AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Hva er det dere misliker og liker mest med rollen som "stemamma" eller "stepappa"??? Anonymous poster hash: 3ccd2...2ec
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 All tilpassinga for barna!!! Plagsomt å ikke kunne planlegge noe Anonymous poster hash: 3ccd2...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 All tilpassinga for barna!!! Plagsomt å ikke kunne planlegge noe Anonymous poster hash: 3ccd2...2ec Enig.. Slitsomt å ikke kunne avtale helgetur med kjæresten uten å måtte forholde meg til om ungen er her den helga... Hadde jeg visst mer om hva det ville si å være i et forhold med noen som har barn ville jeg ikke gjort det igjen.....Anonymous poster hash: 3ccd2...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Biomamma 😞Anonymous poster hash: 214a1...211 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Biomamma 😞Anonymous poster hash: 214a1...211 Er du biologisk mor til noen som har stemor? Var det det du mente? Anonymous poster hash: 3ccd2...2ec
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Er du biologisk mor til noen som har stemor? Var det det du mente? Anonymous poster hash: 3ccd2...2ec Beklager, svarte raskt og på impuls. Det verste med rollen er hun som kalles biomamma. Det beste med rollen er ungene selv, jeg opplevde dem som en stor bonus. Anonymous poster hash: 214a1...211 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Beklager, svarte raskt og på impuls. Det verste med rollen er hun som kalles biomamma. Det beste med rollen er ungene selv, jeg opplevde dem som en stor bonus. Anonymous poster hash: 214a1...211 Da er du jo heldig! 😊 Biomoren er plagsom, ja.. Hater deg før hun har møtt deg osv.. Hu ringte samboer hele tiden i starten da vi var sammen.. Skikkelig kontrollbehov Anonymous poster hash: 3ccd2...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 All tilpassinga for barna!!! Plagsomt å ikke kunne planlegge noe Anonymous poster hash: 3ccd2...2ec Ikke bli sammen med noen med barn om det er "slitsomt" å tilpasse seg dem. Jeg har hatt plenty med steforeldre, gode og dårlige. De dårlige er de som tenker som deg. Anonymous poster hash: 476dd...cd3 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Ikke bli sammen med noen med barn om det er "slitsomt" å tilpasse seg dem. Jeg har hatt plenty med steforeldre, gode og dårlige. De dårlige er de som tenker som deg. Anonymous poster hash: 476dd...cd3 Japp... Jeg hadde aldri blitt sammen med noen med barn om jeg kunne vAlgt igjen.. Men jeg er en omsorgsperson for barnet.. Alle tre finner på ting de helgene hun er her. Jeg tar hun også ut av barnehagen en fredag i ny og ne for å ta hun med til min mor 😊 Lager middag med henne osv 😊 er glad i henne, men det er veldig mye styr også med biomor osv.. Anonymous poster hash: 3ccd2...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Det verste var vel at jeg var god nok å bruke som barnevakt, men om jeg påpekte ting som skurra i forhold til oppdragelse fikk jeg beskjed om at det ikke var mine unger...mens i andre anledninger snakket hun om barna som "våre" barn... Anonymous poster hash: ae851...05f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 Det verste var vel at jeg var god nok å bruke som barnevakt, men om jeg påpekte ting som skurra i forhold til oppdragelse fikk jeg beskjed om at det ikke var mine unger...mens i andre anledninger snakket hun om barna som "våre" barn... Anonymous poster hash: ae851...05f Skikkelig dårlig gjort.. Jeg krever å være med å oppdra siden barnet er såpass liten og kommer alltid til å huske at jeg har vært i livet hennes.. Faren gir hun mye saft, kjeks osv... Jeg syns ikke barn bør få det før de virkelig vet hva det er .. Blir andre boller når han og meg får barn... Dette er han forberedt på.. Og det blir ikke aktuelt at "utenombarnet" skal få goder for å være her når hun blir eldre heller... Må følge reglene som er her.. Vi kan ikke skifte livsstil for at hun skal ville være her.. Hun har det jo ganske bra her også så.. Anonymous poster hash: 3ccd2...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Det verste er at vi har barnet 100%. Jeg selv er barnløs og opplever at det kan være litt slitsomt å ha "fri" kun 1-2 uker i året og muligens en helg i ny og ne. Det beste er jenta, hun er kjempeskjønn og jeg er veldig glad i henne. Anonymous poster hash: 1d05d...6d5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Det verste er at andre bestemmer over min tid. At jeg må endre på mine planer fordi foreldrene ikke greier å planlegge. Blir tatt som en selvfølge at man stiller opp, og aldri en takk tilbake for vi er jo en familie... Det beste er barna selv. Det å få en klem når du gjør noe for de, de er takknemlig! Anonymous poster hash: e2223...de2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 Det verste er at andre bestemmer over min tid. At jeg må endre på mine planer fordi foreldrene ikke greier å planlegge. Blir tatt som en selvfølge at man stiller opp, og aldri en takk tilbake for vi er jo en familie... Det beste er barna selv. Det å få en klem når du gjør noe for de, de er takknemlig! Anonymous poster hash: e2223...de2 Vi har bare ungen annenhver langhelg. Far blir veeeeldig sliten og han har flere ganger lagt seg rundt 17.00 -18.00(jeg ber han gjøre det for at han skal være våken med meg til kvelden).. Skjønner ikke hvorfor han vil ha mer samvær.. Han hat jo nesten ikke noe energi på ettermiddagene etter jobb.. Jeg syns det er best sånn avtalen er nå. Annenhver langhelg så han får også inkludert seg litt i barnehagen.. Gleder meg til meg og han får egne barn.. Er veldig mye å ta hensyn til med "utenombarn".. Kan man gjøre sånn og sånn uten at moren reagerer?? Hva syns dere om trampoline til en 2 åring??? Anonymous poster hash: 3ccd2...2ec
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 Det verste er at vi har barnet 100%. Jeg selv er barnløs og opplever at det kan være litt slitsomt å ha "fri" kun 1-2 uker i året og muligens en helg i ny og ne. Det beste er jenta, hun er kjempeskjønn og jeg er veldig glad i henne. Anonymous poster hash: 1d05d...6d5 Skjønner den.. Da blir det jo nesten ingenting "kjærestetid"Anonymous poster hash: 3ccd2...2ec
Millimani Skrevet 6. februar 2014 #16 Skrevet 6. februar 2014 Hva syns dere om trampoline til en 2 åring???Anonymous poster hash: 3ccd2...2ec Hvis toåringen har glede av den så er jo ingen ting bedre enn det Det er ikke for tidlig, og veldig fin balansetrening. Det man da må passe på er at hvis det er store barn som hopper samtidig, så kan det skje ulykker da de større barna blir "overvektige" i forhold til den minste.
Gjest solstråleen Skrevet 6. februar 2014 #17 Skrevet 6. februar 2014 Den største ulempen er at man hele tiden må rette seg inn etter et barn som "kommer å går", jeg har ikke noe valg. Jeg må tilpasse MIN hverdag etter et barn jeg sånn sett ikke har noe med å gjøre. Misforstå meg rett, det er hyggelig å ha en liten gutt i hus annenhver helg. Jeg elsker den familietiden vi får sammen. Det er bare så utrolig kjipt å måtte rette seg inn etter ting uten å ha noen ord med i helheten.. Det beste er garantert tiden vi får sammen med barnet, og det å se kjærligheten mellom kjæresten min og sønnen hans er så utrolig vakkert! Jeg ser hvertfall bare muligheter fremover for at vi skal få eget barn og at sønnen hans skal bli storebror i fremtiden
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #18 Skrevet 6. februar 2014 Den største ulempen er at man hele tiden må rette seg inn etter et barn som "kommer å går", jeg har ikke noe valg. Jeg må tilpasse MIN hverdag etter et barn jeg sånn sett ikke har noe med å gjøre. Misforstå meg rett, det er hyggelig å ha en liten gutt i hus annenhver helg. Jeg elsker den familietiden vi får sammen. Det er bare så utrolig kjipt å måtte rette seg inn etter ting uten å ha noen ord med i helheten.. Det beste er garantert tiden vi får sammen med barnet, og det å se kjærligheten mellom kjæresten min og sønnen hans er så utrolig vakkert! Jeg ser hvertfall bare muligheter fremover for at vi skal få eget barn og at sønnen hans skal bli storebror i fremtiden Enigenig 😊Anonymous poster hash: 3ccd2...2ec
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #19 Skrevet 6. februar 2014 At kommunikasjonen mellom sambo og mor mildt sagt er rævva. Og det har de skyld i begge to! Jeg får helt fnatt. Men så er jeg veldig fan av en beskjed for mye enn en for lite... Og det beste er at min sønn nå har fått to "søsken", og at de er utrolig fine unger alle sammen. Så selv om jeg bare har ett barn, og alltid har syns det har vært litt trist for sønnen min at han aldri fikk noen søsken, så har vi nå blitt en stor familie i stedet. Koser meg glugg når alle er hjemme sammen annenhver uke! Anonymous poster hash: f7ae9...fc4
Ansjosen Skrevet 6. februar 2014 #20 Skrevet 6. februar 2014 Det beste er definitivt den lille som er blitt med i familien, finnes ikke finere liten unge Det vanskelige er morens enorme trang til å ha barnet helt for seg selv, slik at alt samvær blir en drakamp om timer, og meldinger om man har husket ditt og datt i forhold til vær og føre. Dette er selvsagt også min mann sin skyld, som ikke klarer å holde faste rammer og må diskutere alt med barnets mor. Men å ha den lille ungen i familien er bare en helt fantastisk opplevelse, å få se et barn bli eldre, se hvordan personligheten bare blir klarere og klarere. Se at barnet blir trygt, og tør å teste grenser også med meg, og ikke bare med faren. Utrolig glad for å bli kjent med barnet hans 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå