AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Del Skrevet 4. februar 2014 Hei! Kan dere hjelpe meg med å skrive en god pakkeliste til jeg skal reise på interrail med en 55+15 L sekk i sommer? Anonymous poster hash: f7733...a39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 4. februar 2014 #2 Del Skrevet 4. februar 2014 Hvor skal du, og hvordan har du tenkt å overnatte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Del Skrevet 4. februar 2014 Jeg skal til Ungarn (Budapest), Kroatia, Hellas, Italia, og på veien drar vi også innom Tyskland, og forhåpentligvis Amsterdam! Vi har tenkt til å bo på hosteller. Anonymous poster hash: f7733...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 4. februar 2014 #4 Del Skrevet 4. februar 2014 Jeg ville forsøkt å passe så lett som overhodet mulig. Nå vet jeg ikke hvordan du er til å pakke, men selv har jeg hatt en tendens til å pakke omtrent dobbelt så mye som jeg trenger. Etter en todagers tur i fjellet med sekk på 15 kilo har jeg endelig lært å pakke lettere...! Min liste ville sett omtrent slik ut: -ei langbukse i lin -en shorts -to tights, en lang og en til knærne/leggene -et par-tre lange, lette topper som kan brukes sammen med tightsene -en tynn cardigan eller lignende -en sommerkjole/strandkjole -en lett sommerjakke -en litt varm genser, type fleece eller annen microfiber. Eventuelt tynn ull. -to-tre BHer og truser -tre par med sokker -to bikinier -gode vandresko -lette sandaler eller ballerinasko -microfiberhåndkle -Biotex håndvaskemiddel -toalettsaker - for meg ville det vært deo, linser og linsevæske, tannkost, tannkrem, shampo og balsam i reisestørrelse, maskara og solkrem. Ta med dopapir!! -solbriller -kamera, mobil og lader til disse -et lite reiseapotek, husk det du evt bruker av faste medikamenter Nå har jeg sikkert glemt noe, og hva du trenger anhenger jo også av hvilken type tur dere skal på. Er det mest strandliv dere ser for dere vil du gjerne ha med en ekstra strandkjole, et par flip flops og et strandhåndkle, skal dere oppsøke kultur kan det være greit å ha med klær som dekker litt mer. Skal dere være sporty kan det være greit å ta med et sett med treningsklær etc. Men baser deg på å ha med så lite som mulig og vask opp om kvelden, så har du rent og tørt neste morgen. Skulle du trenger ekstra sokker eller undertøy underveis er det som regel overkommelig å kjøpe nytt. Også er det veldig greit å ha plass i sekken til det man shopper underveis! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Del Skrevet 4. februar 2014 Jeg var på interrail i fjor sommer i 1 måned, vil anbefale å ta med mye undertøy. det kan være vanskelig å finne steder og vaske klær, så å ta med et lager er lurt. Jeg var mye i italia og hellas, og der er det ikke så mye vaskemuligheter, med mindere man leter mye. Vi kjøpte med oss vaskepulver og vasket det mest nødvendige for hånd, men er litt deilig og ikke håndvaske undertøyet. Gode gå sko er et must, hvertfall hvis du planlegger mye by-vandring. Også noen lette sko til de dagene man ikke skal gå så mye. Vil også anbefale å ikke pakke sekken helt full, jeg reiste fra Norge med halvfull sekk, og kom tilbake med en stappfull sekk, så lurt å ha litt plass til shopping :D God tur :D Anonymous poster hash: dc262...2a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiol Skrevet 5. februar 2014 #6 Del Skrevet 5. februar 2014 Som de andre nevner over her, skriver jeg også under på at man bør pakke så lett som mulig. Ingenting er så irriterende som en tung sekk man sliter med å pakke sammen for hver gang... Av ting som ikke har blitt nevnt over, vil jeg også anbefale: Lakenpose - om dere vil bo billigst mulig underveis, kan man fort ramle borti noen litt urene rom, og da er det godt å ha sin egen lakenpose å sove i =) Lommekniv - grei å ha i mange situasjoner, siden blant annet både har pinsett, skrutrekker, flaskeåpner og kniv... Kortstokk - er du glad i å spille spill, er en kortstokk obligatorisk på lange togturer! Kindle - for å slippe å bære rundt på tunge guidebøker og annen litteratur, er Kindle et genialt lite lesebrett med over en måneds batteritid. Her kan man laste ned både Lonely Planet guider og bøker på norsk. Jeg vil også anbefale å kjøpe små stoffposer i forskjellige farger, sånn at du kan ha en med undertøy, en med skittentøy og en med plater/tabletter for eksempel. Det gjør sekken mye mer oversiktlig! Et tips er å sette seg ned å lage en pakkeliste du kan krysse av på før du drar, sånn at du er sikker på at du får med meg alt. Da føler hvert fall jeg en større trygghet når jeg drar avgårde. Men om du ikke har tid til det, har jeg laget en generell pakkeliste på bloggen min som du kan skrive ut og krysse av på om du vil =) Lykke til med pakkingen! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #7 Del Skrevet 5. februar 2014 Tusen takk! Skal sette meg ned å prøve å samle en pakkeliste nå Anonymous poster hash: f7733...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #8 Del Skrevet 5. februar 2014 Jøye meg..er voksne folk så lite selvstendige at de trenger hjelp til pakkeliste på ferie.. Anonymous poster hash: 439ee...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #9 Del Skrevet 5. februar 2014 Jøye meg..er voksne folk så lite selvstendige at de trenger hjelp til pakkeliste på ferie.. Anonymous poster hash: 439ee...f62 Jeg er 18 år gammel, så er vet ikke om du vil definere meg som "voksen" jeg, og på en slik tur trenger man litt andre ting enn på typiske sydenturer, så sånne spydige kommentarer syntes jeg du kan spare deg for Anonymous poster hash: f7733...a39 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #10 Del Skrevet 5. februar 2014 hehe. 18 år så bør du vite hva du skal ha med deg på ferie. Interrail er tross alt ikke sydpolekspedisjon. Anonymous poster hash: 439ee...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #11 Del Skrevet 5. februar 2014 hehe. 18 år så bør du vite hva du skal ha med deg på ferie. Interrail er tross alt ikke sydpolekspedisjon. Anonymous poster hash: 439ee...f62 Nei, men er ikke vant til å ha med meg microfiber håndkle, lommekniver, lakenposer, vaierlås og håndvaskemidler, og er derfor fint å få tips om dette. Er ikke som om jeg bare kan kaste et badehåndkle, en bikini og noen sommerkjoler i en koffert. Interrail er tross alt ikke all-inclusive i Alanya. Anonymous poster hash: f7733...a39 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 5. februar 2014 #12 Del Skrevet 5. februar 2014 Ta med alt det gamle stygge undertøyet som ligger nederst i skuffen, og kast dem etter bruk. Null undertøysvask, og ryddigere klesskap når du kommer hjem! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 5. februar 2014 #13 Del Skrevet 5. februar 2014 Sovepose? Sånn liten lett en Ellers er det mye fine pakketips her! Ta med nok undertøy ja, det kan jeg skrive under på Godt med en vid linbukse som Thorn skriver. Komfort bør være prioritet, finnes komfortable penklær også, man drar ikke på interrail for å være superstæsja. Jeg hadde valgt bort unødvendig pynt og klær du kanskje bruker en gang Selv hadde jeg med en del små skjørt og topper som funket fint både på dagen og på kvelden når vi ville feste. Og en tynn strikkegenser/cardigan er gull verdt. Høye heler er unødvendig, ta heller med et par litt finere flip flops Jeg hadde med badehåndkle, fikk god bruk for det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #14 Del Skrevet 5. februar 2014 Ta med alt det gamle stygge undertøyet som ligger nederst i skuffen, og kast dem etter bruk. Null undertøysvask, og ryddigere klesskap når du kommer hjem! Smart!! :DAnonymous poster hash: 3eb0d...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #15 Del Skrevet 5. februar 2014 Ta med alt det gamle stygge undertøyet som ligger nederst i skuffen, og kast dem etter bruk. Null undertøysvask, og ryddigere klesskap når du kommer hjem! Ahh, det var faktisk lurt! - TS Anonymous poster hash: f7733...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 5. februar 2014 #16 Del Skrevet 5. februar 2014 Ta med alt det gamle stygge undertøyet som ligger nederst i skuffen, og kast dem etter bruk. Null undertøysvask, og ryddigere klesskap når du kommer hjem! Den idéen elsker jeg!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #17 Del Skrevet 5. februar 2014 hehe. 18 år så bør du vite hva du skal ha med deg på ferie. Interrail er tross alt ikke sydpolekspedisjon. Anonymous poster hash: 439ee...f62 Slutt å vær en pikk. Det er både gjennomtenkt og smart å spørre om råd fra de som har erfaring med backpacking. Anonymous poster hash: 9465d...1a6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #18 Del Skrevet 5. februar 2014 hehe. 18 år så bør du vite hva du skal ha med deg på ferie. Interrail er tross alt ikke sydpolekspedisjon. Anonymous poster hash: 439ee...f62 Jeg er 42 og synes det var mange fine tips her. Det er da ingenting galt i å spørre erfarne reisende vel? Anonymous poster hash: 3dc57...e0c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 5. februar 2014 #19 Del Skrevet 5. februar 2014 Kom på en ting til jeg ville hatt med: en tynn regnponcho som tar liten plass å pakke ned, men som er stor nok til å dekke sekken når du har den på. Veldig praktisk å ha med! Jeg syns selv det er veldig greit å be andre om pakketips, særlig hvis jeg skal et helt nytt sted eller på en ferietype jeg aldri har vært på før. Hva i all verden skulle være galt med det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #20 Del Skrevet 6. februar 2014 Kom på en ting til jeg ville hatt med: en tynn regnponcho som tar liten plass å pakke ned, men som er stor nok til å dekke sekken når du har den på. Veldig praktisk å ha med! Jeg syns selv det er veldig greit å be andre om pakketips, særlig hvis jeg skal et helt nytt sted eller på en ferietype jeg aldri har vært på før. Hva i all verden skulle være galt med det? *noterer*, er jo så mange ting jeg aldri verden hadde tenkt på, så skjønner ikke hva som er galt med å forhøre seg litt, denne tråden hjelper meg masse Anonymous poster hash: f7733...a39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå