AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Hei, Jeg er ei jente i 20 årene. Har alltid vært en "kraftig bygd" jente. når jeg var 18 begynnte jeg en sommer å slanke meg, tok av 17 kilo på en sommer, ble slank å fin. ikke superslank med flat mage og bein som stakk seg frem. Da begynnte slankingen med å spise mindre å bevege seg mer til å spy opp alt jeg åt. Fra jeg var 18 til nå (jeg er 23) har jeg så å si hatt perioder der jeg har kastet opp all mat jeg har spist. det kan kanskje gå 2 måneder hvor jeg spiser normalt og lar være å kaste noe som helst opp. Akkuratt nå er jeg i en periode hvor jeg kaster opp hver eneste dag. noen ganger hvert eneste måltid. hvis jeg starter dagen med oppkast så ender det fort opp med oppkast 5 ganger på en dag. mens andre dager klarer jeg å vente til kvelden. Egentlig går det fint å leve sånn, enkelte dager blir jeg mer trett mens andre dager føler jeg med kvikk og "flink" som gjør dette.. De periodene hvor jeg kaster opp alt jeg spiser er de såkalte dagene hvor jeg har bestemt meg for å gå ned i vekt. Feks, hele jula spiste jeg akkuratt hva jeg ville, mens fra januar skulle jeg ned i vekt og kaste opp det jeg spiste.. har kun gått ned 4 kilo på en måned... Ja.. nei... Egentlig vet jeg ikke hvorfor jeg SPØR om jeg har spiseforstyrrelser eller hvorfor jeg skriver dette innlegget. Jeg er vel egentlig klar over at jeg allerede har en spiseforstyrrelse.. en slags hvertfall.. men ikke en som ødelegger livet mitt? Ingen kan se på meg at jeg er syk.. det er vel kun i hodet jeg er en smule syk.. jeg spiser meg IHJEL på godteri.. det går ikke en eneste dag uten.. Anonymous poster hash: 9874b...b41
pantora Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Du svarer jo på ditt eget spørsmål. Ta kontakt med noen, be om hjelp, nå - FØR det ødelegger livet ditt. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Ja det har du, og du bør søke hjelp snarest mulig. Bulimi er jævlig nok og kan ødelegge deg både fysisk og psykisk. Men det kan også utvikle seg til anoreksi, som det gjorde for min del. Jeg begynte som deg - kastet opp etter ønske og "behov" og trodde jeg kunne klare å kontrollere det. Så kom den dagen da jeg plutselig ikke klarte å kaste opp, og anoreksien var der "på minuttet". Angsten for mat vedvarte i ca 10 år, jeg holdt på å dø og er i dag i slutten av 20-årene ødelagt i hodet for alltid, samt at jeg er benskjør og infertil. BE OM HJELP NÅ! Anonymous poster hash: b7ea6...b3b 1
Sofie_22 Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Dumma. Det var da svært lite konstruktivt. For meg høres det ut som du har problemer knyttet til mat, men dette vet du nok best selv. Jeg er enig med pantora, oppsøk hjelp. Jo lengre du vikler deg inn i en spiseforstyrrelse jo vanskligere er det å komme seg ut. Jeg synes du skal kontakte faslegen din, slik at du kan få en henvisning til psykolog. Du kan også kontakte IKS. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Kaster du opp maten med vilje (finger i halsen) eller blir du så kvalm av mat at du kaster opp? Uansett, hvis jeg var deg ville jeg absolutt bedt om hjelp.. Anonymous poster hash: cab07...29a
Gjest Makemeloveit Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Du må be om hjelp. Få en hastetime til lege og ta det der fra. God bedring
Rainbow Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Kjære TS. Her inne vet man ikke helt hva slags svar man kan få, du må få profesjonell hjelp. Derfor må jeg stenge tråden din. Du kan lese mer i Kvinneguidens regler om hvorfor vi ikke lar tråder med dette temaet bli stående. Det er farlig å kaste opp maten over mange år, det kan blant mye annet gi mange skader innvendig du ikke merker noe til nå. Her er to steder du kan ta kontakt: Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser og Rådgivning om spiseforstyrrelser. Begge disse organisasjonene kan kontaktes både på mail og telefon, og du kan for eksempel kopiere teksten i denne tråden og sende den til dem, slik at du får gode råd til hvor du kan få hjelp. Lykke til på veien mot å bli frisk! Rainbow81, mod
Fremhevede innlegg