mandel92 Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #41 Skrevet 4. februar 2014 De gjør det frivillig. Skal vi forby tobakk og alkohol? Tenk på hvor mange mennesker som får livene sine ødelagt av dette, og ikke minst barn...... Skadevirkningene etter boksing blir jo tilnærmet lik null sammenlignet med skadevirkningene av alkohol og tobakk. Anonymous poster hash: 7941c...99f Boksing blir ikke bedre bare fordi det finnes andre ting som er verre. Å sammenlikne boksing med alkohol blir bare for dumt. Men for å svare på spørsmålet, så ja, det burde egentlig være forbudt, men det ville omtrent være umulig å få i gjennom. Men nå er det ikke det tråden handler om.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #42 Skrevet 4. februar 2014 Hadde ikke bilkjøring vært nyttig så burde det også være forbudt, men det er faktisk nyttig og noe vi er avhengig av, det samme kan ikke sies om boksing. Så nei, det setter ikke ting i perspektiv. Først må du skjønne hva perspektivet er tror jeg ....hmm. Les hva jeg skriver et par ganger til Anonymous poster hash: 02233...b43
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #43 Skrevet 4. februar 2014 Et verdensomspennende forbud vil uansett ikke løse noenting. Folk har arrangert boksekamper i alle tider, både forbudte og lovlige, og det tar nok ikke slutt med det første. Anonymous poster hash: 0209e...e18
Erazor Skrevet 4. februar 2014 #44 Skrevet 4. februar 2014 Synes det er skremmende at flertallet i denne tråden synes det er greit at mennesker dør etter en kamp fordi man har gått i ringen frivillig. Synes det er en kvalmende holdning, og sier mye om menneskesynet. Av og til må man beskyttes mot seg selv. Finner ingenting positivt med boksing i motsetting til andre idretter. Tror ikke at noen synes det er «greit» at mennesker dør, men det er like lite greit at noen dør etter basehopping, blir hardt skadet på snowboard, blir «skrekktaklet» (hurra for media) på fotballbanen eller lignende. Boksing gir en god kroppsbeherskelse og øye/hånd-koordinasjon, timing, man lærer å tåle en trøkk, man lærer å unnvike slag og holde guarden oppe, man får god kondisjon og lærer å lese en motstander, for å nevne noe. Hvis man først skal beskyttes mot seg selv med overformynderi, så er ikke boksing det stedet hvor jeg hadde begynt. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #45 Skrevet 4. februar 2014 Synes det er skremmende at flertallet i denne tråden synes det er greit at mennesker dør etter en kamp fordi man har gått i ringen frivillig. Synes det er en kvalmende holdning, og sier mye om menneskesynet. Av og til må man beskyttes mot seg selv. Finner ingenting positivt med boksing i motsetting til andre idretter. Nå får du gi deg, det er da ingen her som har sagt at de synes det er greit at mennesker dør? Å dø er en uungåelig konsekvens av det å leve, noen velger å ta større eller andre risikoer enn andre. Det blir også veldig unyansert for meg når du hevder du ikke finner noe positivt ved boksing, men heldigvis er det ikke opp til deg å avgjøre hva andre voksne mennesker skal bruke tiden sin på. Jeg blir oppgitt over et menneskesyn hvor man mener man har moralsk rett til å dømme andre som har andre preferanser enn en selv. Et eksempel er hvordan en del land har lovgivning mot homofili - som om det er noen andres sak hvem et menneske deler hus og hjem med, så lenge det er to frivillige voksne som er i forholdet. Akkurat som det ikke går utover den heterofile amerikaneren eller russeren at naboen hans eller hennes er homofil, går det heller ikke ut over deg om to frivillig utøver en kampsport under ordnede former. Løsningen for din del er enkel: La være å se på Anonymous poster hash: 30101...d60
mandel92 Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #46 Skrevet 4. februar 2014 Nå får du gi deg, det er da ingen her som har sagt at de synes det er greit at mennesker dør? Å dø er en uungåelig konsekvens av det å leve, noen velger å ta større eller andre risikoer enn andre. Det blir også veldig unyansert for meg når du hevder du ikke finner noe positivt ved boksing, men heldigvis er det ikke opp til deg å avgjøre hva andre voksne mennesker skal bruke tiden sin på. Jeg blir oppgitt over et menneskesyn hvor man mener man har moralsk rett til å dømme andre som har andre preferanser enn en selv. Et eksempel er hvordan en del land har lovgivning mot homofili - som om det er noen andres sak hvem et menneske deler hus og hjem med, så lenge det er to frivillige voksne som er i forholdet. Akkurat som det ikke går utover den heterofile amerikaneren eller russeren at naboen hans eller hennes er homofil, går det heller ikke ut over deg om to frivillig utøver en kampsport under ordnede former. Løsningen for din del er enkel: La være å se på Anonymous poster hash: 30101...d60 Så jeg skal godta urett som ikke rammer meg selv? Så man skal godta vold i ordnede former? Nei, det synes jeg ikke. Vold er aldri greit, men mindre liv står i fare. Dette gjelder selv om folk tilsynelatende er med på det frivillig. 1
viren Skrevet 5. februar 2014 #47 Skrevet 5. februar 2014 Så jeg skal godta urett som ikke rammer meg selv? Så man skal godta vold i ordnede former? Nei, det synes jeg ikke. Vold er aldri greit, men mindre liv står i fare. Dette gjelder selv om folk tilsynelatende er med på det frivillig. Ja det er nettopp det du skal - så lenge det er frivillig. Skal du også forby BDSM - fordi det for noen kan gå hardt for seg? "Rett" er stikkordet, ikke "urett". Retten til å bestemme over seg selv, sin egen kropp og sitt eget liv.
mandel92 Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #48 Skrevet 5. februar 2014 Ja det er nettopp det du skal - så lenge det er frivillig. Skal du også forby BDSM - fordi det for noen kan gå hardt for seg? "Rett" er stikkordet, ikke "urett". Retten til å bestemme over seg selv, sin egen kropp og sitt eget liv. Vel, da er vi uenige. Av og til vet ikke mennesker sitt eget beste, så av og til må man hjelpe folk å innse hva sitt eget beste er. Jeg tviler på at bokseren som døde hadde noe ønske om å dø. Jeg mener ikke at man skal forby BDSM, men om en dør under akten, så burde den andre bli tiltalt, selv om begge var frivillig med på det.
Gjest Lincoln Skrevet 5. februar 2014 #49 Skrevet 5. februar 2014 Vel, da er vi uenige. Av og til vet ikke mennesker sitt eget beste, så av og til må man hjelpe folk å innse hva sitt eget beste er. Jeg tviler på at bokseren som døde hadde noe ønske om å dø. Jeg mener ikke at man skal forby BDSM, men om en dør under akten, så burde den andre bli tiltalt, selv om begge var frivillig med på det. Kanskje noen bør hjelpe deg til å innse ditt eget beste?
mandel92 Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #50 Skrevet 5. februar 2014 Kanskje noen bør hjelpe deg til å innse ditt eget beste? Hvis jeg ikke vet mitt beste; så gjerne det.
Gjest Lincoln Skrevet 5. februar 2014 #51 Skrevet 5. februar 2014 (endret) Hvis jeg ikke vet mitt beste; så gjerne det. Foreslår at du tvangsinnlegger deg selv da. Evt. flytter til Nord-Korea hvis du er så innbitt motstander av fri vilje. Endret 5. februar 2014 av Lincoln
mandel92 Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #52 Skrevet 5. februar 2014 Foreslår at du tvangsinnlegger deg selv da. Evt. flytter til Nord-Korea hvis du er så innbitt motstander av fri vilje. Problemet forsvinner ikke av den grunn. Den døde bokseren får ikke livet sitt tilbake.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #53 Skrevet 5. februar 2014 Synes det er skremmende at flertallet i denne tråden synes det er greit at mennesker dør etter en kamp fordi man har gått i ringen frivillig. Synes det er en kvalmende holdning, og sier mye om menneskesynet. Av og til må man beskyttes mot seg selv. Finner ingenting positivt med boksing i motsetting til andre idretter. Folk med slike holdninger som deg gjør meg kvalm. Du har jo ingen anelse om hva frihet er en gang. Anonymous poster hash: 0dbc6...83c
mandel92 Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #54 Skrevet 5. februar 2014 Folk med slike holdninger som deg gjør meg kvalm. Du har jo ingen anelse om hva frihet er en gang.Anonymous poster hash: 0dbc6...83c 100 % frihet vil aldri kunne fungere i et godt samfunn. Hvilke holdninger er det jeg har som gjør det kvalm? At jeg mener vold er galt? At jeg synes retten til liv er viktig? 1
Gjest Lincoln Skrevet 5. februar 2014 #55 Skrevet 5. februar 2014 (endret) Problemet forsvinner ikke av den grunn. Den døde bokseren får ikke livet sitt tilbake. Hvilket problem? Alle skal dø. Hvis man er glad i å bokse så døde han/hun i så fall en lykkelig død. Det er ikke alle forunt. Endret 5. februar 2014 av Lincoln
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #56 Skrevet 5. februar 2014 100 % frihet vil aldri kunne fungere i et godt samfunn. Hvilke holdninger er det jeg har som gjør det kvalm? At jeg mener vold er galt? At jeg synes retten til liv er viktig? Overformynderi. Retten til å gjøre det en vill med SITT liv. At du vil leke barnehage, betyr ikke at andre vil være med. Hva i all verden har retten på liv med boksing å gjøre? De går inn i ringen høyst frivillig. Vil påstå at de som driver med en sport, LIKER det. Om en skal uloveliggjøre alt som potensielt kan føre til død, hvor mye har en igjen da? Det er farlig å leve. Anonymous poster hash: 0dbc6...83c
mandel92 Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #57 Skrevet 5. februar 2014 Hvilket problem? Alle skal dø. Hvis man er glad i å bokse så døde han/hun i så fall en lykkelig død. Det er ikke alle forunt. Alle skal dø, ja. Men målet er at flest mulig skal få et langt, lykkelig liv. Denne bokseren døde alt for tidlig, 23 år er ungt å dø, han hadde hele livet foran seg.
mandel92 Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #58 Skrevet 5. februar 2014 Overformynderi. Retten til å gjøre det en vill med SITT liv. At du vil leke barnehage, betyr ikke at andre vil være med. Hva i all verden har retten på liv med boksing å gjøre? De går inn i ringen høyst frivillig. Vil påstå at de som driver med en sport, LIKER det. Om en skal uloveliggjøre alt som potensielt kan føre til død, hvor mye har en igjen da? Det er farlig å leve.Anonymous poster hash: 0dbc6...83c Jeg synes ikke man skal forby alt som er farlig. Men synes det er forkastelig at folk synes potensielt dødlige, voldelige idretter er underholdning. Man har rett til å gjøre hva man vil med sitt eget liv, ja, men at man har rett til å skade andre.., det er i hvert fall forkastelig. 1
Gjest Lincoln Skrevet 5. februar 2014 #59 Skrevet 5. februar 2014 Alle skal dø, ja. Men målet er at flest mulig skal få et langt, lykkelig liv. Denne bokseren døde alt for tidlig, 23 år er ungt å dø, han hadde hele livet foran seg. Det er bedre med et kort og lykkelig liv enn et langt og ulykkelig liv i ufrihet, styrt av totalitære bedrevitere.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #60 Skrevet 5. februar 2014 Alle skal dø, ja. Men målet er at flest mulig skal få et langt, lykkelig liv. Denne bokseren døde alt for tidlig, 23 år er ungt å dø, han hadde hele livet foran seg. Stikkordet her er lykkelig. Hvor lykkelig blir man om man nektes å drive med det en elsker? For mange, er nettopp det å risikere livet, eller bli banket livsskiten ut av, at en kjenner at de lever. Lidenskap, kalles det. Å KUNNE ta sjanser er en del av livet. Hvor spennende er det egentlig uten?Anonymous poster hash: 0dbc6...83c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå