AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Hei! Kanskje noen kan hjelpe meg å svare på følgende; Jeg holder på å utdanne meg til helsefagarbeider og har bestått teorien til fagbrevet. Nå mangler jeg bare praksis og driver å søker jobber. Jeg fikk i dag vite at i en eventuell stilling vil jeg få lønn som er høyere enn assistentlønn, men lavere enn fagarbeider. Midt i mellom. Er det noen som har erfaring med dette? All arbeidserfaring teller som ansiennitet. Jeg har ca 7 års arbeidserfaring fra div yrker. Utenom videregående skole har jeg 2,5 år utdanning. Er forøvrig 29 år... Jeg lurer altså på hvor jeg ligger på lønnsstigen :-)Anonymous poster hash: 6d513...44d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Vet ikke helt hva du skal ha i lønn. Men selv er jeg medisinerstudent, og da jeg besto eksamen på andre året gikk jeg opp hele 2 kroner i lønn, til 150 kr timen. De mener jeg ikke har ansiennitet, selv om jeg mener jeg har et år. Hva du får i lønn varierer veldig om du jobber privat, i kommune eller i staten (sykehus). Tror du vil tjene mer på kommunale sykehjem enn du vil på sykehuset, er i alle fall det som er tilfelle for oss. Anonymous poster hash: 470ad...03e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Takk for svar. Om jeg får jobben så blir det i et privat bofellesskap med tarifflønn. Assistentlønnen ligger på 135-140 kr/t. Hadde håpet på litt mer :-)Anonymous poster hash: 6d513...44d
fresia Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 jeg jobber som pleiemedarbeider/assistent i kommunen og timelønnen min er 144 kr. vi har også noen som samler opp praksis til å ta fagbrev som helsefagarbeider, men mener de tjener akkurat det samme som meg. jeg har jobba der i snart 5 år og får ingenting for ansiennitet, men har ikke jobba hundre prosent da
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 jeg jobber som pleiemedarbeider/assistent i kommunen og timelønnen min er 144 kr. vi har også noen som samler opp praksis til å ta fagbrev som helsefagarbeider, men mener de tjener akkurat det samme som meg. jeg har jobba der i snart 5 år og får ingenting for ansiennitet, men har ikke jobba hundre prosent da Jeg får vente i spenning og se om jeg får jobben. De sa i allefall jeg kom til å ligge midt mellom assistent og fagarbeiderlønn siden jeg har vitnemål på bestått teori, og at all yrkeserfaring vil telle. Det varierer fra sted til sted om de teller med all yrkeserfaring, eller kun relevant erfaring for en spesifikk stilling. Det ble for knapp tid til at jeg fikk spurt skikkelig om lønn etc. Synd at lønnen i helsevesenet er såpass lav, det er krevende arbeid og ubekvemme arbeidstider... TSAnonymous poster hash: 6d513...44d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå