AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Jeg har ekstremt dårlig konsentrasjon, noe som passer seg dårlig når jeg blir student til høsten. Jeg sliter ikke psykisk, har ikke dysleksi, ADHD eller lignende, har bare veldig dårlig konsentrasjon. Motivasjonen er der, men ikke konsentrasjonen, selv om det ikke høres så logisk ut. Jeg lurer rett og slett på hva jeg kan gjøre for å få bedre konsentrasjon. Jeg sover bra, spiser sunt, trener, så det kan ikke være noe med livsstilen heller. Har alltid hatt litt dårlig konsentrasjon når det kommer til skole, men har likevel gjort det bra. Blir ofte "i siste liten-arbeid", og det irriterer meg. Derfor lurer jeg på hva en lege kan gjøre for meg. Finnes det medikamenter mot dette? Har tidligere prøvd Ritalin(kun et par ganger), og jeg ble ekstremt fokusert. Men jeg tror vel egentlig ikke at en ordentlig lege vil skrive ut den slags preparater til noen som ikke lider av ADHD/narkolepsi. Har dere noe informasjon? Anonymous poster hash: 2ee6d...b00
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Har det samme problemet, du må bare lære deg og leve med det. Jeg har lært meg teknikker slik at det går bedre. Det blir verre når jeg er stresset. Da tar jeg en pause og strekker meg litt. Det finnes ikke piller mot alt. Anonymous poster hash: 40c94...f78
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Dette høres fullstendig normalt ut. Jeg er selv veldig ukonsentrert med skolearbeidet, selv om jeg går på drømmestudiet, og alt vi gjør er kjempeinteressant. Likevel tar det meg over en time før jeg kan komme godt i gang med lesinga, og selv da tar jeg meg selv i å stirre ut i rommet og tenke på andre ting hvert femte-tiende minutt Anonymous poster hash: c1421...dfc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå