Gjest Guilty Skrevet 4. februar 2014 #21 Del Skrevet 4. februar 2014 Det er jo helt sant! Hvis det varer lenge sparer man mye. Synes jo at bind burde vært gratis jeg da, hehe. Nei, men fra spøk til alvor - bind/tampong trenger man og det er litt stive priser. Men ville helt klart betalt 130 kroner hvis det hadde vært en bedre løsning for å unngå kløe De sier nå de skal vare i mange år med riktig "pleie", hehe. Og ofte jo bedre disse engangsbindene er, jo dyrere er de! Man trenger jo noen par med bind siden de skal jo vaskes etter bruk. Kan kanskje være litt upraktisk om man er borte en hel dag eller lignende men da kan man jo ha noen engangsbind for disse dagene. Men å bruke det om man bare skal være ute i et par timer, er hjemme, skal sove osv. så er det genialt om det er så bra som jeg har hørt. Jeg kommer nok til å bestille et imorgen, så jeg kan godt fortelle om det hjelper for meg i det minste når jeg får det i posten om det er ønskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Makemeloveit Skrevet 4. februar 2014 #22 Del Skrevet 4. februar 2014 De sier nå de skal vare i mange år med riktig "pleie", hehe. Og ofte jo bedre disse engangsbindene er, jo dyrere er de! Man trenger jo noen par med bind siden de skal jo vaskes etter bruk. Kan kanskje være litt upraktisk om man er borte en hel dag eller lignende men da kan man jo ha noen engangsbind for disse dagene. Men å bruke det om man bare skal være ute i et par timer, er hjemme, skal sove osv. så er det genialt om det er så bra som jeg har hørt. Jeg kommer nok til å bestille et imorgen, så jeg kan godt fortelle om det hjelper for meg i det minste når jeg får det i posten om det er ønskelig Det hadde vært supert Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #23 Del Skrevet 4. februar 2014 Det hørtes jo absolutt ut som en mulighet. Men kan du forklare litt mer hva dette er og hvordan det brukes? Aldri hørt om det før Det finnes en stor menskopptråd her på forumet som du kan lese i, og masse informasjon rundt omkring på nett og i youtube-videoer Kort fortalt, så er det en liten plastikk-"kopp" som man setter inn i skjeden, slik at det dannes et vakuum. Koppen samler opp mensblodet og skal tømmes minst hver 12. time (tror jeg det er). Blodet kommer altså ikke i kontakt med luft, og dermed blir det heller ingen lukt. Og ingenting kommer ut av skjeden, man trenger ikke å bruke bind i tillegg, så underlivet forblir like luftig og kløfritt som ellers For meg som blør lite har den også den fordelen at den kun samler opp den væsken som kommer, og ikke drar til seg all fuktighet slik som tamponger gjør. Når man tømmer koppen, vasker man den og setter den inn igjen, og mellom hver mens bør den steriliseres ved at man koker den i noen få minutter (jeg bruker da en egen kasserolle som jeg ikke bruker til mat lenger). Det krever litt øving å sette inn/ta ut koppen, men det lærer man raskt. Det finnes kopper i et utall størrelser, former og fastheter, så det er en jungel å finne fram i. Selv bestemte jeg meg for en Meluna classic, fordi jeg kunne velge en størrelse som jeg tenkte ville passe meg, de har masse farger og man kan velge hvilket "gripehåndtak" man vil ha - og den kostet bare en drøy hundrelapp inkludert frakt fra Tyskland Jeg syntes først det hørtes veldig rart ut, men er kjempefornøyd! Bestilte herfra: http://www.meluna.org/epages/63898218.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/63898218/Categories/MeLuna_Produkte/Monatshygiene/MeLuna_menstrual_cups Anonymous poster hash: 6ac64...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Makemeloveit Skrevet 4. februar 2014 #24 Del Skrevet 4. februar 2014 Det finnes en stor menskopptråd her på forumet som du kan lese i, og masse informasjon rundt omkring på nett og i youtube-videoer Kort fortalt, så er det en liten plastikk-"kopp" som man setter inn i skjeden, slik at det dannes et vakuum. Koppen samler opp mensblodet og skal tømmes minst hver 12. time (tror jeg det er). Blodet kommer altså ikke i kontakt med luft, og dermed blir det heller ingen lukt. Og ingenting kommer ut av skjeden, man trenger ikke å bruke bind i tillegg, så underlivet forblir like luftig og kløfritt som ellers For meg som blør lite har den også den fordelen at den kun samler opp den væsken som kommer, og ikke drar til seg all fuktighet slik som tamponger gjør. Når man tømmer koppen, vasker man den og setter den inn igjen, og mellom hver mens bør den steriliseres ved at man koker den i noen få minutter (jeg bruker da en egen kasserolle som jeg ikke bruker til mat lenger). Det krever litt øving å sette inn/ta ut koppen, men det lærer man raskt. Det finnes kopper i et utall størrelser, former og fastheter, så det er en jungel å finne fram i. Selv bestemte jeg meg for en Meluna classic, fordi jeg kunne velge en størrelse som jeg tenkte ville passe meg, de har masse farger og man kan velge hvilket "gripehåndtak" man vil ha - og den kostet bare en drøy hundrelapp inkludert frakt fra Tyskland Jeg syntes først det hørtes veldig rart ut, men er kjempefornøyd! Bestilte herfra: http://www.meluna.org/epages/63898218.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/63898218/Categories/MeLuna_Produkte/Monatshygiene/MeLuna_menstrual_cups Anonymous poster hash: 6ac64...b0e Tusen takk skal du ha for at du tok deg tid til å svare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå