Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg trenger litt hjelp og rå fra dere. Jeg har en gutt på 3 mnd som ikke lenger tar flaske og jeg er veldig beskymret pga det. Før tok han flaske men nå vil han bare ha pupp. Han vil ha pupp når han skal sove også. Har avent flaske og han fikk nan. I de siste 5-6 dagene har han nektet og spytter ut. Han tar flaska litt smaker og spytter ut:(

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og problemet er?

Anonymous poster hash: aff0e...05c
Skrevet

Hvis du har melk, kan du ikke bare amme da?

• Liker 2
Skrevet

Har du prøvd annen type flaske? Og annen type MME? Evt pumpe om du har nok melk, og gi på flaske?

Her sleit baby med en type flaske, og blånekta å spise når vi prøvde hipp. Bytta til nan og andre flasker så gikk det fint.

Skrevet

Jeg ammer han men vil at han tar flaska også tillegg. Det er problemet og at han sluttet det plutselig nå. Blåball takk for svar.

Når begynte dere med flaske? Han har fått det fra starten men nå nekter han som bare det.

Skrevet

Noen babyer tar ikke flaske. Min gjorde ikke det, selv om jeg prøvde flasker i alle varianter og fasonger.

Hvorfor presse på med flaske hvis baby absolutt ikke vil ha? Den er jo bare 3mnd. Og ja; 3 mnd gamle babyer vil gjerne amme før de skal sove…….

• Liker 1
Skrevet

Jenta mi tok ikke flaske ( jeg kunne heldigvis amme.) men i krisetilfeller prøvde vi å gi med sprøyte, skjei og kopp. Da fikk vi etterhvert inn et helt måltid. For oss var dette rotete og stressende, så det ble bare gjort ved et par anledninger men mulig det passer bedre for andre. Går det greit å amme ville jeg heller gjort det framover for så å prøve med flaske igjen senere:)

Skrevet

P når begynt din å ta flaske? Jeg syns det går greit å amme men hva skjer videre hvis han ikke tar det da heller. Jeg vet ikke om han blir mett av min melk fordi han sover ikke godt lenger. Hvis han vil ta pupp senere også da blir det et problem når jeg begynner på jobb. Tenkte han kunne ta et måltid med flaske om dagen.

Takk R.

Skrevet

Min tok aldri flaske. Barnet er tre måneder gammel. Klart det vil sovne med puppen. Kan du ikke bare amme han? Hvorfor gir du MME visst du kan amme?

Anonymous poster hash: bdd9d...2f6
  • Liker 1
Skrevet

Mine to nektet flaske av meg, hvis de skulle ha flaske måtte far gi dem det.

Jeg prøvde og prøvde, men de vred seg vekk og inntil brystet.

Jeg tok det som ett signal, og ammet de.

Mange små lukter mors melk, og vil da ikke ha flaske når mors bryst er så nært.

En av grunnene til at jeg skulle gi flaske var fordi den ene av mine små ikke tok til seg nok næring, men da ammet jeg det jeg kunne, til det var tomt hos meg, og far tok over og ga flaske. Er jo da enten avhengig av å ha far i nærheten, eller alltid ha nok melk selv. Men ettersom det virker som om du har nok, og ikke har skrevet noe om det, så amm i vei og la far stå for flaskeforingen :-)

Skrevet

Jeg tror Vimsefrøken har mye rett her. Har du prøvd å la andre ta seg av flaskematinga? Kan hende det går bedre om babyen ikke kjenner lukta av deg :) Etterhvert vil jo babyen smake andre ting, og når du begynner å jobbe igjen kan det hende det løser seg bed bruk av f.eks ammefri. ( For oss holdt det at jeg ammet rett før jeg dro på jobb og med en gang jeg kom hjem. Grøt og annet mens jeg var på jobb. Ikke noe problem.)

Jeg vil råde deg til å slappe av og ikke stresse med dette. Babyen er jo så liten enda. La andre ta seg av mating med flaske, men vær på såpass avstand at du ikke iler til om det ikke går med en gang.

Det går seg til etterhvert på en eller annen måte:)

Gjest navnelapp
Skrevet

Guten din skal jo ikkje vere tre månader lenge. Snart byrjar han å like fast føde, og så er han i full gang med middag og det meste før du veit ordet av det. Amm han så lenge du kan, pass på at du drikk mykje og får i deg sunn og balansert kost, og lev med det.

Barn i denne perioden er ofte litt urolege, og har ikkje heilt funne søvnmønsteret sitt enno. Det har lite med mat å gjere. Det fine er at det går seg til ganske fort, og om eit år ser alt heilt annleis ut.

• Liker 1
Skrevet

Mi tok kun mam flaskene etterhvert

De tar flaske om de blir sultne nok. Med det mener jeg at du ikke bør stresse med det så lenge du er så heldig å kan amme! Men om du en dag er borte og ikke kan gi mat, tar de flaske fra andre om de blir sultne nok

Skrevet

Ingen av mine tok flaske, men der var da virkelig et ikke-problem! Nå er de skolebarn... Hvor tiden flyr!

Anonymous poster hash: d56dd...d48

Skrevet

Mitt barn ville aldri ha flaske.

Anonymous poster hash: e024e...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...