Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2004 #1 Skrevet 23. mai 2004 Også skolesektoren kan bli rammet av streik dersom det ikke blir enighet natt til torsdag. 2.500 lærere i grunnskolen og i videregående skoler vil da streike fra torsdag. Kan det føre til at noen eksamener blir avlyst...? Hva skjer i så fall med de det gjelder? *lurer*
Gjest Butterflygirl Skrevet 23. mai 2004 #2 Skrevet 23. mai 2004 Så det på nyhetene på tvnorge. men er ikke det i bergen eller noe? Så det gjelder for de som bor i bergen. hvis streiken varer lenge så kan det gå ut over eksamen. men er ikke eksamen vanligvis i begynnelsen/midten av juni? det er det jeg husker. Så hvis det blir streik og hvis du bor i bergen så får du håpe at det går over fort og at du får tatt eksamen din. det er lite vi innbyggere kan gjøre. men hvis du ikke får tatt det, så tenker jeg vel at skoleetaten har ansvar for å legge eksamen litt senere slik at avgangselever får vitnemålet sitt i år. eller så er det ganske urettferdig for de det gjelder.
Amarone Skrevet 24. mai 2004 #3 Skrevet 24. mai 2004 Det kan gjelde for Osloskolene også, og alle landets universiteter og høyskoler... Jeg skal ha siste muntlig på hovedfag i juni, og håper inderlig at det ikke blir streik...!!! Så mange eksamener det hadde vært greit å få utsatt, men ikke denne. Med min flaks blir det sikkert streik, og min kommisjon blir tatt ut. :cry:
Grooo Skrevet 24. mai 2004 #4 Skrevet 24. mai 2004 Etter hva jeg forstår så slipper man rett og slett eksamenen hvis man går i grunnskolen eller vgs, da får man standpunktkarakteren som "eksameskarakter" også. Går man på høgskole eller universitet derimot, da må man ta eksamenen senere, noe som kan skape store problemer for mange.
Gjest Butterflygirl Skrevet 24. mai 2004 #5 Skrevet 24. mai 2004 Leste idag i avisa at skolene blir kanskje tatt ut i strei. Og jeg som skal ha privatisteksamen. det påvirker meg og. men leste at uio ikke skal ut i streik. streiken kan bli landsomfattende. eller store deler.
liv Skrevet 24. mai 2004 #6 Skrevet 24. mai 2004 men leste at uio ikke skal ut i streik. Universitetet i oslo blir rammet om det blir streik.. http://universitas.uio.no/nyhet/?sak=4558
Gjest Butterflygirl Skrevet 25. mai 2004 #7 Skrevet 25. mai 2004 http://wo.uio.no/as/WebObjects/avis.woa/wa...01&del=uniforum Har skumma gjennom artiklen.
Amarone Skrevet 25. mai 2004 #8 Skrevet 25. mai 2004 Å gudskjelov så lettet jeg er i dag!!! Bare UiO holdes utenfor streiken til den 9.juni... :-? (Burde hatt en knelende, bedende smiley... )
liv Skrevet 26. mai 2004 #9 Skrevet 26. mai 2004 Noen som vet hvilke studiesteder som kan bli rammet i morgen?
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2004 #10 Skrevet 26. mai 2004 Etter hva jeg forstår så slipper man rett og slett eksamenen hvis man går i grunnskolen eller vgs, da får man standpunktkarakteren som "eksamenskarakter" også. Går man på høgskole eller universitet derimot, da må man ta eksamenen senere, noe som kan skape store problemer for mange. Takk for svaret, det var det jeg lurte på, rent praktisk hva konsekvensene av streiken ble for eksaminandene
Labella Skrevet 26. mai 2004 #11 Skrevet 26. mai 2004 Høgskolene i Oslo, Hordaland og Sør-Trøndelag rammes ved streik. I første omgang er det ikke så mange som blir tatt ut, men blir streiken langvarig er det planlagt kraftig opptrapping. Hos oss er det slik at skriftlige eksamener vil gå som normalt, men uten "trøsterunde" fra faglærer hvis denne er i streik. Sensuren kan også bli forsinket. Muntlig eksamen kan selvfølgelig ikke gå som normalt dersom faglærer er i streik. Selvfølgelig har jeg bare en muntlig eksamen igjen, og krysser fingrene for at mine faglærere ikke blir tatt ut i streik før 10. juni! På UHOs sider står det litt mer om streiken.
Gjest Virvel Skrevet 27. mai 2004 #12 Skrevet 27. mai 2004 I første omgang er ikke noen ved HiO tatt ut i streik, i hvert fall. Og om de blir det likevel, kommer ikke min linje til å bli rammet på andre måter enn at det tar lengre tid før besvarelsene våre blir rettet, eksamen får vi ta uansett, ettersom oppgavene allerede er laget. Heldigvis!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå