Gå til innhold

forlenging av akillessene

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg skal oppereres om underkant av 2 måneder, det som skal gjøres er å forlenge akillessena som er noe for kort, og gir meg smerter mer eller mindre daglig. jeg har gått med disse smertene i 3 år ca, men andre smerter tidligere pga en skade, så har gått med smerter i nesten 9 år til sammen. jeg har prøvd med såler, og strekkøvelser, men legen konkluderte med at det ikke hadde hatt spessielt til virkning. så jeg skal få utført forlengingen kirurgisk.

det jeg lurer på er om noen har gjort dette før, legen snakket om å gå inn oppe bak i leggen et sted. om du har gjort dette, du ønsker ikke da å fortelle meg hvordan det var? smertene etter opperasjonen, om du kunne gå på den etterpå. hvor lenge du var ute av stand til å utføre jobb/aktiviteter. hvor lang tid brukte du på å bygge opp igjen sena, og kom i normal aktivitet. hvor lenge var du hos fysioterapaut?

nå vet jeg at dette er individuelt fra person til person. men om noen har lyst til å fortelle hvordan det var for dere, så jeg kan få en liten pekepinn på hva jeg kan forvente liksom.

jeg gruer meg også helt sykt. fikk beskjed om at jeg skulle oppereres i slutten av denne måneden, men et par uker etterpå, så ringte de og sa de måtte utsette den i en måned. jeg smilte og sa ok. men innerst inne ville jeg bare skrike at det ikke var greit. for det betyr en hel måned lengre å grue seg til.

jeg har opperert en gang før, og vært i narkose. så jeg vet jo hvordan det fungerer. og sykehuset er ikke noe nytt for meg. men jeg gruer meg fordi. jeg føler meg så hjelpesløs. og det å skulle ligge på den benken, og at alle sammen står å ser på meg. jeg hater det. takler ikke slik oppmerksomhet. og kjenner at jeg gruer meg ekstra mye til den biten, pluss oppvåkninga. jeg er ikke direkte redd for narkosen, jeg er ikke redd for at det skal gå galt, og at jeg ikke våkner opp igjen. men det er bare den oppmerksomhetsdelen. alle står å ser på meg, og jeg ligger der totalt hjelpesløs. huff nei. jeg hater slikt.

noen som har noen gode råd for at jeg skal klare å slappe av rundt det? dette er snakk om angst. jeg har sosial angst, og jeg har fått den konstatert hos behandler på DPS, og andre problemer. så dette er ikke bare et lite problem, men et stort problem.

Anonymous poster hash: 625b3...85c
  • 4 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, 

Gammel post, men lurer veldig på resultatet her... går og tenker på de samme tingene..

Anonymkode: 57c67...788

Skrevet

Anonymkode: 69bc0...776

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...