Gjest gloria Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Airbnb er en "ny måte" å bo på, som tydeligvis har vokst den siste tiden. Er det noen her som har benyttet seg av dette, og vil dele sine erfaringer?
Dingo Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Jeg brukte dette for første gang i høst. Booka leilighet i NY og Miami. Var kjempegreit! Man oppretter en bruker og tar kontakt med dem man ønsker å leie av, og avtaler videre derfra hvis vedkommende er interessert. Vi fikk overlevert nøkkel når vi kom, fikk en liten rundtur, og det var det. Etter det var leiligheten vår for oppholdet. Veldig greie folk begge vi leide av Kan være greit å se på anmeldelsene utleier har fått før du booker da. Men alt i alt veldig grei måte å overnatte på, og du får mye for pengene! Bare spør om det er noe annet du lurer på
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Jeg brukte dette for første gang i høst. Booka leilighet i NY og Miami. Var kjempegreit! Man oppretter en bruker og tar kontakt med dem man ønsker å leie av, og avtaler videre derfra hvis vedkommende er interessert. Vi fikk overlevert nøkkel når vi kom, fikk en liten rundtur, og det var det. Etter det var leiligheten vår for oppholdet. Veldig greie folk begge vi leide av Kan være greit å se på anmeldelsene utleier har fått før du booker da. Men alt i alt veldig grei måte å overnatte på, og du får mye for pengene! Bare spør om det er noe annet du lurer på Er du klar over at dette er ulovlig i NYC? Går da ut ifra at eier ikke bodde der sammen med dere? Anonymous poster hash: 14afc...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Jeg har veldig god erfaring med det i Berlin, Roma og London, men det lønner seg å lese anmeldelsene nøye og å sjekke andre tilsvarende steder i samme område. Vi var borti en i Roma som tok seg altfor godt betalt sammenlignet med andre. Men generelt synes jeg dette fungerer supert. Mye koseligere enn hotell og noen verter blir man kjent med også. Anonymous poster hash: ed69c...54b
Jordbærkake Skrevet 6. februar 2014 #6 Skrevet 6. februar 2014 Vi skal på USA-tur nå i juni og vurderer å bruke de, de har mange alternativer som er billigere enn hotell hvertfall, men jeg kjenner jeg er litt skeptisk til de.. Hadde vært fint å høre fra flere med erfaringer!
Jordbærkake Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Det er vel bare ulovlig for utleierne i NY, ikke vi som leier? Ser ikke på det som mitt problem.. 1
Rosenrød Skrevet 6. februar 2014 #8 Skrevet 6. februar 2014 Vi har bestilt hus i Spania i sommer, og jeg kommer også til å leie ut leiligheten min gjennom dette :-)
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Det er vel bare ulovlig for utleierne i NY, ikke vi som leier? Ser ikke på det som mitt problem.. Bortsett fra at det er flust med scams på både airbnb og andre nettsider. Flere leiligheter som ikke eksisterer. For ikke å snakke om at man faktisk kan bli kastet ut. Mange lokale tipser politiet. Men for all del. Hvis du vil starte ferien med å måtte finne et nytt, svindyrt hotellrom fordi du har valgt å benytte deg av et tilbud som er direkte ulovlig... Be my guest. Anonymous poster hash: 14afc...5ea 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Bortsett fra at det er flust med scams på både airbnb og andre nettsider. Flere leiligheter som ikke eksisterer. For ikke å snakke om at man faktisk kan bli kastet ut. Mange lokale tipser politiet. Men for all del. Hvis du vil starte ferien med å måtte finne et nytt, svindyrt hotellrom fordi du har valgt å benytte deg av et tilbud som er direkte ulovlig... Be my guest. Anonymous poster hash: 14afc...5ea Problemet med NYC er ikke scams - det burde man som helt vanlig reisende være i stand til å spotte uansett hvor man drar. På grunn av tapte skatteinntekter, er politiet veldig på utleierne og involverer også gjestene. En del utleiere forventer at du forteller alle du møter at du bor hos venner eller andre løgner, men sier selvsagt ikke noe før du er på plass hos dem. For å si det sånn, du har ikke lyst til å komme i klammeri med politiet i USA. Og ja, det er heller ikke spesielt kult å bli kastet ut fra der du bor. Anonymous poster hash: ed69c...54b 2
Jordbærkake Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 Men det er jo utrolig mange leiligheter som ligger ute til leie i NYC, folk hadde jo ikke benyttet seg av muligheten dersom det ikke som regel går bra. Jeg har ikke hørt om noen som har blitt kastet ut eller har hatt politi-trøbbel i noen av de reviewsene jeg har sett, hvertfall. Nå skal det sies at jeg ikke hadde tenkt å bruke de i New York da, jeg tenkte på Hawaii
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Men det er jo utrolig mange leiligheter som ligger ute til leie i NYC, folk hadde jo ikke benyttet seg av muligheten dersom det ikke som regel går bra. Jeg har ikke hørt om noen som har blitt kastet ut eller har hatt politi-trøbbel i noen av de reviewsene jeg har sett, hvertfall. Nå skal det sies at jeg ikke hadde tenkt å bruke de i New York da, jeg tenkte på Hawaii Huseierne kan selv velge om de dårlige reviewsene blir vist eller ikke. Da sier det seg selv at man ikke finner mange negative. Anonymous poster hash: 14afc...5ea
Jordbærkake Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Nei, huseierne kan IKKE velge å ikke vise negative reviews. Kilde: https://m.airbnb.no/faqs/32 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 Da er det noe nytt. Uansett er det ikke en sjanse verdt å ta. Snakker da om NYC. Til TS: Les reviews nøye, velg en leilighet hvor de fleste gir samme tilbakemelding. Ta kontakt med husier i god tid for å spørre relevante spkm. Anonymous poster hash: 14afc...5ea 1
Gjest gloria Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 Men er det mer lønnsomt enn hotell? Om man ønsker tilsvarende 4-5 stjerner.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #16 Skrevet 6. februar 2014 Men er det mer lønnsomt enn hotell? Om man ønsker tilsvarende 4-5 stjerner. Det kommer jo helt an på hvor du skal. Anonymous poster hash: 14afc...5ea
Gjest gloria Skrevet 6. februar 2014 #17 Skrevet 6. februar 2014 gjør det egentlig det? vil ikke en by som f.eks. new york , med høye hotellpriser, også ha høyere priser for leie av leiligheter?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #18 Skrevet 6. februar 2014 Men det er jo utrolig mange leiligheter som ligger ute til leie i NYC, folk hadde jo ikke benyttet seg av muligheten dersom det ikke som regel går bra. Jeg har ikke hørt om noen som har blitt kastet ut eller har hatt politi-trøbbel i noen av de reviewsene jeg har sett, hvertfall. Nå skal det sies at jeg ikke hadde tenkt å bruke de i New York da, jeg tenkte på Hawaii Jeg har vært på airbnb en stund og vet at NYC er et spesielt tilfelle. Det er drøssevis av folk som gjør det selv om risikoen er stor. Det er tross alt mye penger å tjene på det. Det har til og med blitt sendt ut eposter hvor medlemmene har blitt bedt om å støtte vertene i NYC. Reviewsene reflekterer nok ikke risikoen du inngår, og jeg tipper at de færreste er klar over at det er en risiko. Selvsagt er sjansen for å havne i trøbbel liten, men er det virkelig verdt det? Anonymous poster hash: ed69c...54b 1
Coriander Skrevet 6. februar 2014 #19 Skrevet 6. februar 2014 Vi har brukt Airbnb i både New York og Reykjavik og var veldig fornøyde begge steder. Vi brukte det i New York for fire år siden og stortrivdes i det som var vårt 'hjem' ved Central Park i en uke, komplett med sykler og det hele. Misliker veldig å bo på hotell, så dette var et supert alternativ. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #20 Skrevet 6. februar 2014 Vi har brukt Airbnb i både New York og Reykjavik og var veldig fornøyde begge steder. Vi brukte det i New York for fire år siden og stortrivdes i det som var vårt 'hjem' ved Central Park i en uke, komplett med sykler og det hele. Misliker veldig å bo på hotell, så dette var et supert alternativ. Hvis ikke jeg husker feil var det lov for 4 år siden, altså i starten av 2010. Det er så typisk nordmenn. Vi forventer at andre skal vise respekt for våre lover og regler, men bryr vi oss når vi selv er ute på reise? Niks. Anonymous poster hash: 14afc...5ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå