Gå til innhold

Alltid vondt i magen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Har hatt vondt i magen siden jeg var 15 og er nå 26. Begynner å bli så lei og sliten av det. Har det ca 4 ganger i uken, varierende hvor vondt. Kan det være mensensmerter? Bare hele måneden?

Det er alltid vondt nederst i magen og gjør vondt å puste, stå/sitte med rett rygg, slitsomt og prate osv. Blir ofte kvalm/svimmel og "sliten" i ryggen.

Legen sier at det ikke er noen grunn til å ha kronisk vondt nederst i magen og at han ikke vet hva det kan være. Så derfor kan han ikke henvise meg til videre undersøkelser heller. Så hadde håpet på noen tips her.

Smertestillende virker skjelden (Ibux, paracet, Paralgin forte osv)

Har lavt stoffskifte og går på p-piller. Ofte diaré og avføring flere ganger om dagen.

Beklager for langt og detaljert spørsmål, men håper virkelig noen har hatt noe lignende eller vet hva det kan være og kan hjelpe meg litt. Føler meg så dum hver gang jeg er hos legen og han virker irritert over at jeg plager han med dette igjen. Når han sier at det ikke er noe å gjøre. Men klarer snart ikke mer. Det er så vondt og går utover så mye!

Anonymous poster hash: 27702...94b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Allergi/intoleranse mot noe du spiser?

Irritabel tarm?

Anonymous poster hash: a3a85...087
Skrevet

Har du vært hos gynekolog?

Anonymous poster hash: 79a7d...2fd

Skrevet (endret)

Siden du har diaré så ofte i tillegg tenker jeg med en gang at det er tarmrelatert. Jeg ville gått til legen (skaff deg ny fastlege!) og kommet med ønske om koloskopi (hvor de titter på tykktamen din). Kanskje også gastroskopi for å utelukke glutenallergi.

Ville også tatt en gyekologisk undersøkelse.

Håper du finner ut av det, for dette høres ikke kjekt ut i det hele tatt :klem:

Endret av melly666

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...