AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 De siste månedene har forandret seg mye. Jeg bør være lykkelig. Men jeg er tydeligvis ikke det. Ting jeg har merket: - Jeg kan le i noen sekunder når jeg ser noe morsomt på foreksempel tv, også føle en overveldende følelse av skam, skyld og tristhet, så slutter jeg å le på sekundet. så føler jeg meg plutselig kjempe-ensom. - jeg gidder ikke pynte meg eller sminke meg lengre, og går ut til butikken i joggebukse og en altfor stor regnjakke. jeg dasser bortover veien, og ser ned i bakken. den fine holdningen er borte, jeg orker ikke øyekontakt med noen og håper ingen ser meg. - jeg kjedespiser mye og dette er blitt en rutine for meg. jeg har gått opp mye i vekt. jeg kaster også opp mer, men har ikke gjort det i dag. - jeg orker ikke finne på noe eller ta initiativet til å treffe venner. jeg føler meg skamfull. - jeg tør ikke starte å trene eller møte opp i noen sosiale settinger. jeg føler meg skamfull. - jeg er tiltaksløs, sliten, trøtt og gjør ikke annet enn å ligge i sengen, spise, sove. - jeg føler meg ekstrem ensom, og jeg er trist. jeg vet jeg bør begynne å trene, men jeg orker ikke. Hva er galt med meg? Anonymous poster hash: 452e7...7af
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Du høres deprimert ut. Søk på MADRS-test på nettet og ta en sjekk. Anonymous poster hash: 64bb8...1d5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 men hva skal jeg gjøre.. jeg vil ikke ha det slik,, Anonymous poster hash: 452e7...7af
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Gå til legen, Anonymous poster hash: 03f57...53d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Har gjort det, men fikk vite at ventetiden kan være på flere måneder... hva skal jeg gjøre i mellomtiden? Jeg føler det blir verre og verre for hver dag som går. Anonymous poster hash: 452e7...7af
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Prøv å le, vet dette høres merkelig ut, men bare prøv. Om du vil grine, så griner du. Det du kan prøve er å trene, det har hvertfall hjulpet endel og meg spesielt. Det å være deprimert kan være helt forferdelig og det er ikke alltid medisiner vil hjelpe heller. Jeg pleier som regel å låse meg inne på badet med høy musikk (litt for at kjæresten ikke skal begynne å lure på hvorfor jeg bare satt meg ned å grein) men når jeg er ferdig, føler jeg meg plutselig litt bedre igjen, helt til nestegang. ps. Jeg har også en sykdom som gjør livet xantall mer komplisert i forhold til alderen og hva jeg kan gjøre, jeg er ikke lam, retard whatsoever. Men selvfølgelig kommer depresjonen i tillegg. Anonymous poster hash: ef1ad...e00
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Takk for svar, men hvordan skal jeg få meg selv til å le? Anonymous poster hash: 452e7...7af
Gjest Lille-pus Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Har gjort det, men fikk vite at ventetiden kan være på flere måneder... hva skal jeg gjøre i mellomtiden? Jeg føler det blir verre og verre for hver dag som går. Anonymous poster hash: 452e7...7af Hvis du har fått oppgitt at ventetiden hos din fastlege kan være flere måneder så får du unnskylde at jeg faktisk lurer på om du virkelig har ringt og bestilt time...
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #9 Skrevet 6. februar 2014 Takk for svar, men hvordan skal jeg få meg selv til å le? Anonymous poster hash: 452e7...7af Filmer (komedie, standup osv) Anonymous poster hash: ef1ad...e00
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 Hvis du har fått oppgitt at ventetiden hos din fastlege kan være flere måneder så får du unnskylde at jeg faktisk lurer på om du virkelig har ringt og bestilt time... Ho mener nok at det tar lang tid å vente på time hod psykolog. Og ja, det tar faktisk 9 mnd før man kan få svar! Spørs hvor alvorlig det er. Anonymous poster hash: 03c4b...15e 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #11 Skrevet 6. februar 2014 Om du føler at det blir verre og verre, og til slutt uutholdelig, så bestiller du ny legetime og purrer på de! Anonymous poster hash: 3a3cc...b1c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Ta kontakt med lege. Har du blitt utsatt for ett overgrep?Anonymous poster hash: 440d7...0ee
Gjest lillelarve Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Er det noe negativt som har hendt i livet ditt? Kanskje du bare er deppa for tiden; jeg har også slike perioder. Men om det fortsetter bør du definitivt gå til lege! Eller psykolog kanskje, om det skulle bli virkelig ille... Se komediefilmer, prøv å se om du klarer å le :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå