Gå til innhold

Hva er ditt forhold til egen nakenhet?

Hva er ditt forhold til nakenhet?  

54 stemmer

1. 1. Hvem synes du det er greit å være naken sammen med? (dusj etc.)

• For kvinner: Aldri, eller kun når jeg er alene
    • For kvinner: Alene og sammen med partner
    • For kvinner: Sammen med noen av samme kjønn som jeg er trygg på
      0
    • For kvinner: Alle av samme kjønn som opptrer normalt og er i samme situasjon
    • For kvinner: Kvinner og menn jeg føler meg trygge på (kjenner) og er i samme situasjon
    • For kvinner: Alle kvinner og menn (også fremmede) som opptrer normalt og er i samme situasjon
    • For menn: Aldri, eller kun når jeg er alene
      0
    • For menn: Alene og sammen med partner
    • For menn: Sammen med noen av samme kjønn som jeg er trygg på
    • For menn: Alle av samme kjønn som opptrer normalt og er i samme situasjon
    • For menn: Kvinner og menn jeg føler meg trygge (kjenner) på og er i samme situasjon
    • For menn: Alle kvinner og menn (også fremmede) som opptrer normalt og er i samme situasjon
  2. 2. Er du fornøyd med hvem du tør være naken med?

• Kvinne: Fornøyd slik det er
    • Kvinne: Føler meg hemmet og ville gjerne være trygg i flere sammenhenger
    • Kvinne: Er nok litt for hemningløs og bør begrense meg
    • Mann: Fornøyd slik det er
    • Mann: Føler meg hemmet og ville gjerne være trygg i flere sammenhenger
    • Mann: Er nok litt for hemningløs og bør begrense meg
      0
  3. 3. Hva er din alder?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er veldig forskjellig syn på egen nakenhet og noen missliker å være naken også sammen med sin partner i seksuelle sammenhenger. Hva er ditt forhold til egen nakenhet?

Anonymous poster hash: f8c71...e0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig naturlig forhold til det. Vokste opp med en mor som fint kunne vise seg naken foran oss barna i naturlige situasjoner; dusj, skifting o.l.

Har ingen problemer med det selv. Kropp er kropp.

Skrevet

Det er veldig forskjellig syn på egen nakenhet og noen missliker å være naken også sammen med sin partner i seksuelle sammenhenger. Hva er ditt forhold til egen nakenhet?

I følge VG har en av fem kvinner angst for å vise seg naken foran sin egen partner. Men det er vel neppe de som surfer Seksualitetet på Kvinneguiden.

Det å være naken med sin partner er forholdsvis nytt. I det gamle bondesamfunnet foregikk mesteparten av sexen ute, på loven og andre steder. Man tok bare av seg/åpnet det man trengte og det meste hadde form av en "kjappis". Damene hadde ikke undertøy under stakken så der var det lett tilgang. Senga sto gjerne i stua som var et fellesrom så der hadde man ikke mye privatliv.

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg er veldig privat og trives ikke med nakenhet sammen med andre, for eksempel i garderober osv. Det har vel mest med at jeg ikke er fornøyd med min egen kropp. Ovenfor partneren går det greit.

Skrevet

Edit: Slettet stemmen min, det var ikke anonym avstemning.

Anonymous poster hash: 2bde0...09e
Skrevet (endret)

Kler aldri helt av meg noen sinne.

De gangene jeg er hundre prosent avkledd er 1) når jeg dusjer alene eller sammen med en dame jeg er i et seksuelt forhold med og 2) når jeg har sex.

Jeg er en sjenert person som liker pysjamaser. :)

Edit: Eee.. En smule selvmotsigende her, ja...

Man kan neppe kle av seg hundre prosent hvis man aldri gjør det noen sinne...

Jeg kler ikke av meg i situasjoner der jeg ikke har sex eller dusjer alene/ sammen med den jeg er i en seksuell situasjon med. Jeg liker best å alltid ha på undertøy og tar det ikke av i fellesgarderober o.lign.

Endret av Tøytigern
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg kan godt være naken sammen med andre i samme situasjon feks badstu. Det har jeg vært sammen med fremmende også.

• Liker 1
Gjest Inferno
Skrevet

Kødder du, hadde jeg fått lov hadde jeg gått naken nedover gata...

• Liker 4
Skrevet

Liker ikke å være naken sammen med mange andre, men sammen med kjæresten min går det helt fint. Jeg går jo ofte naken hjemme så.

Anonymous poster hash: fed8b...8ed
Skrevet

Har aldri vaert redd for aa vise meg naken foran en mann jeg dater. For det forste fordi jeg er fornoyd med kroppen, for det andre fordi det er en grunn til at han er der...

Kan sole meg topploes/i string, men ville nok ikke gaatt paa nudiststrand.

Er helt komfortabel i badstu, garderobe og den slags. Er som regel alle slags kropper der uansett, sjelden det ser ut som en catwalk akkurat.

Skrevet

Nakenhet i seg selv er forsåvidt ikke noe problem for meg, men jeg hater kroppen min så inderlig i perioder. :/

Gjest Raindrops
Skrevet

Har ingen problemer med å være naken foran en seksuell partner. Som sagt over her så er det jo en grunn til at han er der, og jeg har aldri prøvd å lure noen med verken hold-in på rumpa eller kyllingfileer i BH'en. I bunn og grunn så liker jeg veldig godt å være naken. Det er befriende og deilig. I tillegg liker jeg tanken på å være naken mens alle er påkledd, men det blir litt mer sånn fingremateriale.

Trives ikke så godt garderober, men det skyldes snarere "traumer" enn nakenheten i seg selv.

Skrevet

Kler aldri helt av meg noen sinne.

De gangene jeg er hundre prosent avkledd er 1) når jeg dusjer alene eller sammen med en dame jeg er i et seksuelt forhold med og 2) når jeg har sex.

Jeg er en sjenert person som liker pysjamaser. :)

Edit: Eee.. En smule selvmotsigende her, ja...

Man kan neppe kle av seg hundre prosent hvis man aldri gjør det noen sinne...

Jeg kler ikke av meg i situasjoner der jeg ikke har sex eller dusjer alene/ sammen med den jeg er i en seksuell situasjon med. Jeg liker best å alltid ha på undertøy og tar det ikke av i fellesgarderober o.lign.

Tenke jeg skulle kommentere denne men ser at du har rettet. Nå er det slik for de fleste at det er så naturlig at partneren ser de naken så det teller liksom ikke. Mens det blir mer vanlig at man ikke er naken med samme kjønn. Går man noen hundre år tilbake var det en del steder mer vanlig å være naken sammen med samme kjønn enn sammen med partneren. Samme kjønn var man sammen med når man badet ukentlig. Sex var noe som foregikk i fullfart påkledd og forspill med avkledning var bare for de mest uanstendige.

Skrevet

Så lenge det er noen jeg er trygge på så har jeg ikke et problem med det :)

Skrevet

For min egen del har jeg et helt uanstrengt forhold både til egen og andres nakenhet, uavhengig av kjønn.

Men jeg lever i en verden hvor mange andre har problemer med nakenhet, og må innrette meg etter det.

Det skaper betydelig ufrihet at det er innbitte tekstilister på nesten alle arenaer.

Anonymous poster hash: aebd9...99f
Skrevet

Ikke overraskende så er folk på dette forumet mer liberale enn folk flest.

Mens, i følge dagsavisene, en av fem kvinner missliker å være naken foran sin mann gjelder det bare en av nesten femti her.

Når det gjelder å være naken med kjente og ukjente av samme og det motsatte kjønn så er det greit for 13 av 47 (ca 1/3). Når det gjelder å være sammen med kjente av begge kjønn (f.eks. vennegjeng) så er det greit for 19 av 47 d.v.s. nesten halvparten.

Ellers så er den en tydelig aldersforskjell. 100% av de over 40år kunne være med i en blandet vennegjeng mens det gjelder kun 30% i begge aldersgruppene under 40år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...