Gjest bustyvel Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Noen gode råd mot kvalme? Har vært konstant uggen og småkvalm i en uke +/-, kastet opp noen ganger forrige uke, har ikke gjort det på en stund nå, men føles som det skal skje flere ganger… Spiser som vanlig, unngår meieriprodukter siden det gjør meg kvalmere. Legen ville ha i meg reisesyketabletter, men jeg vet ikke helt jeg… Noen gode kjerringråd? Har prøvd ingefærte, men den hjalp liksom ikke. Jeg er helt sikkert ikke gravid, så jeg aner ikke hvor kvalmen kommer fra.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Prøv å ta noe syredempende. Jeg gikk to mnd med kvalme pga irritasjon i magesekken, når jeg tok syredempende så ble kvalmen lindret. Anonymous poster hash: f556d...9a2
snusmumriken Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Sitrondrops og/eller sitrusfrukter om du tåler det! Og lett (altså lite fett) mat. Reisesyketabletter er jo knall, noe grunn til at du ikke vil ta det? Jeg har tatt det en god del oppigjennom (bli kvalm av å se på en bil), har bare positivt å si om det Ellers så fikk jeg noen pittesmå piller som startet på A etter at jeg ble operert i fjor og var superkvalm. Jeg husker såklart ikke hva det het, men fikk inntrykk av at det var relativt vanlig, går jo an å foreslå for legen? 1
Gjest bustyvel Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Sitrondrops og/eller sitrusfrukter om du tåler det! Og lett (altså lite fett) mat. Reisesyketabletter er jo knall, noe grunn til at du ikke vil ta det? Jeg har tatt det en god del oppigjennom (bli kvalm av å se på en bil), har bare positivt å si om det Ellers så fikk jeg noen pittesmå piller som startet på A etter at jeg ble operert i fjor og var superkvalm. Jeg husker såklart ikke hva det het, men fikk inntrykk av at det var relativt vanlig, går jo an å foreslå for legen? Jeg er dessverre allergisk mot sitronsyre. Jeg er litt skeptisk fordi jeg jo ikke er reisesyk, men altså - dersom det faktisk funker og man ikke blir avhengig, så kanskje? Takk for tips =) Til AB over her: Syredempende som i hva da?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Vet du det heeelt sikkert at du ikke er gravid? Bare tenker at det kan være mulig at det ikke har slått ut på test enda. Testen er ikke 100% sikker uansett. Anonymous poster hash: 9682b...eba
Sillicious Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Ingefærkapsler tar jeg. Sliter med kvalme daglig og disse funker kjempebra! :-)
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Jeg er dessverre allergisk mot sitronsyre. Jeg er litt skeptisk fordi jeg jo ikke er reisesyk, men altså - dersom det faktisk funker og man ikke blir avhengig, så kanskje? Takk for tips =) Til AB over her: Syredempende som i hva da? Som i Titralac feks som du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Anonymous poster hash: f556d...9a2
Millimani Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Drikk Farris og/eller eplejuice, evt kombinert med hverandre.
Gjest bustyvel Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Takker for tips igjen. Går på p-piller og har tatt disse helt etter "boka" (vet de ikke er 100% sikre uansett), og tatt flere tester, alle er negative, så jeg anser sjansen som veldig liten…
xxhmj Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 Jeg slet med kvalme og jeg fikk noe kvalmedempende av legen som faktisk hjalp litt, var fortsatt litt kvalm, men jeg kastet ikke opp.
snusmumriken Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 Jeg er dessverre allergisk mot sitronsyre. Jeg er litt skeptisk fordi jeg jo ikke er reisesyk, men altså - dersom det faktisk funker og man ikke blir avhengig, så kanskje? Takk for tips =) Til AB over her: Syredempende som i hva da? Man blir ikke avhengig
fresia Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 Sitrondrops og/eller sitrusfrukter om du tåler det! Og lett (altså lite fett) mat. Reisesyketabletter er jo knall, noe grunn til at du ikke vil ta det? Jeg har tatt det en god del oppigjennom (bli kvalm av å se på en bil), har bare positivt å si om det Ellers så fikk jeg noen pittesmå piller som startet på A etter at jeg ble operert i fjor og var superkvalm. Jeg husker såklart ikke hva det het, men fikk inntrykk av at det var relativt vanlig, går jo an å foreslå for legen? hva slags reisesyketabletter tar du? bivirkninger? jeg sliter med reisesyke, men har aldri tatt noe for det annet en armbånd som ikke funka. har afipran mot kvalme, men de er jo ikke reisesyketabletter akkurat..
Sillicious Skrevet 5. februar 2014 #13 Skrevet 5. februar 2014 hva slags reisesyketabletter tar du? bivirkninger? jeg sliter med reisesyke, men har aldri tatt noe for det annet en armbånd som ikke funka. har afipran mot kvalme, men de er jo ikke reisesyketabletter akkurat.. Vil bare tilføye her at jeg sliter også med reisesyke og jeg tar Postafen. Ingen bivirkninger som jeg har merket! 1
snusmumriken Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 hva slags reisesyketabletter tar du? bivirkninger? jeg sliter med reisesyke, men har aldri tatt noe for det annet en armbånd som ikke funka. har afipran mot kvalme, men de er jo ikke reisesyketabletter akkurat.. Jeg tar postafen! (Se her for eksempel: http://www.apotek1.no/produkter/postafen-25mg-tabletter-10-stk-165787p) Det er reseptfritt, men jeg opplever ofte at jeg må spørre etter det for det står ikke ute i butikken. Av bivirkninger så blir jeg litt trøtt, men andre i min familie merker ingenting. Anbefales uansett
fresia Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 Jeg tar postafen! (Se her for eksempel: http://www.apotek1.no/produkter/postafen-25mg-tabletter-10-stk-165787p) Det er reseptfritt, men jeg opplever ofte at jeg må spørre etter det for det står ikke ute i butikken. Av bivirkninger så blir jeg litt trøtt, men andre i min familie merker ingenting. Anbefales uansett takk! skal på tolvtimers lang biltur i påskeferien så den skal absolutt prøves ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå