AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Hei! Siden desember har jeg trent styrke 3 ganger i uka, og syns det er helt greit. Har trent mye styrke før også, men hadde et opphold mellom august og desember i fjor. For et par uker siden var jeg med på bodypump, har lest mye om at dette er helt ok trening. Men jeg må si jeg syns det er kjempe gøy. Hvordan er det å kjøre BP to ganger i uken, og tung styrke + intervaller to ganger i uken? Mitt hovedfokus er å få større muskler på rumpa og lårene, så dette vil være fokuset de to dagene med tung styrke. Anonymous poster hash: 5ec6e...1a5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har trent Bodypump ca to ganger i uka de siste månedene, og også trent noe ren styrke ved siden av. Samt en dose spinning og yoga. Det har i hvert fall vært min oppskrift på muskler og en sterkere kropp. Bare pass på å få nok restitusjon mellom øktene og spise nok/riktig. Anonymous poster hash: d7923...eee
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har trent Bodypump ca to ganger i uka de siste månedene, og også trent noe ren styrke ved siden av. Samt en dose spinning og yoga. Det har i hvert fall vært min oppskrift på muskler og en sterkere kropp. Bare pass på å få nok restitusjon mellom øktene og spise nok/riktig. Anonymous poster hash: d7923...eee Bodypump og svømming, da får man lekker kropp da.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har trent Bodypump ca to ganger i uka de siste månedene, og også trent noe ren styrke ved siden av. Samt en dose spinning og yoga. Det har i hvert fall vært min oppskrift på muskler og en sterkere kropp. Bare pass på å få nok restitusjon mellom øktene og spise nok/riktig. Anonymous poster hash: d7923...eee Okei takk Hvor lenge har du holdt på? Er det greit å fordele det som dette, med tanke på restitusjon? Mandag: BP + styrke ben Onsdag : Styrke Fredag: BP + Styrke ben Hvis ikke må jeg trene onsdag, torsdag og fredag etterhverandre, og det blir vel mye? Anonymous poster hash: 23b7b...03d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Må spørre om en ting til. "Man må få i deg nok mat for å bygge muskler". Jeg vet jeg ikke kan fylle ut alt fettet mitt med bare muskler, så jeg må ned i fettprosent. Hvordan gjør man det da? Underskudd de dagene man ikke trener?Anonymous poster hash: 5ec6e...1a5
Gjest Ketchupjenta Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Hva er bodypump? Ble litt nysgjerrig nå, jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Må spørre om en ting til. "Man må få i deg nok mat for å bygge muskler". Jeg vet jeg ikke kan fylle ut alt fettet mitt med bare muskler, så jeg må ned i fettprosent. Hvordan gjør man det da? Underskudd de dagene man ikke trener?Anonymous poster hash: 5ec6e...1a5 Spise proteinrik mat med lite kalorier. Så rent som mulig og gjerne minimalt med karbohydrater. Last ned en kaloriteller-app og legg inn alt du spiser og trener, så blir det enklere å holde en oversikt. AB over her - søk det opp på YouTube. Er en gruppetime med vektstenger og veldig mange reps. Utholdende styrke. Anonymous poster hash: d7923...eee
Gjest Runforit Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Må spørre om en ting til. "Man må få i deg nok mat for å bygge muskler". Jeg vet jeg ikke kan fylle ut alt fettet mitt med bare muskler, så jeg må ned i fettprosent. Hvordan gjør man det da? Underskudd de dagene man ikke trener?Anonymous poster hash: 5ec6e...1a5 Høyde, alder og vekt?
skyflakes Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Hva er bodypump? Ble litt nysgjerrig nå, jeg. Det er en saltime med instruktør/video der man trener styrke
Gjest Ketchupjenta Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 Det er en saltime med instruktør/video der man trener styrke Er det noe lignende ELIXIA Power, om noen har vert på den?
Gjest Kim Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 Nå vet ikke jeg hvor tungt du trener, men det er nå slik at musklene vokser i hvileperioden mellom hver gang du bruker dem. Så hvis du vil ha større gluteus, så må du trene på en måte som overbelaster muskelen, for så å gi den tid til å hente seg igjen, minst 48 timer mellom hver gang man trener samme muskel er en god regel.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 Er det noe lignende ELIXIA Power, om noen har vert på den? Det er det samme Anonymous poster hash: d7923...eee
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #13 Skrevet 5. februar 2014 Nå er jo bodypump gjerne styrketrening det også, så det kommer jo an på hva slags belastning du kjører der. Om du har høy belastning på bodypump, så bør du ha en dag imellom de ordinære styrkeøktene, per muskelgruppe. Anonymous poster hash: b8d19...d31 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #14 Skrevet 5. februar 2014 BodyPump bygger ikke muskler. Det er lav vekt med veldig mange repetisjoner. Det bygger utholdenhet. Jeg hadde selv veldig negative resultater fra BodyPump. Jeg ble ikke sterkere, men bare sliten i lang tid etter hver time. Derimot med styrketimer med 3 x 8-12 repetisjoner følte jeg at jeg ble sterkere. Men hvis du liker det... Og alle er forskjellige! Anonymous poster hash: ecbc3...9c1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #15 Skrevet 5. februar 2014 BodyPump bygger ikke muskler. Det er lav vekt med veldig mange repetisjoner. Det bygger utholdenhet. Jeg hadde selv veldig negative resultater fra BodyPump. Jeg ble ikke sterkere, men bare sliten i lang tid etter hver time. Derimot med styrketimer med 3 x 8-12 repetisjoner følte jeg at jeg ble sterkere. Men hvis du liker det... Og alle er forskjellige! Anonymous poster hash: ecbc3...9c1 Da har du vel trent med feil teknikk vil jeg tro. For jeg fikk muskler, og har blitt betydelig sterkere, av å bare trene Bodypump en stund Anonymous poster hash: d7923...eee
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #16 Skrevet 5. februar 2014 Da har du vel trent med feil teknikk vil jeg tro. For jeg fikk muskler, og har blitt betydelig sterkere, av å bare trene Bodypump en stund Anonymous poster hash: d7923...eee Det er en kjent sak at høyt antall rep. gir først og fremst utholdenhet. Hvis du er helt utrent er imidlertid BP fint å begynne med. Anonymous poster hash: ecbc3...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #17 Skrevet 5. februar 2014 Det er en kjent sak at høyt antall rep. gir først og fremst utholdenhet. Hvis du er helt utrent er imidlertid BP fint å begynne med. Anonymous poster hash: ecbc3...9c1 Jeg var ganske utrent, så det er klart man får stor progresjon. Men det har gitt meg god teknikk på selve styrketrening nå også. I hvert fall er min PT veldig imponert over teknikken. Jeg er seig og utholdende, så jeg liker veldig godt denne form for trening, men nå suplerer jeg med ren styrke også, for maks effekt. Fått dilla på å løfte jern gitt. Anonymous poster hash: d7923...eee
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #18 Skrevet 5. februar 2014 24år, 174cm, 65kg til deg som lurte på det. Jeg liker bodypump, jeg kjører tungt på overkropp, men jeg er mest opptatt av at overkroppen tones og er sterk. Har brede skuldre og smale hofter, så jeg trenger ikke mer illusjon av guttekropp, hehe! Ser det er flere i salen som tar mer vekt og færre reps, så BP kan jo tilpasses i forhold hva man vil oppnå? Underkroppen kjører jeg 10kg og alle reps, blir ikke sliten i bena og tar det som oppvarming. Mat: Frokost: 50gr havregrøt Før trening: banan Etter trening: proteinshake Lunsj: to knekkebrød med cotragecheese, kalkun og avokado. Og resten av avokadoen. Eller med en boks makrell i tomat. Mellom: neve nøtter Middag: et kyllinglår/filet, 250gram karbonadedeig/kyllingkjøttdeig. 1/2brokkolibukett, 3 gulrøtter, to håndfuller rosenkål, 1 rødløk og en boks med hermetiske sjampingjonger (stekt). Også tar jeg tran hver dag. Har jeg glemt noen spørsmål nå? -tsAnonymous poster hash: 5ec6e...1a5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #19 Skrevet 19. februar 2014 BumpAnonymous poster hash: 5ec6e...1a5
Gjest Kim Skrevet 19. februar 2014 #20 Skrevet 19. februar 2014 (endret) 24år, 174cm, 65kg til deg som lurte på det. Jeg liker bodypump, jeg kjører tungt på overkropp, men jeg er mest opptatt av at overkroppen tones og er sterk. Har brede skuldre og smale hofter, så jeg trenger ikke mer illusjon av guttekropp, hehe! Ser det er flere i salen som tar mer vekt og færre reps, så BP kan jo tilpasses i forhold hva man vil oppnå? Underkroppen kjører jeg 10kg og alle reps, blir ikke sliten i bena og tar det som oppvarming. Mat: Frokost: 50gr havregrøt Før trening: banan Etter trening: proteinshake Lunsj: to knekkebrød med cotragecheese, kalkun og avokado. Og resten av avokadoen. Eller med en boks makrell i tomat. Mellom: neve nøtter Middag: et kyllinglår/filet, 250gram karbonadedeig/kyllingkjøttdeig. 1/2brokkolibukett, 3 gulrøtter, to håndfuller rosenkål, 1 rødløk og en boks med hermetiske sjampingjonger (stekt). Også tar jeg tran hver dag. Har jeg glemt noen spørsmål nå? -tsAnonymous poster hash: 5ec6e...1a5 Det ser jo ikke så galt ut det her, men jeg vil hevde at bodypump er en dårlig måte å bygge brede skuldre, hoftene kan du ikke "bygge" smalere, da det er skjelettet ditt og det er den bredden det er, uavhengig av hvor muskler du har. Hvis du vil ha mer V form, så må du som selv sier bygge skuldrene, men du må også trene bryst og ikke minst: rygg! Vil du ha smal midje, så må du ned i fettprosent og faktisk ikke gå bananas på situpsene, da det bygger masse og derved en bredere midje. Skuldertreningen du får av en bodypump time er ikke i nærheten av hva du trenger for å oppnå resultatene du ønsker. Min skulderøkt ser slik ut: Skulderpress: 4 sett. 6-10 reps Rear delt flyes 4 sett. 6-10 reps Shrugs 4 sett. 6-10 reps Uthev med manualer 3 sett. til failiure. Forsiden av skulderen trener jeg ikke for seg selv, da jeg bruker mye forside av skulder når jeg trener bryst. Hvis du trener noe særlig mindre en dette og ikke er helt tom på siste repetisjonen på hvert sett, så vil du ha minimalt med utbytte. Bodypump er ikke vekttrening, men en slags aerobics med vekter. Husk at det er hvile mellom hver gang du trener X muskel som gir den mulighet til å hente seg igjen og derved vokse. Kjører du bodypump 4 ganger i uka, der du tar hele kroppen, så gir du ikke musklene mulighet til å hente seg igjen. Det er en god grunn til at man trener en eller annen form for splitt, hvis man er seriøs mtp. resultater... Endret 19. februar 2014 av Kim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå