AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Jeg er plaget men generell/panikk angst. Har lest at man bør ikke sykemelde seg, og jeg kan skjønne det. Jeg fikk panikkangst på jobb, ble sykemeldt og dro ikke noe sted på flere dager. Når jeg skulle tilbake på jobb var det veldig hardt. Heldigvis fikk jeg redusert arbeidstiden min i en periode, det hjalp. Har gått bra en stund, men har blitt plaget igjen nå. Og nå har vi en ny sjef. På jobben min har jeg ansvar for en ting, så hvis jeg ikke er der må en av de andre med samme arbeidsansvar komme på jobb og ta over. Ellers skaper det forsinkelser for resten. Den nye sjefen vet om angstplagene mine, men når jeg måtte dra hjem i dag var han tydelig irritert. Jeg vet at det går ut over andre, men skal jeg virkelig sykemelde meg? Jeg blir ekstra redd for å få angst på jobb når det er sånn, som igjen fører til at jeg lettere får det... Og hva skal jeg si til legen? Han virker ikke særlig forståelsesfull, og motvillig til sykemelding...Anonymous poster hash: ec959...791
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Jeg er plaget men generell/panikk angst. Har lest at man bør ikke sykemelde seg, og jeg kan skjønne det. Jeg fikk panikkangst på jobb, ble sykemeldt og dro ikke noe sted på flere dager. Når jeg skulle tilbake på jobb var det veldig hardt. Heldigvis fikk jeg redusert arbeidstiden min i en periode, det hjalp. Har gått bra en stund, men har blitt plaget igjen nå. Og nå har vi en ny sjef. På jobben min har jeg ansvar for en ting, så hvis jeg ikke er der må en av de andre med samme arbeidsansvar komme på jobb og ta over. Ellers skaper det forsinkelser for resten. Den nye sjefen vet om angstplagene mine, men når jeg måtte dra hjem i dag var han tydelig irritert. Jeg vet at det går ut over andre, men skal jeg virkelig sykemelde meg? Jeg blir ekstra redd for å få angst på jobb når det er sånn, som igjen fører til at jeg lettere får det... Og hva skal jeg si til legen? Han virker ikke særlig forståelsesfull, og motvillig til sykemelding...Anonymous poster hash: ec959...791 Jeg vet hvordan du har det, har vært i akkurat samme situasjon selv. Her er det veldig viktig at du diskuterer med sjefen din hvordan han eller hun han tilrettelegge dette for deg, sammen med deg. I min situasjon var det slik at enten fikk jeg tilrettelagt arbeidet og kunne yte 100% eller at jeg ikke fikk tilrettelagt og ikke kunne yte 100%. Bare det at jeg fikk en forsikring om at jeg kunne få arbeidet tilrettelagt og at jeg kunne gå når jeg ville gjorde at jeg følte meg trygg nok til å fungere fullt. Anonymous poster hash: 4744b...5d0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Sykmelding er vel ikke noen god løsning for angst? Da vil man jo sitte hjemme isolert uten å utfordre angsten og da blir det mye verre å komme ut i jobb igjen. Anonymous poster hash: b5414...eb4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Ja, det å vite at man kan gå hjelper veldig. De første dagene etter sykemeldingen sa gamle sjefen at hvis jeg trengte å gå så kunne jeg det, siden hun kunne ta over min jobb. Den nye sjefen kan ikke det, hadde vel ikke om han hadde kunnet heller... Vi kan ikke ha to på jobb, i tilfelle jeg må dra. Den vissheten om at hvis jeg må dra så blir det i beste fall 30 min, men antagelig 1 time å vente, gjør meg ekstra urolig. Med mindre det blir et angstanfall, "bare" angst får jeg ikke dra hjem før noen andre har kommet. Anonymous poster hash: ec959...791
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Går du til noe behandling? Psykologen min anbefalte oppmerksomhetsmeditasjon og boken "Stress" av Andries Kroese, siden angst er en stressreaksjon i kroppen. Det har hjulpet masse og jeg får nå knapt angst på jobb. Anonymous poster hash: 2e5fb...2b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå