Gå til innhold

Pris på sterilisering av hunnkatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sterilisere hunnkatten min, og ser det er veldig variasjon i priser hos de forskjellige dyreklinikkene, alt fra 1350 til 2300 har jeg sett hos de få som legger prisliste ut på hjemmesiden sin.

Er det noen her som kan anbefale en rimelig, men bra dyreklinikk/veterinær i Østfold, Oslo eller Akershus, og oppgi hvor mye det koster der?

Anonymous poster hash: 9a921...c81
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste dyreklinikker har et telefonnummer på hjemmesiden sin, ring dem og spør.

Vår veterinær er ganske rimelig, ligger rundt 1600 kr for kjettekastrering, vi betalte såvidt en tusing da vi kastrerte monsen vår, men da må du til Drammen og det blir muligens for langt for deg?

Skrevet

De fleste dyreklinikker har et telefonnummer på hjemmesiden sin, ring dem og spør.

Vår veterinær er ganske rimelig, ligger rundt 1600 kr for kjettekastrering, vi betalte såvidt en tusing da vi kastrerte monsen vår, men da må du til Drammen og det blir muligens for langt for deg?

Ja, jeg vet de fleste har liggende tlf.nr ute, men jeg gidder ikke ringe 150 dyreklinikker, derfor spør jeg heller her om noen vet om rimelige. :)

Har hørt om en i Drammensområdet (vet ikke hva den heter) som tar rundt 1000, men det er litt langt, ja. Hadde håpet å finne noen ned mot en slik pris litt nærmere her.

Skrevet (endret)

Det er for øvrig dyrere å kastrere kjetter enn monser, da inngrepet på kjetter er mer omfattende og naturlig nok koster mer i utstyr og narkose.

Gjennomsnittlig ligger prisen for monser som regel rundt en tusenlapp, noe mer, og prisen for kjetter ligger som regel rundt 2000 pluss.

Akkurat i Oslo er det nok noe dyrere uansett, da prisene veterinærene tar ofte samsvarer med hvor dyrt det er å leie bygget de holder til i. Sjekk de veterinærene som holder til i utkanten av byen/e.

Endret av Minya
Gjest Anubiel
Skrevet

Vet ikke pris for kastrering av hunnkatt, men i dag betalte jeg 850 kr for kastrering av hannkatten vår, og det synes jeg var rimelig. Antar derfor at de ikke tar så voldsom pris for hunnkatter. Prøv å ringe Mysen dyreklinikk. Synes de er veldig flinke.

Skrevet

Jeg tok et kjapt søk og syns dette ser greit ut.

Hvis katten skal være ute er det lurt å chippe samtidig.

:heks:

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med Groruddalen dyreklinikk. Lenge siden jeg har kastrert hunnkatt der, men de er rimelige på det meste, fordi de har rimeligere lokaler enn mange andre, og de som jobber der er svært flinke.

Anonymous poster hash: 896c2...b42
Skrevet

Anbefaler også chip samtidig :-)

Husk at det kan være lurt å sjekke hva prisen inkluderer også...

Feks: anestesiovervåkning, smertestillende (også til dagene etterpå/resept?), body eller krage?, sårkontroll/stingfjerning?

Anonymous poster hash: 22bae...a58
Skrevet

Vet ikke pris for kastrering av hunnkatt, men i dag betalte jeg 850 kr for kastrering av hannkatten vår, og det synes jeg var rimelig. Antar derfor at de ikke tar så voldsom pris for hunnkatter. Prøv å ringe Mysen dyreklinikk. Synes de er veldig flinke.

Her vi bor koster sterilisering av hunnkatt dobbelt så mye som kastrering av hannkatt...

Skrevet

Når vi har sterilisert tidligere har pusen fått innvendige sting, som ikke skal fjernes.

Chip gidder jeg ikke. Her er det nesten ingen som bor, de få som bor her vet at det er våre katter. Forsvinner de er det fordi de blir tatt av rovdyr, og da hjelper ikke chip mye.

Gjest Anubiel
Skrevet

Her vi bor koster sterilisering av hunnkatt dobbelt så mye som kastrering av hannkatt...Anonymous poster hash: 9a921...c81

Jepp. Og derfor regner jeg med at de ikke tar over 2000.

Skrevet

Jepp. Og derfor regner jeg med at de ikke tar over 2000.

Og det synes jeg er veldig dyrt. Jeg fant en dyreklinikk i Oslo som har kampanje i hele februar, så jeg slipper unna med en tusenlapp! :hoppe:

Gjest Anubiel
Skrevet

Så bra, da! Men kampanje er jo ikke standardpris ;)

Skrevet

Sinsen Dyreklinikk tar 1400 kr for sterilisering, og 1800 kr for sterilisering, chip og vaksine :)

Skrevet

Her betalte jeg 1900,- for kastrering, en kilo kattesand, en kilo med mat for steriliserte katter og et par vaksiner vi hadde helt glemt av. Fikk innvendige sting, men da jeg dro på jobb på ettermiddagen, og kjæresten min skulle passe på henne så satt han seg ned og gamet, og pusi slikka opp såret på magen. Så da jeg kom hjem måtte vi på hastetime hos dyrlegen.. 900,- ut der også. Dyrlegen mente forresten at innvendige sting var noe skikkelig tull og at dyrlegen som først hadde sydd henne ikke hadde gjort det riktig, så han sydde henne som normalt, også fikk vi en sånn litt strammere body med i prisen på 900,-, for han nektet å ta betalt for noe annet enn utrykningen.

Skrevet

Her betalte jeg 1900,- for kastrering, en kilo kattesand, en kilo med mat for steriliserte katter og et par vaksiner vi hadde helt glemt av. Fikk innvendige sting, men da jeg dro på jobb på ettermiddagen, og kjæresten min skulle passe på henne så satt han seg ned og gamet, og pusi slikka opp såret på magen. Så da jeg kom hjem måtte vi på hastetime hos dyrlegen.. 900,- ut der også. Dyrlegen mente forresten at innvendige sting var noe skikkelig tull og at dyrlegen som først hadde sydd henne ikke hadde gjort det riktig, så han sydde henne som normalt, også fikk vi en sånn litt strammere body med i prisen på 900,-, for han nektet å ta betalt for noe annet enn utrykningen.

Jøss, stakkars pus.. Da vi steriliserte sist fikk vi med sånn skjerm, og det holdt, heldigvis.

Jeg fikk tilbud på mail nå nettopp av en dyreklinikk litt nærmere her som tar 1295 på kampanje nå, og da får man med 400 g eukanuba kattemat og 6 kg kattesand pr katt. Mtp bensinpenger og besparelse på kattesand og mat spørs det om ikke det er verdt å slippe turen til Oslo. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...