Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2004 #1 Del Skrevet 23. mai 2004 Hvor lønner det seg å veksle norske kroner til euro - i Norge eller i Spania? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2004 #2 Del Skrevet 24. mai 2004 Ingen av stedene! Ta ut kontanter i minibank enten på Gardermoen eller når du kommer fram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Butterflygirl Skrevet 24. mai 2004 #3 Del Skrevet 24. mai 2004 Men må man ikke betale gebyr ved å ta ut valuta fra minibank? De tar ganske mye for det. Hvis du tar ut i bank så må du også betale en gebyr for det, så det er ikke helt gratis. Men hvis du har mastercard å kan du jo bruke det i Spania. Tror gebyrene på Mastercard er lave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 24. mai 2004 #4 Del Skrevet 24. mai 2004 Ikke ta ut på Gardermoen; de legger til 50NOK i gebyr. Vent til du er i Spania, og bruk Visakortet (minibankkortet) ditt i en minibank på flyplassen. Gebyrene varierer litt fra bank til bank; Postbanken tar 25NOK pluss et valutapåslag på visa, tror det er 2,5%. Den beste dealen jeg kjenner til, er Skandiabanken; ingen gebyr, kun 1.75% valutapåslag av uttatt beløp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 27. mai 2004 #5 Del Skrevet 27. mai 2004 Jøss, akkurat det jeg skulle spørre om! Jeg har skandiabanken og skal til England. Det er gratis å bruke minibankkortet,men tar du ut valuta så tar de 1,75% av uttaksbeløpet i gebyr. Hvis jeg tar ut penger på gardermoen så må jeg i TILLEGG betale 50 kr i gebyr? hvem får det gebyret forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå