AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Hva gjør dere single lærere i alle feriene? Jeg er 30 år gammel, har akkurat begynt å jobbe som lærer, og vennene mine er etablerte småbarnsforeldre og har ikke særlig interesse av å bli med meg på tur. Jeg klager ikke på feriene, men lurer litt på hva dere andre finner på. Høst-, jule- og vinterferie har til nå gått greit (alene-feriereiser og besøk til mor og far), men så er det jo påskeferie og en laaang sommerferie. Jeg liker å gjøre noe, men har jo ikke akkurat råd til å reise på ferier hele tiden. Er ikke vant til fri og lediggang, så dette blir uvant. Har en deltidsjobb og tenker å være endel på hytta til mine foreldre i sommer, men kan vel ikke gjøre det hele tiden..? Eller? Hva gjør dere andre med alle ukene med avspasering og fri? Andre som har tanker eller erfaringer? Igjen, jeg klager ikke på friuker - dette er bare litt uvant.Anonymous poster hash: e7e53...c05
Millimani Skrevet 6. februar 2014 #2 Skrevet 6. februar 2014 Du kommer fort "inn i det" med å ha fri så lenge, så vil du oppdage at det kan være herlig å være endel hjemme også! Men ja, jeg skjønner at du har lyst å reise, er det ingen andre du kan reise på ferie sammen med da, av venner eller familie? Hytta til foreldrene dine hørtes jo skikkelig koselig ut Har du andre å besøke da? Ta deg noen oppdagelsesferder av ymse slag. Nei ikke vet jeg, det er vanskelig å vite faktisk.
attegløyma Skrevet 6. februar 2014 #3 Skrevet 6. februar 2014 Eg kjøpte billett til ein europeisk storby, td. Budapest eller Sofia, og ga meg ajølv 4 veker på å komme meg heim blei nokre kjekke turar av det, med tog og buss gjennom Europa.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #4 Skrevet 6. februar 2014 Påske-, høst- og vinterferie går stort sett med til å få unna retting, være med familie og venner eller få gjort ting i huset (oppussing, rydding, storrengjøring). Om sommeren har jeg noen ganger tatt en ekstrajobb eller reist en måned på språkkurs (har vært i Frankrike, Tyskland og Spania). Der har jeg også møtt gode, nye venner Anonymous poster hash: cdb00...62e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Jeg er 30 og singel. Haar jobbet som lærer i 5 år nå. Bare i sommerferien reiserr jeg til andre land alene eller fjelltur med telt med venner. Besæker venner og familien. Ikke noe problem. Liker å bare slappe av hjemme å ha en ferie i egen by. Det er jo mye man kan finne på da også. Trenger ikke å reise bort. Anonymous poster hash: 7fa1a...055
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Takk for svar! Regner jo med dette går helt greit, men føles bare litt fjernt og rart akkurat nå. De siste årene har jeg knapt hatt en hel helg fri, så dette blir noe nytt. Det blir nok sørlandsidyll på hytta noen uker i sommer, og så frista det veldig å gjøre som attegløyma foreslo. Reiste to uker på ferie alene i Europa i fjor sommer, og det ga mersmak. Men så var det jo det med økonomien, da. Kan jo ikke være på reisefot alle ukene; det blir fort veldig mange. Og jeg har allerede tre ferieuker booket med reiser. TSAnonymous poster hash: e7e53...c05
Omnivore Skrevet 11. februar 2014 #7 Skrevet 11. februar 2014 Hva med en real skogstur? Pakk sekken og stikk til skogs et par uker? Finn ut av Geocaching og ta en Norge rundt tur med teltovernatting ++?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #8 Skrevet 11. februar 2014 Hva med en real skogstur? Pakk sekken og stikk til skogs et par uker? Finn ut av Geocaching og ta en Norge rundt tur med teltovernatting ++? Ikke dumt - bortsett fra at jeg er ei skikkelig pingle når det kommer til å være ute alene om natta.. Anonymous poster hash: e7e53...c05
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #9 Skrevet 11. februar 2014 Hva med å jobbe litt ekstra? http://www.sommer.osloskolen.no/ Anonymous poster hash: 5d08f...034
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #10 Skrevet 11. februar 2014 Lærere - får for mye ferie - får for godt betalt Hva gjør de single? Øh. Går etter a) foreldre b) elever? Anonymous poster hash: 7c9e9...e72
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #11 Skrevet 16. februar 2014 Hva med å jobbe litt ekstra? http://www.sommer.osloskolen.no/ Anonymous poster hash: 5d08f...034 Litt seint ute for i år, og bor heller ikke i Oslo. Godt tips ellers! Har som sagt en deltidsjobbene i tillegg til lærerjobben, men den er i lengden litt for kjedelig og litt for dårlig betalt til at det frister å jobbe mye ekstra der i sommer. Sommerskole hadde definitivt vært mer spennende! TSAnonymous poster hash: e7e53...c05
Americana Skrevet 8. april 2014 #12 Skrevet 8. april 2014 Hei! Da jeg var 16 var jeg på språkreise med EF språkreiser (finnes mange andre selskaper også). Hun som var med oss og var norsk kontakt på oppholdet var lærer. Tror lærere ofte tar på seg sånne jobber. Da får du jo dratt på en skikkelig opplevelsestur og blir kjent med mange hyggelige ungdommer. Finnes også mange sommerleire rundt om i verden. Dette kunne jo vært gøy. Er ferdigutdannet lærer om et år selv og har veldig lyst til å bli leder på noe sånt, tror det hadde vært en morsom erfaring. Ellers er jo også sommerskolen supert!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå