Gå til innhold

Forsikring, bruke den eller ikke


spjut

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjørte inni en bil vedsiden av meg forrige helg og meldte fra til eier. Vi ble da enige om å få fikset den vha smart repair og ordne opp oss i mellom. Jeg fikk i dag mld fra han om at skaden var større enn hva vi trodde og at det måtte fikses mye mer. Han skulle få taksert skaden på bilia i morgen. Foreløbig rask taksering på 15 000kr hos bilia. Jeg lurer på om vi må opprette skadesak og melde fra til forskringsselskapene? Bilen er forsikret gjennom min far og jeg vil helst ikke si fra til han da jeg vil gjøre opp selv. Det vil neppe lønne seg å bruke forsikringen mtp bonustapet det vil medføre.

Han har meldt skade til sitt forsikringsselskap IF, fordi han har en forsikring hvor han får leiebil mens hans bil er på reperasjon. HVordan går jeg frem? Må dette meldes fra til mitt forsikringsselskap også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg meldte ifra til mitt forsikringselskap når jeg var i samme situasjon, de sa selv at jeg kunne velge å bruke forsikringen eller ta det fra "egen lomme".

Jeg tok kontakt for jeg følte det var det rette, men når jeg fikk høre summen av hva jeg måtte betale så måtte jeg dessverre ta det på forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen står nemlig i min fars navn og det gjør også forsikringen så da må vel han isåfall inn i bildet noe jeg helst vil unngå. jeg vil helst gjøre opp på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det fortsatt mulig at jeg betaler for skaden selv uten å måtte melde fra til mitt forsikringsselskap når han har oppretta skade i sitt forsikringsselskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gjensidige bil kasko. Overdratt fra en tidligere bil som ble solgt til bilen jeg har nå(ble overdratt i september 2013). Har full bonus fra den tidligere bilen forsikringen opprinnelig stod på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...