Gå til innhold

Parkeringsbot


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et kanskje litt dumt spørsmål. Når man først får bot, kan man stå parkert der man fikk boten med lappen synlig?

Det er i forbindelse med brøyting. Og det er snakk om bare en dag.

Anonymous poster hash: 3dfd8...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du står i veien for feks brøyting kan du riskere at bilen taues vekk, dersom du ikke flytter den innen rimelig tid.



Anonymous poster hash: f974f...79c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f*** , bilen er borte!

Jeg tenkte jeg skulle mate babyen og sånt for å så flytte den etterpå siden jeg alt fikk bot. Men nå kikket jeg ut vinduet og der er bilen min vekk.

Jeg har aldri opplevd dette og vet ikke hva som skal skje videre! Får jeg noe brev i posten om hvor bilen befinner seg? Når kan jeg hente den? Og får jeg større bot?

Please!!!

Anonymous poster hash: 3dfd8...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,
Jeg har et kanskje litt dumt spørsmål. Når man først får bot, kan man stå parkert der man fikk boten med lappen synlig?

Det er i forbindelse med brøyting. Og det er snakk om bare en dag.



Anonymous poster hash: 3dfd8...eb0

Det kommer kanskje an på hva som er årsaken til boten... I forbindelse med brøyting ja. Er du klar til å ta en risiko så er det jo bare å prøve.

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med oss en gang, bilen var plutselig vekk. Tror vi ringte viking (?), og måtte vel betale en tusenlapp for å få den ut..



Anonymous poster hash: e7b23...b05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, dumme dumme meg! Nå hater jeg meg selv for å ha ignorert. Jeg så en annen bil parkert ved siden av meg og tenkte at "de kommer bare til å måke rundt bilene".

Nå har jeg lest bilmiljøetaten sin nettside og det står at jeg må betale 2200 kr. Hvor dum kan det gå an å bli? Jeg tenkte at 750, er ikke mye, men jeg visste jo ikke at det skulle bli tredoblet! Eller kommer parkeribgsboten i tillegg?

Dette er hvertfall en dyr lærepenge!

Anonymous poster hash: 3dfd8...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring med en gang, en venninne av meg lot det gå et par dager og fikk dagbøter og beløpet steg betraktelig (2-3x opprinnelig beløp).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med oss en gang, bilen var plutselig vekk. Tror vi ringte viking (?), og måtte vel betale en tusenlapp for å få den ut.. Anonymous poster hash: e7b23...b05

Så dere fikk bilen ut og hjem for bare 1000 kr? Eller er dette noe dere betalte til viking i tillegg til de andre avgiftene?

Anonymous poster hash: 3dfd8...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring med en gang, en venninne av meg lot det gå et par dager og fikk dagbøter og beløpet steg betraktelig (2-3x opprinnelig beløp).

Det skal jeg helt sikkert gjøre. Takk!

Anonymous poster hash: 3dfd8...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, dumme dumme meg! Nå hater jeg meg selv for å ha ignorert. Jeg så en annen bil parkert ved siden av meg og tenkte at "de kommer bare til å måke rundt bilene".

Nå har jeg lest bilmiljøetaten sin nettside og det står at jeg må betale 2200 kr. Hvor dum kan det gå an å bli? Jeg tenkte at 750, er ikke mye, men jeg visste jo ikke at det skulle bli tredoblet! Eller kommer parkeribgsboten i tillegg?

Dette er hvertfall en dyr lærepenge!

Anonymous poster hash: 3dfd8...eb0

Håper du har lært av dine egne feil nå da. Bilen som sto parkert ved siden av deg har sikkert også fått bot, og/eller blitt tauet vekk. Parkeringsvaktene er der nok relativt fort

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ringte jeg dem og de sa at jeg må betale et totalbeløp på 2700 kr om jeg henter den innen midnatt i morgen. men jeg vet ikke hva de har regnet med. De sa at det påløper 400 kr første døgn så 200kr hverdag etter det. Det som er så skipt er at jeg ikke får penger før mandag! Jeg har ikke råd til å betale så mye nå.

Anonymous poster hash: 3dfd8...eb0

Anonymous poster hash: 3dfd8...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får høre om noen andre i din nære omgangskrets kan hjelpe deg med det da, eller så er det kanskje ikke så mye mer å gjøre enn og vente til du har penger å betale med selv, alternativt spørre om du kan dele opp betalingen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så dere fikk bilen ut og hjem for bare 1000 kr? Eller er dette noe dere betalte til viking i tillegg til de andre avgiftene?

Anonymous poster hash: 3dfd8...eb0

Dette er noen år siden, og ikke i oslo. Men tror det var viking som hadde den ja, og vi betalte ca 1000 kroner for å få ta den med hjem. De hadde den "låst inne" frem til vi betalte.

Anonymous poster hash: e7b23...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du parkerer på en slik plass til å begynne med!? Brøyting vinterstid er da ikke noe eksotisk eller nytt fenomen.

Anonymous poster hash: aa64b...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du parkerer på en slik plass til å begynne med!? Brøyting vinterstid er da ikke noe eksotisk eller nytt fenomen.

Anonymous poster hash: aa64b...264

Sikkert soneparkering? De pleier å sette opp skilt med varsel om borttauing utafor hos oss ved feiing/brøyting vet jeg. Da må man være obs og følge med!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...