Mariannet Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Hei! Jeg er helt ny her og jeg aner ikke hvor jeg skal poste dette innlegget så dere får ha meg unnskyldt! Det jeg lurer på er: Kjæresten min skal på tur til Irland med jobben og jeg har fått tilbudet om å være med, problemet er at jeg er 16 år (fyller 17 i år) og eneste som er under 18.. Ser på nettet at det er 18 års grense på å kjøpe alkohol der, men har også lest noen plasser at folk skriver at "barn" kan være der til klokken 21.00 eller lignende. Noen har også skrevet at det er lov å være med for de under 18 så lenge de ikke kjøper! Stemmer dette? Noen som har vært der eller har erfaringer? Veldig flaut og kjedelig om jeg må sitte på rommet når absolutt alle de andre er ute... :/ Ikke så nøye om jeg ikke får kjøpt noe, bare jeg kommer inn å får være med. Takknemlig for svar og/eller tips!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 21 års grense i Irland, faktisk.Anonymous poster hash: d45c9...474
Mariannet Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2014 http://www.barkeeper.ie/page.asp?menu=157&page=274 ??
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #5 Skrevet 6. februar 2014 Du harjo fått svar? Anonymous poster hash: f0820...e99
Mariannet Skrevet 6. februar 2014 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2014 Ville gjerne hatt litt erfaringer fra folk og i følge linken jeg kommenterte over her er det 18? De som har booket turen sier også 18? Men vet noen om hvordan reglene er på å være med inn på barer og man ikke kjøper alkohol?
Kvothe Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Du kan være med inn på puber selv om du ikke er 18, men de ber deg nok om å forlate puben når klokka er 21 (kl 22 mellom 1. mars og 1. september mener jeg å huske) Regner med at nattklubber og enkelte barer har bouncers som sjekker id og at du er over aldersgrensen.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Hei! Jeg har bodd i Irland som 17 og 18åring, så jeg kan nok hjelpe deg her Det er 18 årsgrense på all alkohol og tobakk, men dersom du er 17 og sammen med venner som er over 18 så ser de oftest igjennom fingrene på dette. Jeg opplevde aldri å bli kastet ut av bar, og heller ikke at de sjekket legg klokka 21/22 så lenge du allerede er inne bouncerene er strengere ved utesteder.. På barene er det alt fra 3åringer til 80åringer Ps.Du kan fint prøve å kjøpe alkohol i baren uten legg. De blir ikke sure om de finner ut at du er under 18, alle ungdommer prøver seg der kos deg på tur!Anonymous poster hash: fc761...ba6
happiest Skrevet 1. mars 2014 #10 Skrevet 1. mars 2014 Jeg har vært i Irland. Var over 18 da. Men var ikke noe problem med alkohol og utesteder. Kjøpte ikke alkohol på butikken, så kan godt hende det er en aldersgrense der. Men på pubene spurte de ikke etter legitimasjon, mulig et par spurte om vi var over 18, men da svarte vi bare ja uten å vise noe. Men på de "skikkelige" utestedene så spurte de etter legg. Men det er jo puber som er gøyest i Irland
Mariannet Skrevet 8. april 2014 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2014 Hei! Jeg har bodd i Irland som 17 og 18åring, så jeg kan nok hjelpe deg her Det er 18 årsgrense på all alkohol og tobakk, men dersom du er 17 og sammen med venner som er over 18 så ser de oftest igjennom fingrene på dette. Jeg opplevde aldri å bli kastet ut av bar, og heller ikke at de sjekket legg klokka 21/22 så lenge du allerede er inne bouncerene er strengere ved utesteder.. På barene er det alt fra 3åringer til 80åringer Ps.Du kan fint prøve å kjøpe alkohol i baren uten legg. De blir ikke sure om de finner ut at du er under 18, alle ungdommer prøver seg der kos deg på tur!Anonymous poster hash: fc761...ba6 Tusen takk for svar :D Men har også lurt på om jeg må få skaffet meg et legg eller skrape bare for å ha med i tilfelle? Reisefølget er alt i fra 19-60 år så jeg ville trodd det gikk fint å komme inn men er jo en risk. Og tenks å flaut å møtte snu i døra :O Men får isåfall satse på å kle meg litt voksent, hihi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå