiatere virker litt for spesielle etter min smak. Ser ikke behovet. Og hvorfor kan ikke det å gå til psykolog bli likestilt med det å gå til lege? Hvorfor skal det være noe unormalt? Vet om flere som hadde trengt psykolog, men som har den samme holdningen om at psykologer er så spesielle. Noen er det ja, men det trenger ikke å bety at de er dårlige behandlere. Poenget er at det hjelper mange å gå til psykolog uten at det trenger å være noe unormalt ved det å ta skrittet for å faktisk komme seg videre og bearbeide dritt. Jeg går selv og min behandler er kvinne. Har egentlig best erfaring med kvinnelige behandlere. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Jeg lurer på om det er best med mann eller dame når jeg er dame selv 28 år.. TS Anonymous poster hash: ebff6...544 Det må du føle på selv. Noen vil snakke med en kvinne, andre en mann. Jeg har en mannlig psykolog og er kjempefornøyd. jeg har alltid foretrukket mannlige terapeuter. Tror det er fordi jeg hadde en mor som sviktet meg i oppveksten og var veldig uttrygg, samt en farmor som hakket på meg. Tror liksom ikke kvinner kan hjelpe meg (selv om jeg jobber med å endre den holdningen).Anonymous poster hash: 9d696...f13
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #9 Skrevet 7. februar 2014 Dame, etter mange år med psykologer jeg ikke følte forstod meg, så fikk jeg endelig en ekspert innen diagnosen min(PTSD) Er kjempe fornøyd. Men så har jeg vanskelig for å gi tillit til menn. Anonymous poster hash: 5c4bc...4a5
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #10 Skrevet 7. februar 2014 Jeg er hunnkjønn på 25 og foretrekker damen jeg har. Anonymous poster hash: 7a25d...6a6
Hjertefisk Skrevet 7. februar 2014 #11 Skrevet 7. februar 2014 Kvinne. Var 25 og psykologen min 26 og fersk. Hun var flink. Var som å prate med ei veldig god venninne men samtidig en psykolog. Var bra.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #12 Skrevet 7. februar 2014 Det må du føle på selv. Noen vil snakke med en kvinne, andre en mann. Jeg har en mannlig psykolog og er kjempefornøyd. jeg har alltid foretrukket mannlige terapeuter. Tror det er fordi jeg hadde en mor som sviktet meg i oppveksten og var veldig uttrygg, samt en farmor som hakket på meg. Tror liksom ikke kvinner kan hjelpe meg (selv om jeg jobber med å endre den holdningen).Anonymous poster hash: 9d696...f13 Jeg var også i den situasjonen med ustabil mor, men jeg fant trygghet i at det var ei voksen kvinne som kan morsrollen godt nok som behandlet meg. Så du har nok rett i at man må føle på det selv. Som gynekolog foretrekker jeg menn liksom.. Anonymous poster hash: 7a25d...6a6
Gjest melonly Skrevet 7. februar 2014 #13 Skrevet 7. februar 2014 Jeg har hatt tidligere dame, og nå har jeg en mann Likte personlig mannen best, da jeg synes han var dyktigere en kvinnen, men dette er nok veldig tilfeldig utifra hvem du får. Tror ikke kjønnet har så mye å si i en slik sammenheng
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #14 Skrevet 7. februar 2014 Jeg var også i den situasjonen med ustabil mor, men jeg fant trygghet i at det var ei voksen kvinne som kan morsrollen godt nok som behandlet meg. Så du har nok rett i at man må føle på det selv. Som gynekolog foretrekker jeg menn liksom.. Anonymous poster hash: 7a25d...6a6 Ja, man reagerer forskjellig Jeg hadde en streng far som ikke var kjærlig, som ikke så mine følelsesmessige behov. Kanskje jeg savnet en far og overførte det til terapeutrelasjonen. Uansett, så er det viktigste at man finner en terapeut det klaffer med. Man kan også snakke om følelsene i fht mannlig/kvinnlig terapeut. De takler sånt. Da kan man få ryddet opp i disse grunnleggende forestillingene fra oppveksten.Anonymous poster hash: 9d696...f13
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #15 Skrevet 7. februar 2014 For meg er det alfa omega med en kvinnelig psykolog. Har vært i psykiatrien siden tenårene og har hatt begge kjønn men det har bestandig vært enklere å snakke om følelser med de kvinnelige, jeg blir mer åpen og personlig. Jeg føler jeg få best kontakt med psykologer som er litt yngre. I 20-35 årene. Er selv 23. Anonymous poster hash: 0a8ed...a87
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #16 Skrevet 7. februar 2014 Har hatt både kvinnelige og mannlige behandlere, akkurat nå har jeg kvinnelig psykolog. Anonymous poster hash: ff0b6...10f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #17 Skrevet 7. februar 2014 Hei dere ! Det har sittet langt inne, men etter mye om og men skal jeg da forsøke å gå til psykolig ifm noen fobier jeg har. I den forbindelse har jeg fått en liste av legen min over en rekke psykologer i området - sikker 120 navn.. Hvordan velger man dette? Hvilket kjønn har dere? Jeg må jo begynne et sted.. Puhh.. Anonymous poster hash: ebff6...544 Jeg har alltid fått mine utdelt siden jeg kom under DPS. Jeg har hatt både kvinnelige og mannlige, og har nok likt de mannlige best selv om jeg har vært redd for menn. De kvinnelige har ikke alltid likt meg eller vist forståelse... Anonymous poster hash: faffc...086 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #18 Skrevet 7. februar 2014 Jeg har alltid fått mine utdelt siden jeg kom under DPS. Jeg har hatt både kvinnelige og mannlige, og har nok likt de mannlige best selv om jeg har vært redd for menn. De kvinnelige har ikke alltid likt meg eller vist forståelse... Anonymous poster hash: faffc...086 Kanske litt vesentlig å skrive at jeg er kvinne og er nå 32 år. Har gått til psykolog og psykiatere siden jeg var 21 år. Anonymous poster hash: faffc...086
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #19 Skrevet 7. februar 2014 Jeg er kvinne og har hatt både kvinnelige og mannlige og har hatt både veldig gode og helt elendige behandlere av begge kjønn. Likevel foretrekker jeg nok menn. Ettersom jeg føler jeg at jeg får bedre trening i å sette ord på følelser og opplevelser når jeg må forklare det. De er jo omtenksomme for det. Anonymous poster hash: 3bb81...c3e
pantora Skrevet 8. februar 2014 #20 Skrevet 8. februar 2014 Jeg er 24 år og har hatt begge deler de siste 8 årene. Min erfaring er at verken kjønn eller alder egentlig har noe å si - det er kjemien det kommer an på. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå