AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 I følge denne artikkelen i Dagbladet så liker ikke menn damer som reiser: http://www.dagbladet.no/2014/02/04/tema/reise/date/utlandet/utenriks/31621640/ Men hvorfor? Jeg reiser hele tiden, over hele verden og har tidligere jobbet i utlandet. Betyr ikke at jeg er utro eller bare drar et sted sånn uten videre. Har bodd i Oslo i 6 år nå og blir nok boende i Norge. Men jeg kommer fortsatt til å reise masse. Hvorfor skulle det være et problem for gutter? Exen min likte det ikke heller. Jeg har fast jobb og har kun 5 ukers ferie pr år. Langt fra nok, men sånn er det. Anonymous poster hash: e52c9...de0 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Bry deg nå ikke om det da. Det er et like dustete utsagn som at menn ikke liker at damer går med klær i burgunder. Anonymous poster hash: 9bd4e...707 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Bry deg nå ikke om det da. Det er et like dustete utsagn som at menn ikke liker at damer går med klær i burgunder. Anonymous poster hash: 9bd4e...707 Haha jo du sier noe der Men jeg har hørt flere menn si det, de vil ikke date damer som liker å reise for de er oftere utro. Vel, jeg har ALDRI vært utro og er ikke den som reiser for å ha tilfeldig sex akkurat. Jeg liker bare å oppleve nye steder og komme meg vekk. Ene kompisen min mente at damer reiser for å få seg "stor negerkuk." Det syns jeg var ufint sagt. Er DEFINITIVT ikke det jeg er ute etter på ferie. Anonymous poster hash: e52c9...de0 1
Gjest Raindrops Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Synes ikke der noe problem egentlig. Hvis han er så tjukk i huet at han tror jeg reiser på backpacking for å få "stor negerkuk" så kan det bare være med hele mannen. Enkelt og greit. 8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Ene kompisen min mente at damer reiser for å få seg "stor negerkuk." Det syns jeg var ufint sagt. Er DEFINITIVT ikke det jeg er ute etter på ferie. Anonymous poster hash: e52c9...de0 "På seg selv kjenner man andre," skal du si til han da. Jeg tror menn tenker slik om damer som reiser, rett og slett fordi de selv er så sexfikserte. Anonymous poster hash: 9bd4e...707 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Det har vel kanskje med sammenfallende verdier å gjøre? Tror nok redselen for utroskap kanskje fremsettes for å fordekke at man ikke er så glad i å reise selv? Selv liker jeg å reise (som mann), men skulle gjerne har reist mer utenfor europa. Dessverre har jeg en jobb som gjør det veldig vanskelig der man også må være tilgjengelig i ferier, helger og fritiden generelt. Anonymous poster hash: 062a4...90d
Steinar40 Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Hva skal jeg med et kvinnfolk som jeg aldri ser? 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Skal jeg være ærlig a tru? Det at du har reist mye og sannsynligvis opplevd mye mer enn meg virker truende på en eller annen måte, vanskelig å forklare.Anonymous poster hash: b6527...3ea 2
sjonkelrolf Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Jeg ville selv ikke blitt sammen med en jente som har kronisk reiselyst. Både fordi at man stadig må forholde seg til at hun er borte, og fordi jeg har fast jobb jeg må ta vare på. Dessuten, det koster faktisk en del å reise, og en utstrakt reising tærer på økonomien. En god del av de som har vært med på Luksusfellen har også reist mye, og dermed svidd av masse penger. Det eneste man stort sett sitter igjen med etter en reise er minner. Og de kan man ikke omsette på noen måte. Sier ikke at jeg ikke liker å ta meg en tur i ny og ne. Men ikke hele tiden. Akkurat nå KAN jeg heller ikke ta meg fri i tide og utide. 2
King in the North Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 I følge denne artikkelen i Dagbladet så liker ikke menn damer som reiser: http://www.dagbladet.no/2014/02/04/tema/reise/date/utlandet/utenriks/31621640/ Men hvorfor? Jeg reiser hele tiden, over hele verden og har tidligere jobbet i utlandet. Betyr ikke at jeg er utro eller bare drar et sted sånn uten videre. Har bodd i Oslo i 6 år nå og blir nok boende i Norge. Men jeg kommer fortsatt til å reise masse. Hvorfor skulle det være et problem for gutter? Exen min likte det ikke heller. Jeg har fast jobb og har kun 5 ukers ferie pr år. Langt fra nok, men sånn er det. Anonymous poster hash: e52c9...de0 Menn som ikke liker det er nok usikre på både seg selv og forholdet. Fordi de vet hva de selv hadde gjort på slike reiser? Kanskje, men tror mest på at det er en slags sjalusigreie som kommer fra usikkerhet. Om denne usikkerheten kommer frem på denne måten så sitter man igjen med noen ''artige'' diskusjoner med kjæresten. 1
Knirke Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 Jeg pleier ikke å nevne reising før jeg har blitt bedre kjent. Å skrive i profilen sin på nettdating o.l. eller si på første date at man "elsker å reise" synes jeg virker så skrytete Skal jeg være ærlig a tru? Det at du har reist mye og sannsynligvis opplevd mye mer enn meg virker truende på en eller annen måte, vanskelig å forklare.Anonymous poster hash: b6527...3ea Det er interessant at du sier det... Jeg har tenkt samme tanken!
sjonkelrolf Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 Jeg pleier ikke å nevne reising før jeg har blitt bedre kjent. Å skrive i profilen sin på nettdating o.l. eller si på første date at man "elsker å reise" synes jeg virker så skrytete Sist jeg var aktiv på et datingsted, og jeg så en profil der hun skrev at hun reiste, så var det grunn nok til enten å gå videre, eller blokkering. 1
Knirke Skrevet 5. februar 2014 #13 Skrevet 5. februar 2014 Jeg ville selv ikke blitt sammen med en jente som har kronisk reiselyst. Både fordi at man stadig må forholde seg til at hun er borte, og fordi jeg har fast jobb jeg må ta vare på. Dessuten, det koster faktisk en del å reise, og en utstrakt reising tærer på økonomien. En god del av de som har vært med på Luksusfellen har også reist mye, og dermed svidd av masse penger. Det eneste man stort sett sitter igjen med etter en reise er minner. Og de kan man ikke omsette på noen måte. Sier ikke at jeg ikke liker å ta meg en tur i ny og ne. Men ikke hele tiden. Akkurat nå KAN jeg heller ikke ta meg fri i tide og utide. Jeg synes selve ordet reising er mangelfullt og grobunn til misforståelser, siden det kan bety alt fra jordomseiling til Harrytur over svenskegrensen. Engelskmennene har det litt enklere, siden de skiller mellom "travel" og "holiday". Jeg vil klassifisere det meste av Ola Nordmanns reising som "holiday", dvs man reiser på en ferietur på 1-2 uker eller en langweekend for å få et avbrekk, sol, varme og fest osv. Jeg forbinder reising av type "travel" med backpacking, lengre turer, gjerne på flere måneder, utenfor allfarvei. Da reiser man for å oppleve ting, og man får med seg verdifull kulturell bagasje. Sistnevnte er jeg veldig tilhenger av, og synes det er verd å bruke (mye) penger på. Solferier, charter, shoppingturer og langhelger synes jeg i grunn er mest tull og fjas. Det er også en fin snarvei til Luksusfellen, fordi folk gjerne strør om seg med penger når de først er ute på tur 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #14 Skrevet 5. februar 2014 Sist jeg var aktiv på et datingsted, og jeg så en profil der hun skrev at hun reiste, så var det grunn nok til enten å gå videre, eller blokkering. Hva med å heller jobbe med din egen usikkerhet, i stedet for å la det ødelegge for både andre og deg selv? Anonymous poster hash: f013b...a84 5
sjonkelrolf Skrevet 5. februar 2014 #15 Skrevet 5. februar 2014 @Knirke: å reise koster penger, uansett hvor lenge man er borte. Og i noen tilfeller er det helt feil prioritering. En kamerat av meg sluttet i jobben sin før sommeren i fjor, så han måtte finne seg ny jobb. Hva gjorde han? Jo, etter sommeren reiste han på en 3 mnd. tur til Asia, han kom først hjem i november. Hva skjedde med jobbjakten? Han jakter enda, og nå har han forsyne meg dratt på en ny ukestur. Jeg mener det er helt feil måte å prioritere på. Har sagt det veldig forsiktig, at han kanskje burde prioritert jobbjakten høyere. 1
sjonkelrolf Skrevet 5. februar 2014 #16 Skrevet 5. februar 2014 (endret) Hva med å heller jobbe med din egen usikkerhet, i stedet for å la det ødelegge for både andre og deg selv? Anonymous poster hash: f013b...a84 Det har da ikke noe med usikkerhet å gjøre, men heller at jeg ikke har det ekstreme behovet for å reise støtt og stadig. Som sagt, noen turer i ny og ne er bare sunt. For et par år siden var jeg 4 uker i sør-Frankrike på språkskole, hadde det veldig bra der, for all del. Men når det står "liker å reise, og reiser så ofte jeg kan" e.l. leser jeg det som at personen har et et alt for stort reisebehov ift. hva jeg selv har. Og på hvilken måte ødelegger jeg for andre ved evt. å ikke ta kontakt og/eller blokkere profiler hvor jeg leser det? Jeg forholder meg til at jeg har maks 5 ukers ferie pr år, og noen av de feriedagene jeg har må jeg bruke på andre ting jeg sysler med utenfor jobb. Dessuten: jeg reiser kun når jeg føler det er innenfor forsvarlige rammer. Forøyelser kommer alltid etter forpliktelser. Jeg tar ikke unødige sjanser på økonomien bare fordi jeg har lyst til å dra et eller annet sted. Endret 5. februar 2014 av sjonkelrolf
Cuckold Skrevet 5. februar 2014 #17 Skrevet 5. februar 2014 (endret) Hva skal jeg med et kvinnfolk som jeg aldri ser? Det går jo an å reise sammen. Jeg vet ikke hva slags omgangskrets du har, er det sånn at kvinnene absolutt skal reise alene eller med venninner mens mannen er hjemme forstår jeg at du tenker som du gjør, men i min verden er det å oppleve verden sammen en del av et godt forhold. Man reiser jo sammen med kjæresten sin. Det er vel få som har vært mer åpne om problemet med naive nordiske jenter som sprer bena for menn i syden eller menn fra andre mindre likestilte kulturer enn undertegnede, det betyr imidlertid ikke at jeg har noe problem med jenter som reiser. Det er bare denne adferden jeg kritiserer, det å spre bena for gutter fra kulturer det søsteren ikke er like fri til å ligge med hvem hun vil. Jenter som reiser for å oppleve andre kulturer har jeg stor sans for. Kanskje fordi jeg har reist litt som backpacker selv. Endret 5. februar 2014 av Cuckold
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #18 Skrevet 5. februar 2014 Sist jeg var aktiv på et datingsted, og jeg så en profil der hun skrev at hun reiste, så var det grunn nok til enten å gå videre, eller blokkering. Men hvorfor? Er du så usikker på deg selv at du ikke unner damer å reise? Skal vi bare sitte hjemme i leiligheten og se på Hotel Cæsar resten av livet da, ikke oppleve noenting? Anonymous poster hash: e52c9...de0 2
Steinar40 Skrevet 5. februar 2014 #19 Skrevet 5. februar 2014 Det går jo an å reise sammen. Jeg vet ikke hva slags omgangskrets du har, er det sånn at kvinnene absolutt skal reise alene eller med venninner mens mannen er hjemme forstår jeg at du tenker som du gjør, men i min verden er det å oppleve verden sammen en del av et godt forhold. Det er vel få som har vært mer åpne om problemet med naive nordiske jenter som sprer bena for menn i syden eller i andre mindre likestilte kulturer enn undertegnede, det betyr imidlertid ikke at jeg har noe problem med jenter som reiser. Det er bare denne atferden jeg kritiserer, det å spre bena for gutter fra kulturer det søsteren ikke er like fri til å ligge med hvem hun vil. Jenter som reiser for å oppleve andre kulturer har jeg stor sans for. Kanskje fordi jeg har reist litt som backpacker selv. Joda, reise i sammen er selvfølgelig det beste. Så lenge ikke hoved poenget er å konkurrere med alle andre som reiser som gale for å kunne skryte av det. Det er også åpenbart mange som rett og slett ikke klarer å være hjemme av kjedsomhet nåfortida.
sjonkelrolf Skrevet 5. februar 2014 #20 Skrevet 5. februar 2014 Men hvorfor? Er du så usikker på deg selv at du ikke unner damer å reise? Skal vi bare sitte hjemme i leiligheten og se på Hotel Cæsar resten av livet da, ikke oppleve noenting? Anonymous poster hash: e52c9...de0 Foreslår at du leser det jeg skrev over en gang til. Kanskje du får det med deg denne gangen. Dessuten, ser ikke på TV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå