Gå til innhold

Hvordan overleve livet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja æsj hvor skal jeg begynne... :sjenert: Vet ikke om dette er rett plass å poste dette engang.

Jeg har lenge slitt med angst og depresjoner. Er på bedringens vei, og det er bra det. Likevel stresser jeg meg ihel. Jeg prøver å sove ikke for lenge, og ikke for lite. Jeg prøver å spise nok, trene og få frisk luft. Jeg prøver å ta meg tid til venner, kjæreste og familie, klare å gå på jobb (jobber 2 dager i uken) og komme meg på skolen samt studier. Nå er det 4 mnd igjen til eksamen, og jeg stresser meg allerede i hel. Pga depresjonen henger jeg litt etter (begynte med nye fag i januar). Nå er alt bare... Et ork. Blir kvalm av å tenke fremover. :(

Anonymous poster hash: e0a42...06e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst vil jeg bare sende deg en god klem!

Jeg sliter selv litt med å se det positive i livet, spesielt vinterhalvåret pleier å være tungt for meg. Det jeg har funnet ut fungerer er å sette av tid til aktivitet og hvile og balansere det; jobb, hjem og spise middag, avtale med meg selv at jeg skal lese 1-2 timer, dra og trene og deretter ta kvelden fri til å sette meg i sofaen og drive litt med håndarbeid eller noe annet som gleder meg.

Å ha noe å glede seg til har også god effekt hos meg! Nå har jeg og samboer nettopp bestilt en helgetur om noen uker, så da har jeg noe å se frem til og å planlegge hva vi skal se der osv.

Angående studiene sliter jeg også litt med å komme i gang. Da har det hjulpet meg iallefall litt å skrive ut en leseplan med stoffet som jeg skal gå gjennom før eksamen, og så bare sette meg ned en dag og begynne. Når man bare har begynt, er det mye lettere å sette seg ned engang til og lese mer.

Anonymous poster hash: cf950...202
Skrevet

Livet overlever du ikke uansett, så du må bare prøve å gjøre det beste ut av det så lenge det varer.

Du har ikke mulighet til å bruke lenger tid på studiet ditt da?

Anonymous poster hash: 1c2b2...b11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...