Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min søster og hennes forlovede skal reise til

sydligere strøk i juli..

Men vet ikke helt hvor..

De vil reise til et sted hvor det er

BILLIG (blakket seg på Mallorca i fjor)

Ikke storby

Kort avstand til strand

Gjerne liten by med marked å slikt,

må jo shoppe :D

Noen som har noen gode forslag ?

:sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thassos, en øy nord i Hellas! Var der ifjor sommer etter bryllupet, en ganske liten og koselig øy. Det er mest grekere (men også noen turister) som ferierer der, derfor er prisnivået litt under en del andre steder i Hellas. Ingen storbyer, men noen butikker og mest markeder. Men nattelivet er ganske rolig, kanskje ikke det beste stedet hvis de er skikkelige partyløver. Er jo selvsagt spisesteder og barer der, men ikke de heftigste diskotekene. Vi syntes det var romantisk. :sjarmor:

Sikkert maaange mange andre fine steder også, men det var det jeg kom på sånn i farta.

Gjest gjesta
Skrevet

Puerto Mogan på Gran Canaria er til å anbefale nå før turismen tar den. Kanskje det allerede har skjedd, for det er lenge siden jeg var der.

En sjarmerende fiskelandsby sør på øya, med marked hver fredag. Da kryr det av folk der, men ellers er det stille og rolig.

Kort vei til Puerto Rico hvis de vil ha mer, men jeg er litt usikker på det med strand :-?

Gjest Gjesta
Skrevet

IKKE Gran Canaria!!!!!!! Please!

Vi skal på kjærlighetsferie til Madeira om to uker!!! Vakre blomster, natur, kafeer, bade i lidoene/ bassenget, flott hotell med havutsikt!!

Skrevet

Takk for svar ;)

De er formidlet videre..

Nei, de er ingen partyløver,

så de vil ikke på noen typisk "festplass" nei..

Bare rolig, kos, strand og shopping..

Skrevet

Håper de finner et fint sted å kose seg da :)

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg likte meg godt på Samos, en gresk øy. Der er det ikke vanskelig å finne egne strender/badeområder, hvis man vil. Rolig, avslappende og deilig vann.

Skrevet
Jeg likte meg godt på Samos' date=' en gresk øy. Der er det ikke vanskelig å finne egne strender/badeområder, hvis man vil. Rolig, avslappende og deilig vann.[/quote']

Skriver under på den, speiselt Phytagorion.. Sukk, for et vakkert og rolig sted... Skal definitivt tilbake dit ved en seinere anledning!

Skrevet

Hva med Sardinia, Korsika eller Italias kyst?

Jeg vet lite om prisnivået der...

Tror Vest-Europa lønner seg hvis man reiser uspesifisert, for her er det generelt god standard på hoteller.

Og hvis de skal reise uspesifisert, så lønner det seg å si fra ved bestilling at man ikke skal på "party-ferie", men "par-ferie". Det kan bli tatt hensyn til det...så det er verdt et forsøk.

Jeg og sambo ble plassert på et lav-standards hotell i Bulgaria, og jeg er sikker på at alder spiller inn noen ganger, når de plasserer folk... Noen eldre ektepar, som også reiste uspesifisert, ble sendt til et finere hotell.

Det er forsåvidt fint at de kikker litt på alder og status når de plasserer, og de kunne jo ikke vite at jeg og sambo ikke ville på "party-ferie"...

:briller:

Skrevet

Henger meg på Samos-fansen!

Var der på "kjærlighetsferie" med min tilkommende - utrolig avslappende og deilig sted. Vi bodde i Samos by på et lite hotel med bare 8 rom. Leide bil en dag og kjørte litt rundt på øya - fant mange koselige badesteder.

Skal definitivt tilbake

• 2 uker senere...
Skrevet

Det ble noe helt annet enn de hadde tenkt i begynnelsen tror jeg..

Ble så de skulle reise sammen med et venne-par..

Det ble 14 dager på Kypros - Ayia Napa ..

Kjempe dyr tur..

De skal ligge på Sunwing Resort Ayia Napa Bay, Daphne ..

Noen som har vært der ??

Skrevet

Unge skandinaver og party, er mitt inntrykk...

Men det kan hende jeg tar feil. Kanskje det finnes bedre områder!?

Håper de slipper det.

Skrevet

MEN...

Tror nok jeg hadde hatt det fint der, så lenge jeg slipper kakkerlakker og bråkete netter. På navnet å dømme så høres det ut som et fint hotell/resort (men hva vet jeg? :ler: ). Og var det dyrt pga fin overnatting? Da hadde jeg storkost meg, tror jeg... :wink:

Ferie er ferie! :danse:

Sol er sol! :briller:

Sand er sand! :ekstra kul:

Kjærlighet er kjærlighet! :hjerte:

Skrevet

Agia Napa er mye etter hav en gjør det til selv og hva en er på jakt etter. Vi var tre vennepar som var på A.N. og når vi ville feste var det nok av utesteder og dra til og når vi ville ta det med ro var det heller ingen problemer.

Mine svigerforeldre har dratt flere ganger tilbake til A.N. og synes det er et topp sted.

Men der er DYRT :o og for mye turistpreg etter min mening og for lite lokalt. De har f.eks MC Donalds, (og etter en skikkelig kveld på fylla havnet vi selvsagt der (og ble syke alle mann :roll: )).

Skrevet

jaja....så mye for DEN romantikken...... A. N. er en grei plass hvis man vil feste og liker at byen lyser av at alt er bygd opp for turister... dyrt er det også. Håper det forelskede paret blir fornøyd med sitt ferievalg..

Gjest Anonymous
Skrevet

keffalonia i hellas skal være veldig fin for kjærester -se "kaptein corellis mandolin", spilt inn på øya. får ikke charter dit fra norge, ta fly til f.eks zakynthos og båt videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...