Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med dette?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et ekstra hjerteslag har legen sagt. Så jeg venter på å komme meg til hjertespesialist. Men i de siste ukene nå har jeg lagt merke til at jeg får tette luftveier, vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg kan plutselig sitte framover bøyd eller ligge og plutselig så tetter brystet seg og jeg hoster for å prøve å få det til å åpne seg. Jeg kan få det på natta/kvelden/morgen, altså 24/7, men jeg får det bare 1-2 dager i uka, ikke det engang.. Aldri når jeg går tur, bare lagt merke til dette da jeg ligger på siden, sitter framover bøyd osv.. Da brystet kommer i klem osv.

Dette er da veldig plagsomt når det kommer. For når det først kommer så føler jeg det at det tar så lang tid før det slipper tak.

Er det noen som har hatt det samme?

Astma? Eller er det bare pga det ekstra hjerteslaget?

Anonymous poster hash: b7312...540
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også nevne det at det ikke kommer noe pipelyd eller hveselyd når jeg puster. Det blir bare tett og jeg hoster..

Skrevet

Min lillesøster har sterk astma og en hjertesykdom hvor hjertet slår veldig fort, konstant høy puls. Det du beskriver om at brystet tetter seg og du hoster er slik søsteren min beskriver det. Det knyter seg i brystet og hun får skikkelig hoste og det blir tungt å puste, da må hun ha astmamedisinen sin for å lette på trykket. Dette trenger ikke å bli utløst av fysisk aktivitet. Stress eller andre ting som redsel, angst eller bekymring kan også utløse dette. Kanskje du burde gå til legen å få sjekket dette?

Jeg har også hørt om at de med hjertesykdommer ofte kan oppleve at brystet blir trangt og at man blir andpusten veldig fort.. Dette vet nok spesialisten du skal til noe om.

Skrevet

Siden det ikke er så hyppig enda, så tenker jeg at jeg venter på timen og hører der. Måtte bare høre hva andre har opplevd og hva de har før jeg gjorde noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...