Gå til innhold

foreldrene mine bryr seg ikke

Fremhevede innlegg

Skrevet

synes dere at det er riktig at foreldrene mine sender meg på skolen hvis jeg er syk? jeg hadde så vondt i hodet at jeg så vidt klarte å gjøre noe, og jeg var så kvalm at det var like før jeg kasta opp, også alikavel sender de meg på skolen..?

denne skoledagen har ikke gått bra, i tillegg til at jeg er dårlig har jeg heller ikke fått sove inatt. jeg var så trøtt og dårlig at læreren så det på meg. så hun spurte om jeg ville gå hjem, men da sa jeg at foreldrene mine klikker hvis jeg kommer hjem, for de tror meg ikke.. etter en stund ble jeg enda dårligere, og begynte å kaldsvette. da fant læreren ut at jeg hadde feber, også ba hun meg å legge meg ned og slappe av litt på hvilerommet (vi har det på skolen), og der la jeg til skolen var ferdig.

men altså.. er det ikke rart at læreren min bryr seg mer om meg enn foreldrene mine? det er sikkert ikke sant, men det føles sånn :(

Anonymous poster hash: 3d8cc...841

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å mene mye om foreldrene dine utfra dette, har de noen grunn til å ikke stole på deg eller er dette typisk for dem?

Løsningen på problemet må vel være å få læreren til å ringe foreldrene og si at hun mener du er syk og burde være/holdes hjemme.

Skrevet

Enig i hu over. Er det en grunn til det?

Skjønner ikke hvorfor læreren ringte foreldrene dine og sa det at du virkelig var syk, så kanskje du kunne bli hjemme et par dager å slappe av.

Skrevet

Enig i hu over. Er det en grunn til det?

Skjønner ikke hvorfor læreren ringte foreldrene dine og sa det at du virkelig var syk, så kanskje du kunne bli hjemme et par dager å slappe av.

nei, det er ingen grunn til det.. jeg lyger aldri til de.

Skrevet

Jeg er den typen mor som sier "ta deg en tur på skolen, og hvis du blir verre kommer du hjem", hvis barna ikke har feber om morgenen, men føler seg "pjusk".

Det handler ikke om at jeg ikke tror på dem, men at "pjusk" ikke er en god nok grunn til å være borte fra skole eller jobb.

Tror du at du foreldrene dine skjønte hvor dårlig du følte deg, eller trodde de kanskje at du bare var "pjusk", trett, og hadde litt vondt i viljen?

Anonymous poster hash: b8910...d50
  • Liker 1
Skrevet

Nå kjenner jeg ikke foreldrene dine, men jeg hadde det på samme måte selv når jeg var barn. Det er absolutt ikke fordi foreldrene mine ikke brydde seg, men fordi de hadde en holdning om at skole og jobb var noe man bare stilte opp på så lenge man var fysisk i stand til det. Enormt høy terskel for hva som var akseptabelt fravær, enorm arbeidsmoral.

Jeg har tatt med meg noe av denne holdningen videre, men har moderert den med litt sunt folkevett om nytten av å være på jobb når man ikke klarer å tenke klart og risikerer å smitte alle rundt seg. :)

Anonymous poster hash: 8595f...ddd
Skrevet

synes dere at det er riktig at foreldrene mine sender meg på skolen hvis jeg er syk? jeg hadde så vondt i hodet at jeg så vidt klarte å gjøre noe, og jeg var så kvalm at det var like før jeg kasta opp, også alikavel sender de meg på skolen..?

denne skoledagen har ikke gått bra, i tillegg til at jeg er dårlig har jeg heller ikke fått sove inatt. jeg var så trøtt og dårlig at læreren så det på meg. så hun spurte om jeg ville gå hjem, men da sa jeg at foreldrene mine klikker hvis jeg kommer hjem, for de tror meg ikke.. etter en stund ble jeg enda dårligere, og begynte å kaldsvette. da fant læreren ut at jeg hadde feber, også ba hun meg å legge meg ned og slappe av litt på hvilerommet (vi har det på skolen), og der la jeg til skolen var ferdig.

men altså.. er det ikke rart at læreren min bryr seg mer om meg enn foreldrene mine? det er sikkert ikke sant, men det føles sånn :(

Hvis du er hun som er hypokonder og har laget hundrevis av tråder her inne om at "du har vondt i hodet" og/eller "holdt/holder på å besvime" så skjønner jeg foreldrene dine godt.

Anonymous poster hash: 93e00...03c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...