Gå til innhold

Fordommer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har merket at jeg har mange fordommer. Særlig har jeg fordommer mot muslimer og da helst muslimske menn. Liker feks dårlig å gå inn i innvandrerbutikker hvor det er mange arabiske menn, føler at måten de snakker på er så aggressiv, nei da går jeg heller inn i vitnamesiske forretninger med behagelige mennesker. Jeg har også fordommer mot norske kvinner som gifter seg med muslimske menn, tenker at de må være ganske dumme som lar seg "lure" på den måten og at de muligens ikke har sjanse på norske menn. MEN her er det viktige unntak; hvis den norske damen er jevnaldrene med den muslimske mannen og har et helt vanlig utseende (hva nå det er?) så har jeg ikke fordommer i det hele tatt, da synes jeg bare det er koselig. Det er hvis damen er oppmot 10 år eller enda eldre, enn den muslimske mannen fordommene blomstrer. Jeg tenker noe ala "bare vent til det har gått 3-år og han har fått oppholdstillatelse, da stikker han". Jeg vet jo at alle har fordommer, men det er jo ikke noe kjekt å merke at en selv er blant disse "lavpannede, fordomsfulle menneskene" samtidig som jeg tenker at det er positivt at man ser og innrømmer sine fordommer, da blir de mindre farlige. Hvilke fordommer har dere?



Anonymous poster hash: 9fec4...60d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...